◦•●◉✿ pov gempa ✿◉●•◦
hmm..harus ke mana aku sekarang..?
aku berjalan tanpa arah tuju,mungkin mati juga lebih bagus dari ini. aku rindu sama kakak dan adik adik..tapi emang salahku bukan..? hahaha..ceritaku sedih ya?
tanpa aku sedari,aku sudah berjalan masuk ke dalam lorong yang gelap. ah..ini menakutkan..sepertinya aku tersesat.
aku rasa tidak sedap hati..kenapa ya..? kayak ada yang sedang memerhatikan ku..
"siapa disitu..?" aku memberanikan diri untuk menyoal
"oh? bijak juga kau ya~?" aku menoleh ke arah suara itu. seseorang memakai jaket berwarna hitam yang menutupi muka nya.
"apa kau mahu..?" aku takut sih..haaa..tapi..lagi bagus mati juga kan..?
"aku? oh tidak..aku hanya mahu..nyawa mu!" dia berkata dan tertawa seperti seorang psiko.
ah..tolong aku..sesiapa..aku takut..
"oh.." aku tidak tahu mahu membalas apa sih..emang jika seseorang berkata mahu mengambil nyawa kalian,apa lagi yang akan kalian buat disaat itu?
dia hanya memandang ku dengan sinis dan mengacukan pisau ke leherku.
"jika tidak hari ini kau mampus,maka mereka tidak akan bisa hidup dengan tenang." aku hanya menutup mataku,menanti apa yang akan datang. emang ku harus berbuat apa lagi?
selepas beberapa menit berlalu,aku membuka kedua dua mataku. kok tidak ada apa apa lagi yang terjadi?
"hey. jika kau mahu berlawan,maka pilih seseorang yang setara dengan mu. kenapa kau malah memilih seseorang yang lebih lemah dari mu dan tidak mempunyai apa apa?" aku melihat thorn sedang memegang sosok tadi dengan akar akar nya. kok..?
"kenapa tidak? dia mengacau kalian bukan?" sosok itu berkata
"jadi? apa kena mengena nya dengan mu? kau tahu jika kau benar benar membunuhnya,kau akan masuk penjara bukan?" thorn berkata.
"lalu? apa kau kisah dengannya?" thorn mendiam seketika.
"haha..aku? kisah padanya? tidak. tidak ada langsung. namun ia akan menyusahkan ku jika si brengsek ini benaran mati." thorn membalas.
"yasudah,lepaskan aku." sosok itu berkata
"iya iya. pergi main jauh jauh dan jangan datang kembali." sepertinya thorn mengenalnya ya..?
"haha,kau jahat thorn." sosok itu berkata dan dalam sekelip mata,ia menghilang.
"haduh..ini anak..dan kau." dia menoleh kepadaku. aku hanya berdiam
"hey. apa kau tidak ada telinga? aku memanggil mu bukan? atau kau bisu? dasar anak sialan." oh..perkataan itu lagi.
"apa yang kau mahu?" aku menatap nya dengan tajam. kok aku yang kesal ya?
"balik ke ibu mu itu. dasar anak ibu." berhenti. ku mohon,berhenti.
"aku tidak ada ibu. aku tidak ada keluarga." aku berkata dan dia hanya tertawa kecil
"tidak ada ibu ya? apa ibu mu itu meninggalkan mu?" dia menyoal,memandang ku dengan sinis.
"iya." ibu meninggal. aku sudah tidak kenal siapa lagi sosok wanita yang pernah ku panggil ibu itu.
dia terdiam.
"kau...agh..dasar wanita brengsek. mengambil kakak ku dan tidak menjaganya dengan baik.." dia melihat kesal. kenapa?
"ikut aku balik. jika dia berani membuang mu,ada kemungkinan dia juga mendera mu bukan?" thorn mendekat ke arah ku.
"tidak. aku tidak mahu mengikut mu balik." semakin dia mendekat,semakin aku mengundur.
"gempa. dengar kata kata ku." semakin mendekat,waduh..aku mengundur di jalan mati ini..
"tidak mahu!" aku semakin mengundur
".. kak gem..thornie minta maaf..ayo balik dengan thornie..hiks..thornie rindu kak gem.." dia dengan tiba tiba menggunakan nama panggilan yang dia memanggil ku waktu kami masih kecil dan menutup mukanya.
eh..ini anak menangis apa..? hanya berdiri disitu..aku jadi rasa bersalah..
"erk..ah...thorn..kau oke-" aku mendekat ke arahnya untuk melihat kenapa dengan dia,namun sebelum aku sempat menghabiskan pertanyaan ku,dia menarik tubuh ku dan menggendong ku.
"dasar bodoh." dia berkata
"hey! lepaskan aku!!" apa masalah dia sih!
"tidak. kami sudah berjanji. sejak hari ibu kau membuangmu,sejak itu lah kau akan menjadi milik kami." apa yang dia sedang katakan sih!?
"thorn,lepasin aku!!" aku memukul belakang nya. apaan sih ini bocil!?
"mmm..kak gem jangan gitu..thornie jadi sedih jika kak gem membentak thorn.." gila..sudah gila ini cowok!
"kau..kau ini emang benar benar gila..!" dia hanya memandang ku dengan wajah yang bingung
"gila..? thornie enggak gila kok! tapi..kakak kakak yang lain,itu kak gem boleh panggil gila!" dia berkata dengan nada yang gembira.
"kau..." dia memberi sebuah senyuman kecil yang terlihat amat sinis.
"sudah..tidur saja kak gem..aku tahu kau pasti capek ya~?" eh..aku beneran jadi ngantuk dong..
"hoamh..ti..dak.." dia kemudian menepuk ku beberapa kali dan akhirnya,aku tertidur.
꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚૮꒰˵•ᵜ•˵꒱ა‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷
jangan lupa vote dan komen ya readers? ^^ makacihh,dan yang baru membaca,tolong follow ya? thank you~ chapter 3 gonna be up this evening!
KAMU SEDANG MEMBACA
𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓𝒔 || 𝒃𝒂𝒃𝒚 𝒈𝒆𝒎~
Fanfictiongempa. seorang pria yang hilang kakak dan adik adiknya kerna memilih untuk tinggal sama ibu. namun sekarang,apa yang akan terjadi? ibu sudah berubah dan dia sudah pun lari dari rumah. namun sekarang,dia harus kemana lagi? saksikan dengan membaca ce...