꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚૮꒰˵•ᵜ•˵꒱ა‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷
continuation..
"aku..udah ada kok.." gempa ucap dengan ragu ragu.
"yakin nih gem?" taufan menyoal
"er...anu.." sekarang gempa makin tergagap,jika dia didapati menipu,maka mereka akan marah berat. namun jika dia jujur,dia harus duduk bersama adik beradiknya ini.
oh,kalian pasti akan tanya,kenapa jikalau adik beradiknya marah berat pun? bukan nya gempa juga tidak kisah pada mereka lagi?
iya..itu karena setiap kali gempa didapati berbohong,maka hukuman yang mereka kasi kepada gempa itu membuat gempa merasa terikat. terkurung didalam bilik tanpa apa apa,mereka pernah buat waktu kecil dan gempa tahu mereka tidak akan ragu untuk membuatnya sekali lagi.
"kak gem,kau tahu bahawa berbohong itu tidak bagus bukan?" thorn berkata dengan nada yang bahaya.
"jadi gimana kak gemmy? kau sudah ada atau belum? beritahu yang sebenar atau kau mahu kena hukuman sekali lagi?" ice bertanya
"hayoloh kak gem gem.." solar mendesak
"cepetan kakak! kau sudah punya atau belum? kau tidak jawab dalam kiraan tiga,kau akan kena." dan ketika blaze mula berkata,itu lah kemuncaknya.
"iya! aku tiada tempat tinggal! udah puas kalian!? lepasin aku sekarang!!" gempa membentak dan memukul mukul dada taufan,namun apakah daya. serangan itu tidak memberi satu efek langsung kepada kakak keduanya itu.
"lihat? mudah bukan jika kau berterus terang begitu?" hali pula berkata,menatap ke arah adik nya itu.
gempa hanya terdiam. harus bagaimana ia sekarang..? ia sudah diusir oleh ibu..namun,dia tidak mahu duduk bersama adik beradiknya ini..walau dia rindu,dia takut.
"eh..! hey! kau jangan nangis. kenapa kau nangis sweetie? ada yang menganggu pikiran mu? apa ia kerana apa yang kami buat padamu semalam? kami minta maaf ya sweetie,ku mohon,jangan menangis." taufan yang masih menggendong gempa secara tiba tiba sambil menyeka air matanya gempa.
eh? gem menangis ya? dia tidak perasan..
dengan berhati hati,taufan turun dari skateboard angin miliknya itu dan dengan perlahan meletakkan gempa di bawah.
"hey hey..kau jangan nangis gem..kak upan mintak maaf karena udah melakukan kau seperti itu ya? maafkan kak upan ya gem? ayo looo..kau ini anak baik..jangan nangis.." taufan berkata dengan cobaan untuk memujuk gempa.
"hm..kak gem jangan nangis..itu membuat mu lagi imut tau..nanti akan ada banyak yang mahu ama kak gem..gimana kalau aku tidak bisa berbuat apa apa? nah,nanti jadinya kak gem diambil ama tante tante mesum dan aku tidak bisa menyelamatkanmu." thorn berkata,melihat sedih.
"hey,jadi orang itu jangan bermuka dua thorn. walau kau yang paling bungsu,kita semua tahu bahawa kau juga yang paling bahaya. emang jika ada juga yang berani menyentuh gem,kau akan terus penggal kepala mereka bukan?" solar membidas percakapan thorn
"ih,kak solar ganggu aja. thorn masih seronok seronok kau malah begitu. kau mahu jadi sup malam ini ya?" thorn ucap,mencabar solar.
"tidak jika kau yang akan ku bunuh dahulu." solar membalas,menatap nya dengan sinis.
"hey! cukup kalian berdua! kalian jangan bikin kak gem tidak mahu tinggal ama kita! berhenti dulu berantem nya!" ice membentak
"hahhh...iya iya,maafkan thornie ya kak gem? udah udah,jangan nangis lagi. mendingan tinggal ama kita,lupakan ibu mu yang tidak guna itu." thorn coba untuk membujuk kakak nya yang imut itu.
