𝑇𝐴𝑁𝐼𝑇𝐼𝑀

754 24 3
                                    

İyi okumalar 🤍

________

Yazardan

İnsanın ailesi olması güzeldir, heleki dağ gibi arkasında duruyorsa. Sırtını sıvazlıyacak bir el, teselli verip, sarılacak iki çift kol varsa kendini şanslı hissedersin. En azından şilana göre öyledi.

Şilanin ailesi vardı, dağ gibi babası, dobra bir annesi ve hırçın mı hırçın abisi vardı.
Ama sevgi yoktu, şilana verecek sevgileri yoktu. Onu evlat, kardeş bilen kimse yoktu.
Onlara sorsan para şilandan önce gelirdi.

Hayat zordu, acımasızdı ona. Sesini çıkarsa susuturlardı, elini kaldırsa indirirlerdi, hayat yüzüne gülmezdi onun. Yine aynı şey olmuştu. Koskoca konağa Şilanı çok görmüşlerdi. 20 senedir yüzüne gülmeyen hayat yine bir tekme daha atmıştı.

Evleniyordu Şilan.

Hemde Mardin ağası Mervan Civan ASİLKANLA.

O artık Şilan ASİLKAN olacaktı.

ASİLKAN KONAĞI

"Benim kızımı kaçırmaya nasıl cürret eder!" Asilkanların konağında işler kızışıyordu. Mehmet asilkan topallayan ayağı ile birlikte iki yana volt atıp duruyordu.

Evin genç ve güzel kızı Dilda kaçmıştı. Hemde Köroğlu aşiretinin genç oğlu olan Mesut Köroğluyla.

Yaklaşık 1 senedir birbirini seviyorlardı, ama ikiside çok iyi bilirdi ki kavuşmalarına razı gelemezlerdi. Asilkanlar doğunun en güçlü ve saygın aşiretiyken, Köroğlu aşireti kendi çapında nam salmış hakkında pek bir şey bilinmeyen bir aileydi. Dilda babasına 'seviyorum' demeye çekinmişti, aslında onun için sorun babasından çok abisiydi. O aşktan ne anlardı ki, seviyorum dese bağırır hatta mesutu öldürür diye korkmuştu.

Mesut da deli gibi korkardı ondan. Doğu'da, kim onun adını duysa iki adım geri basardı.
Ama sevdası bu korkunun önüne geçmişti ki o acımasız Ağa'nın kardeşini, Asilkanlar'ın kızını kaçırmıştı.

" Bav bu burada bağırıp çağırmakla olmaz, gideyim sıkayım kafasına!!" Mervan ağa yerinde duramıyordu. Eli sürekli belindeki tabancaya gidiyor, mesuta yapacağı işkenceleri düşünüp gülümsüyordu.
Onun kardeşi bir taneydi,bu zamana kadar ayağına taş değdirmemişti. Bir iti kopuğa ailesini silecek kadar aşık olması Mervan ağanın içindeki ateşi daha da fazla alevlendirdi.

Mehmet Asilkan oğlunun gözlerinden çıkan o alevle dumura uğradı. Bilirdi oğlunun kanının deli aktığını. Oda sinirliydi elbet ama bu vurup kırmak ile çözülecek iş değildi.

"Civanım bu öldürmekle olacak işmidir. Töreye göre berdel şart bilirsin." Mervan ağa sinirle ayağa kalktı. Olmazdı. Mervan ağa kalbine taht kuran o iki çift gözden başka göz görmezdi. Göremezdi. Onun hayallerini süsleyen biri varken başka birini hayallerine dahil edemezdi.

Onun sevdası vardı.
Onun sevdaya verdiği 2 senesi vardı.

Mervan ağa sinirle babasına çıkıştı. "Berdel falan olamaz bav. Dildayı arar bulur getirim gerekirse düğünde yaparız ama başka bir kadını bu eve almam bunuda aklına sokasın"

Mehmet Asilkan oğlunun omzuna elini koydu"oğul ne dediğini kulağın duyar mı senin, töreyi bilmiyor gibi konuşma Allah için!" Mervan ağa babasının dediğiyle sinirden kıpkırmızı olmuştu. "Civanım yarın 
Asilkan konağına gider usulünce konuşuruz"

Mervan ağa bir hışımla dışarı attı kendisini.
Sürücü koltuğuna otururuz oturmaz. Torpidodan bir fotoğraf çıkardı. 2 sene önce mardin çarşıda gördüğü sevdalısının fotoğrafı. Onca insanın içinde aldığı mis gibi cicek kokusunu. İçini titretecek bakışları unutamamıstı. Ama bir şanstır ki birdaha karşısına çıkmamıştı. Koca Mardin'de sevdasını, ağrıyan kalbine iyi gelecek merhemi bulamamıştı.

O gün mervan ağa kalbinin bu denli attığını ilk defa duymuştu. Kimseye ayıracak iki saniyesi yokken o cenneti anımsatan çiçek kokusunu saatlerce koklayabilirdi. Adını bile bilmediği kadını bu denli sevmek saçmaydı belki ama hayatında ki en anlamlı saçmalık buydu.

Mervan ağa resimdeki kızın yüzünü okşuyor iç çekiyordu.

"Bu vuslat yakında son bulacak, eminim. İşte o zaman tam olucam. Bir olucam. Bir olucaz.

___________

Yeni kitap yeni başlangıçlar..

Umarım beğenirsiniz, vote atmayı unutmayın bebekamınlarr 😝😻



Asilkan GeliniHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin