bab 13

492 7 0
                                    

Keesokan ari nye

Mak...mak dh bincng k n pihak laki psl bju kawin ap bnda smua skli...lg pn iman tu bkn blh hrp pn mak..ujur kak long aq smbil mkn pg...urmmmm xpe mse pg tmpah baju pnggntin nt bkl mak mertua dia ad...cme bkl suami dia jla yg xde...nt kak long ikt skli laa yer..nk hrp kn iman mak tkt dia melencong k tmpat lain..ujur mak aq lg..makk,,iman dh tau k yg dia akn kawin n ank org berada...ylaa mak kn tau iman xske n org2 kaya nih..kata nye sombong bongkak dll lg laa...ujur kak long lg....urmmmmm iman blm tau lg..so mak mertua dtg nt hnya npk cm org biasa2 jer..lg pn diorg rndh dr..bkn org lain ken mak n ayh kamu jgk...jd kak long xpyh rsau...nt lps akad kita bgtau laa..supaya iman xlh lari...hahahahaha..ktwa mak n kak long aq bgabung...

Aq bru jer kuar dr blik mndi mndgr ktwa mak n kak long aq..lalu aq brkata...amboii ap yg kelakar sgt smpai mak n kak long ktawa bagai nk rak nie??hnya gelengn kpla jwpn dr mak n kak long aq...lalu aq pn memcebik bibir aq krna xpuas gti n jwpn mak n kak long..lalu aq pn pergi k blik aq tuk tkr bju...aq mngenakn bju tshirt putih n jacket kulit itam..cap putih G.A.P..seluar jeans skinny cut wrna hitam...stelah puas hti aq pn keluar lalu memakai sneakers nike aq...

Dirumah zaril
Zaril..mummy nk kuar cr brg pngtin tuk pihak permpuan..kamu jgn nk senang2 wlupn duit kamu xkuar..daddy yg sponser smua nya...lg satu..bgtau daddy mummy mngkin blik lmbt skit klu kamu smpat jumpa daddy kamu...klu x nt mummy whatapps dia..dn zaril kamu jgn nk angkut pompuan mne2 msk dlm umh..mummy xske..lg pn daddy kluar kjp tuk jumpa client dia...mummy tinggl umh nie kjp jee...kamu jgn nk mcm2 yerr zaril..ujur mummy zaril..yela mummy...lg pn jp lg zaril nk kuar jupa amir...lg ari nie weekends bnyk time keje...xkuasa zaril nk tgk bnda alah nie smua mummy...baik zaril kuar....ujur zaril...ikt suka hti kamu laa zariltp jgn nk conteng arang kt muka mummy n daddy...kita org dh bnyk bg zaril peluang....mak mah tlg thk3 kn umah erk...mummy pergi dlu zaril...sy pergi ye mak mah..assalamuaikum ujur mummy zaril..

Dirumah iman
Usai sdh imam melompat dr tngga umh nye tuk trun k bwk n tiba2 ad kereta vios msk...makkk!!makk!!laungku..yeee iman knpa...mak aq blari2 ank smbil keluar umah...dn trs brtnya ad ap iman...lalu aq menujukkn jri telunjuk aq k arh kereta vios tuh...tuuu spa dtg mak???lalu mak aq me mndang aq n muka pelik...imann asl kamu pkai bju cm nie...prgi tkr..pg pkai bju kurung....ujur mak aq n nada yg lembut...isyhhh xnk laa org..bia laa org selesa cm nie...n tiba2 sorg perempuan dr kereta vios tu mnjwp bia laa mak biah dia selesa cm tu..sy xksh pn...terkjut n knytaan yg dikeliar oleh wanita td..mak aq pn knl kn...iman tu bkl mak mertua kamu..dh pg salam dia...hormat skit...lalu mak aku brlalu tu mnyiapkn tuk kluar mnempah bju pngntin...lalu aq pn bersalam n aunty za...smasa aq bsalam..tnpa spth kata aunty za trs memeluk aq smbil bkata mummy hrp aisya dpt bhgiakn ank mummy...dgn muka trcenggan...lalu aq angguk kn shja kpla aq...lalu aq bkata aunty xksh k n prwtakn sy nie..tkt2 bt nt ank aunty lr jee..hehehe smbil aq gelak...xpyh laa pngil aunty2 pngil mummy jer xlma lg aistah dh nk jd ank mummy...so pngil mummy jer...aisya dh plih wrna tuk dipkai k mjlis akad n snding nt...sb belah mummy..mummy dh atur smuanye..tngu aisya ijab n kabul...bru blh bwk aisya ukur bdn...sb mjlis umh mummy bt lmbt skit sb daddy trpkse pergo oversea...sorri yee syg...lalu aq mnjwp...org xksh wrna ap...tp mak ckp srh ambk wrna putih susu tuk akad nikah..snding plk wrna dark peach...sb pelamin wrna putih +gold+baby blue...gubahn plk..mostly wrna baby peach+baby pink....sb iman xmnt wrna terang...hehe...ujur ku smbil gelak...xplh klu cm tu kita cr wrna yg iman ske...ujur mummy za lg..
Amboii rancak borak iman n bkl mak mertua usik mak n kak long ku..setalh mak mtz izin n ayh..kak long mtx izin n abg long...kami pn brlalu ke kereta masing2..tp mummy za mndesak agar kami pergi n dia...wlupn agk kberatan aq..mak aq.kak long aq..tpkse trut kn...smpai jee kt butik pngntin yg kami dh cop...oh ya lupe nk bgtau butik pngtin kt sni bnyk so aq n kak long bt servey...so aq plih yg baik2 jla...yg terbaik xde duit nk tmpah..kakaka...

mekenik tu bini aku???Where stories live. Discover now