cveta_radkova

42 7 2
                                    

cveta_radkova

Какво е за теб литературата?

Магия (с една дума). Могат да ти се случат възможни и невъзможни приключения; да изпитваш чувства, които не си изпитвал; да посетиш далечни или нереални места. Да бъдеш някой, който не си, или някой, който би искал да бъдеш. И най- важното- с литературата развиваш себе си и ума си.

Какво те кара да пишеш? Какво те вдъхновява?

Не си падам по клишетата, но ето ви едно- всичко. Буквално идеите за моменти или цели сюжети могат да дойдат от песен, от разговор, от човека до мен... отвсякъде. Но онази движеща сила, която ме кара да пиша... си е любовта ми към самото писане! Правя това от години и за мен то е своеобразен начин не просто да изразявам себе си, а да разбирам себе си. То е станало част от мен, и за мен е удоволствие да пиша.

Какво е първо - сюжетът или героите?

Цялостната идея- за какво ще пиша. И с развиването на сюжета още в главата ми, започвам да изграждам героите.

А как развиваш сюжета и героите си?

Не знам точно как да отговоря на този въпрос, без да звуча като шизофреник. Героите ми водят собствен живот, аз просто го описвам. Замисляйки се повече, действително, на всяко изпитание което хвърлям срещу тях, всеки реагира по различен начин. Аз просто се поставям на мястото на всеки, изпитвам неговите чувства, и търся решението с него (ако преди това не е било измислено).

Кое за теб е най-трудно в писането?

Описателната част. Всички онези природни картини. Всички обяснения за архитектурата. За мен всичко е гора, път или сграда. И понякога ме е яд, че ми се случва да не мога подобаващо да опиша точно това, което ми е в главата. От друга страна, така оставям много на въображението на читателите си.

Обикновено какво изрязваш най-често при редакция?

При редакция почти не изрязвам нищо. Оправям правописа, пунктоацията... и подобрявам описанията.

Как се справяш с писателския блок и имаш ли някаква рутина или ритуал, който изпълняваш преди писане?

Аз съм на принципа- имам ли време да дишам, значи имам време и да пиша (и редактирам). Всяка свободна секунда правя това. Писането е просто един от начините, чрез които се чувствам себе си. Относно блога, може би специфичното при мен е, че обичам да правя всичко лично. Имам предвид, че предпочитам преди да публикувам, отново да си направя проверка на главата, и лично да натисна бутона Publish. С новата функция за насрочване се чувствам далеч от читателите си. Обичам и да благодаря на читателите си- лично (на тези, чиито потребителски имена знам) и на всички с общо съобщение. Тези хора правят толкова много за мен и е важно да им покажа, че съм им признателна за това.

Как би искала да запомнят теб и творчеството ти?

В една далечна вселена, някъде в бъдещето, искам да ме знаят като Царицата на Трилъра. В реалността няма значение дали ще запомнят името ми. Надявам се някой ден читателите ми да си спомнят с усмивка произведенията ми, да се връщат отново към тях, и да ги препрочитат, така както аз препрочитам любимите си книги. Ако това се случи, аз ще съм изключително щастлива.

Има ли някой писател или поет, който считаш за свой ментор или от когото черпиш вдъхновение?

Джеймс Ролинс е един от любимите ми писатели. Начинът му на писане и заплетените сюжети са ми голям пример. Друг автор, чиято поредица обожавам да чета и препрочитам, е Дж. Р. Уорд- харесвам начина, по който човек може да се привърже към героите 'и, и развитието на всеки от персонажите. Стремя се да постигна това и в своите произведения.

Би ли ни разказала малко за себе си извън платформата?

Извън писането и работата, обичам да чета. Събираме се с приятели (Онези вдъхновили героите на Лекът) и играем настолни игри. Имаме различни проекти, с моята половинка, които развиваме. Аз съм от онези хора, чията кръвна група е Кафе положителна, и преди да изпият второто си кафе, не знаят къде във вселената точно се намират. И обожавам цветя!

Моля, тагни любимите си автори в сайта и/или някои, чиито интервюта би искала да видиш тук?

Някои от авториет, които следя и не са част от интервюираните са: Ellzaris jah2000 neanex

Интересно да прочета и за теб самата. Откъде черпиш идеи за проектите си? Има ли определен жанр, който обичаш да четеш? Как определяш дали произведение ще ти хареса- от резюмето, или първите няколко глави?

Някои идеи взимам от англоезичния Wattpad, други ми хрумват сами. Любимите ми жанрове са фентъзи, исторически, научна фантастика и психологически романи, но като цяло бих обърнала внимание на всяка книга, стига да ми изглежда интересна. Дали произведение може да ми хареса или не определям по резюме и прехвърляне на книгата набързо.

Интервюта с авториWhere stories live. Discover now