bab 1

9.2K 22 0
                                    

Mak!!!!..laungku..mak,, iman nk pg ikut ayah pegi jala dekat sungai boleh x mak???
iman,,kamu tu perempuan cuba la bt perangi macam perempuan sikit,,bebel mak ku dkt ku...tp aq still n muka tonya...hahaha...mak iman bosan la mak..ikt ayh pg jala ikan kan best...lalu aku berlalu pergi k bilik untuk mnukarkan baju...
ayahhhh!!! laungku,,iman ikt ayah pg jala ikan erk...iman bosan laa...duduk umah jer..lagi pun iman kn tgh cuti...hihihi..lalu ayh ku menjawap ikut kamu la iman tp cepat ckit ayh dh nk gerak pg sungai...lalu aq terjun dr tingkap bilik ku terus mendaptkn ayh ku yg siap memakai kain pelekat lusuh dn tgan ad seutas jala ikan...
iman kamu terjun dr tingkap bilik kamu lg k e iman..tnya ayah ku...iya ayah iman lompat ikt tingkap bilik iman...isyhhhhh kamu nie dgr dek mak kamu nanti bising..tegur ayahku...aku hanya tersenyum sumbing...

Iman macam mana dgn kerja kamu ok??tnya ayah ku setiba nya kami d sungai...aku hnya mnjwap ok je ayh...hihi
Iman bila kamu nk kawin??umur kamu dh nk masuk 23 tahun xlama lagi...ayahh sapa nk kt iman nie..perangai dh la macam lelaki...xde sapa pun yg nak kt iman nie ayah...lalu aku tersenyum...ayah cuma nak kau tu berjumpa jodoh cam kakak kamu tuh...aku biarkn soalan ayah ku berlalu sepi..

Aku berkerja sebagai meknik di sbuah kedai membaiki kereta di Selangor dan kedai tu milik aku n rakan kongsi aq...mana kala aku asl orang Johor...aku hanya mempunyai kelulusan diploma automotif..aku memilih kos nie aku mmg mnt giler bab2 baiki nih..

Iman bila kamu nak balik Selangor??tnya mak...hari ahad ni mak..knpa mak...xde ap laa iman...mak nie kadang pening laa n kamu ni kerja yg perempuan xmnt kamu pg mintak...alah mak sekurang nya iman selesa mcam nie..hanya track suit..baju T-shirt kdg2 sluar jeans lusuh...tp iman kamu kena sedar yang kamu nie perempuan bukan nye lelaki iman...urmmmm ye la mak iman faham..nie semua salah ayah kamu la selalu bagi apa yang kamu nak...ehhhhhhh kita pulak yg di salahkn jwp ayhku...hbs tu sapa ayhnye oii...ayah ku hanya tersenyum...

mekenik tu bini aku???Where stories live. Discover now