KUĞU GÖLÜ

93 40 18
                                    

Muhtemelen her insanın dışarıdan bakıldığında güzelliğine, ihtişamına aldanıp geri dönüşü olmayan çıkmaz bir yola girdiği olmuştur şu hayatta. Benimkisi de baleydi. Henüz dört yaşındayken rastgele bir kanalda gördüğüm balerinlere özenip ağlaya zırlaya kendimi bir bale okuluna yazdırmayı başarmışım. Ailem bu inatçılığımla her ne kadar övünse de geri dönüşü olmayan acı dolu bir yola girdiğimin o yaşlarda farkında değilmişim.
Küçük yaşlarda baleye başlamamın etkisiyle yükselişim kaçınılmaz olmuştu. Bu yüzden okula yazılmamdan henüz altı ay geçmesine rağmen ülkenin en prestijli bale okulunun seçmelerine girmeye hak kazandım. Seçmelere gelen 216 balerin adayından seçilen yedi balerin arasına girmek gerçekten onur vericiydi.
Şu an 17 yaşındayım. Kendimi bildim bileli bale hayatımın ayrılmaz bir parçasıydı.

Bu düşünceler bale akademisinin önüne gelmemle son buldu. Merdivenlerden çıktım ve eşyalarımı bana ayrılan dolaba bıraktım.
Asel Kılıç
Parmaklarımı ismimin bulunduğu etiketinin üzerinde gezdirdim. Yeniden düşüncelere dalmaktansa ısınma hareketlerini tercih ettiğimden ana salona çıktım.

"Nerelerdesin sen!"
"Buralarda?"   Lara yapay bir endişeyle yanıma yaklaştı ve kollarını doladı.

Orda burada gördüğünüz imrenerek baktığınız  güzel, zarif, göz alıcı balerinler...
Bizim dünyamızda zarafet dışarı yansıttığımız bir ilizyondan ibaretti. Hepimiz dışardan bakınca birbirini tamamlayan yapboz parçaları gibi görünürdük. Halbuki bir sahnede iki baş balerin olmazdı. Hepimiz en üst konuma gelmek için birbirimizi gözümüzü kırpmadan harcayabilirdik.
Lara'ya onu tatmin etmesi için dudaklarıma küçük bir gülümseme yerleştirip kollarından kurtuldum.
"Point flex point flex..." İçerisi yavaş yavaş dolmaya başlamıştı.

"Tamam kızlar sıraya geçin hadi!" Bayan Roshan' ın otoriter sesi hepimizi saniyeler içersinde ip gibi yapmaya yetmişti. Bazen onun gibi bir eğitmenle çalıştığım için mutluluk duysam da gereksiz sert tavırlarıyla hepimizi tedirgin ediyordu.
"Darla akademiyi bırakmış." Lara başıyla Roshan'ı işaret etti.

"Konuşma istemiyorum! Size önemli haberlerim var. Devletin düzenlediği kış şenliğinden haberdarsınızdır. Önemli bir çok devlet adamı ve sanatçı o gün orada olacak. Bizden de kuğu gölü oynamamızı istiyorlar."
Roshan'ın orada olmasına aldanmadan her kafadan bir ses çıkmaya başladı. Herkes anın coşkusuyla hayaller kurmaya dalsa da muhtemelen benim dışımda kimsenin gösteriden sonra bu bale akademisindeki hiyerarşinin tamamen değişeceği, taşların yerinden oynayacağı, kartların yeniden dağıtılacağı aklının ucundan geçmemişti. Roshan da benim gibi düşünüyor olacak ki hemen ortamı yatıştırdı ve sözlerine devam etti:
"Şimdi beni iyi dinleyin. Bu iş sizin sandığınız gibi boy gösterisinden ibaret değil. Gelecek kariyeriniz bir kenara sizlerin bu akademideki hiyerarşisini dahi belirleyecek. Bir çok farklı ülkeden balerinler gelecek. Sizden beş kişi seçeceğiz daha sonra bu sayı elemelerle ikiye düşecek. Her iki günde bir provalara gideceksiniz. Sizler artık genç balerinlersiniz. Ülkenizi layıkıyla temsil etmelisiniz. Baş balerin bizden çıkarsa ne ala!" İç geçirdi. O da en az bizim kadar başarılı olmamızı istiyordu. Yıllardır bizi eğitmiş biz de eğitilmiştik. Şimdi her iki taraf emeklerimizin karşılığını almak istiyorduk.

"Seçmelere girmek isteyenler bir adım öne çıksın."
İnsanların adımlarındaki güvensizliği hissedebiliyordum. Herkes beni şaşırtmayarak bir adım öne çıktı. Buna cahil cesareti de denebilirdi. Belki biraz fazla egoisttim ama diğerlerinden açık ara daha iyi olduğum kesindi. Roshan'ın gözde balerini bendim. Her provada üstüme titrer, hatalarımda bana diğerlerine kızdığından daha fazla kızardı. Bir keresinde bacağımı fazla uzattığım için sopayla bacağıma vurmuştu. Doktor ayağımda çatlak olduğunu ancak kırıklara yol açabildiğini söyleyince kaza diyerekten geçiştirmiştim.
Roshan'ın gözleri bana doğru kaydı. Seçmelere girmeme bile gerek olmadığına dair umutlu bir bakış attı bana. Ben de onun mesajını anladığıma dair kafamı varla yok arası salladım.
"Sırayla isimlerinizi okuyacağım geri kalanlar stüdyoda prova yapabilir."

One Shots- Tek bölümlük kısa öykülerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin