Kapitola 1 - Tak tohle přehnali

38 6 13
                                    

Učebnou Přeměňování se neslo nespokojené mumlání studentů sedmého ročníku. Minerva McGonagallová jim právě nastínila, co je čeká.

Když dávali dohromady rozvrhy, nejenže trvala na tom, že si speciálně tuhle třídu ponechá a dovede je zkouškám, přestože by jako ředitelka učit nemusela, prosadila si také, aby s nimi měla jejich hned první hodinu v tomto školním roce. Měla pro ně jistou slabost a své oblíbence chtěla s touto novinkou seznámit osobně. Musela se nenápadně usmát, když skupinka kolem Pottera, který byl (chvála Merlinovi) stále naživu, reptala přesně tak, jak to na poslední poradě předpověděla Pomona. Alespoň něco se nezměnilo a, když Merlin dá, ani se to nezmění.

Místo, aby společně řešili otázky týkající se pokročilého Přeměňování a přípravy na zkoušky O.V.C.E., diskutovali celou dobu o podobě Ročníkové práce. Zejména Hermiona měla přibližně půl nekonečna otázek, které jí Minerva trpělivě zodpověděla.

Po hodině Ron, Harry a Hermiona odcházeli společně na hodinu Bylinkářství. Ron po celou cestu nepřestal lamentovat.

„Tohle prostě přehnali. Jsme hrdinové kouzelnického světa, o kterých se příští generace budou učit. Měli jsme si letos užít trochu zaslouženého klidu a oni nám klidně napaří daleko víc práce, než měl kterýkoli ročník před námi. Co si o sobě vůbec myslej?" hartusil Ron cestou ke skleníkům.

„Ty, Rone, cos čekal? Že vám profesorka McGonagallová dovolí flákat se?" popíchl ho Neville, který je právě dohonil. Na Přeměňování nechodil, takže zatím o té žhavé novince nevěděl.

„Kamaráde, on tě ten smích přejde," ujistil Nevilla Harry, který tu novinku také ještě nerozdýchal.

„O co jde?" zavrtěl Neville nechápavě hlavou.

„Budeme psát ročníkovou práci," vypískla nadšeně Hermiona.

„Hermiono, zklidni svoje nadšení, prosím tě," snažil se ji zkrotit Ron. „Ještě pořád nevím, jestli se hodlám hroutit, nebo vztekat," dodal.

„Eeeer, co že to budeme psát?" zajíkl se Neville.

„No, Neville, asi takhle. Kromě všeho normálního učení a přípravy na Ohavně vyčerpávající celočarodějné exameny budeme ještě celý rok makat na něčem, co by měla být ve výsledku v podstatě odborná kniha," shrnul Harry v kostce, co jim nastínila profesorka McGonagallová. Neville samým leknutím zakopl a natáhl se jak široký, tak dlouhý.

„Teď si ze mě utahujete, že jo?" zeptal se Neville a v jeho hlase zazníval podtón paniky, stejně jako úpěnlivá prosba.

„Kéž by, kámo," uchechtl se Ron.

„Je to skvělé, můžeme se pořádně ponořit do tématu, které nás doopravdy zajímá, a prozkoumat všechny jeho aspekty. Navíc, pokud se nám to opravdu povede, může z toho skutečně být jednou kniha. Jen si to představte, kluci. Můžeme stvořit něco, z čeho se budou další generace učit," chrlila ze sebe nadšeně Hermiona.

„Tak následováníhodný odkaz jsme snad už zanechali, ne? Hlavně tady Harry," namítl Ron a poplácal Harryho po zádech.

„To ano," připustila Hermiona, „ale považte, kluci, můžeme psát prakticky o čemkoli, co se nějak týká magie nebo prostě kouzelnického světa. To je přeci skvělá výzva, ne?"

„No, tím se jen stavíme před první problém, který za nás zatím vždycky vyřešili učitelé," povzdechl si Harry.

„A to?" nestíhal jeho myšlenkové pochody Ron.

„Náš první velký problém není napsat Ročníkovou práci, ale vymyslet, o čem ji vůbec budeme psát," vysvětlil mu Harry, co tím myslel. "Zatím jsme vždycky dostali téma a bylo to jasný." A to si doteď myslel, že to nejhorší, co je v životě mělo potkat mají už za sebou, když se jim podařilo sprovodit ze světa Voldemorta.

„A hrome!" spráskl ruce Ron. „Na tenhle problém jsem zatím nepomyslel."

„To je zlej sen," lamentoval i Neville.

„Kluci, vidíte to moc černě," kroutila nad nimi hlavou Hermiona, zatímco vcházeli do skleníku číslo tři.

„Lidi, už jí někdo šlápněte na ty její růžový brýle," zaúpěl Ron, když se od nich o několik kroků vzdálila, aby se pozdravila s mrzimorskými. 

K Ronovi, Harrymu a Nevillovi se připojil Dean, aby s nimi probral svůj nápad věnovat se v ročníkové práci tomu, co mu šlo tak dobře – kreslení. Zajímalo ho totiž, jestli by ho profesoři nechali odevzdat výtvarné portfolio, pokud by mapovalo kouzelnický svět a pokrývalo všechny sféry kouzelnických umění a dovedností. Samozřejmě s použitím příslušných kouzel, které by jeho kresby a malby rozpohybovaly, to celé doplněné o trochu nudné teorie s příslušnými kouzly spojené.


Ročníková práceKde žijí příběhy. Začni objevovat