"iya...a..aku tidak nangis kok..siapa kata aku nangis..?" gem berkata dan mengesa air matanya. sejujurnya dia juga pelik kenapa dia tiba tiba menangis sih. karena sedih nggak,marah juga nggak.
"udah jelas-jelas kau menangis itu,jadi orang jangan bodoh dong kak. kau tidak nangis tetapi mata mu itu merah merah loh" solar berkata dan menjentik dahi gempa membuat gempa memegang dahinya itu
"awch! jangan kayak gitu sunshine! sakit tahu!" gempa memarahi adik nya itu sambil mengembungkan pipinya akibat kesal.
"iya iya kak gem,maafin sunshine ya? sunshine tidak akan berbuat gitu lagi. tetapi,ku mohon kak gem,tinggal ama kita ya?" solar berkata dengan lembut dan memberi sebuah kucupan di dahinya gempa yang ia sudah menjentik tadi.
"iya iya..aku tinggal bareng kalian.." gempa setuju,namun dari raut wajah nya agak jelas bahawa dia sedang risau.
"jangan risau kak gem,kami akan tebus balik kesalahan kami kepada mu. kami akan menjagamu dengan baik dan tidak akan membiarkan sesiapa walau sedikit sentuhan pun menyakiti mu." ice berkata,still dengan ekspresi wajahnya yang kalem.
"... aku memegang kata kata kalian.." gempa berkata dan menuju masuk ke dalam rumah balik sambil adik beradiknya yang lain hanya melihat dia pergi dengan kata yang bersinar. hanya ada satu benda di dalam fikiran mereka.
membuat gempa milik mereka sepenuhnya. hanya bagi mereka untuk menyentuh,hanya bagi mereka untuk temenan dan hanya bagi mereka untuk dijaga.
꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚૮꒰˵•ᵜ•˵꒱ა‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷
sesi temu sapa antara author dan gempa
author : halo gem! lama tidak bertemu ya?
gempa : iya. lama tidak bertemu sama kau author
author : hm~ kau gimana gem? sihat sihat aja?
gempa : aku oke oke aja,walau agak sedih dibuang oleh ibu tetapi yah,gapapa.
author : mmm..aku udah harus sekolah besok.. :((
gempa : yang sabar ya author,aku akan terus berada disisi mu. jangan risau,bertahan aja selama tiga hari ya? kau boleh!
author : iya..terima kasih sokongan nya..
gempa : jan gitu dong cher,kau membuat ku rasa tidak enak.
author : iya iya,maaf ya gem? ^^ aku akan baik baik aja,jadi kau jangan risau ya?
gempa : haha,aku akan selalu mengkhawatirkan mu cher. terima kasih ya udah memberi ku pelangi selepas ribut?
author : anu...
gempa : iya,aku tahu bahawa akan ada lagi ribut selepas ini,namun aku tahu sayang mu pada ku cher,jadi aku tidak terlalu khawatir. terima kasih ya author?
author : ...iya..sama sama..
gempa : anyways,terima kasih bagi readers yang sudah membaca chapter ini sampai habis. maaf kalau ada yang gaje tapi yah~ anyways,jangan lupa vote dan komen ya? dan bagi readers baru,jangan lupa follow ^^ oke itu saja,dadaaa~!
KAMU SEDANG MEMBACA
𝒎𝒚 𝒍𝒐𝒔𝒕 𝒃𝒓𝒐𝒕𝒉𝒆𝒓𝒔 || 𝒃𝒂𝒃𝒚 𝒈𝒆𝒎~
Fanfictiongempa. seorang pria yang hilang kakak dan adik adiknya kerna memilih untuk tinggal sama ibu. namun sekarang,apa yang akan terjadi? ibu sudah berubah dan dia sudah pun lari dari rumah. namun sekarang,dia harus kemana lagi? saksikan dengan membaca ce...