Aşk kızamığa benzer, insan ne kadar geç yakalanırsa o kadar ağır geçer." Douglas Ferrola
Ben Şanlilar konağının, sahibi kazım şansının kızı suna'yım.
Babam kazim ağa herkes tarafından sevilir. evimize gelen tanrı misafiri ağırlamaya sever. Aç göndermek bizim topraklarda hoş karsilanmaz
Bizim memleketin insanları yardımlaşmayı misafirleri çok sever .
Köy yerinde esnaflık ilişkileri göz doldurur eğer sen tebessüm edersen acı kahvesini içirmeden şurdan suraya alışveriş yapmana izin vermez bakırcılar çarşın da babamin eskiden işlettiği bir kaç dükkanı varmış zamanla işler ilerleyince yerine birkaç eleman yerleştirmiş ara ara ziyaret eder kontrol etmek bahanesiymis rıza amca ile tavla oynayıp bir önceki günün ifadesini atmak istermiş eğer babam eve sevinçle gelirse biz anladık rıza amca tavlada kaybetmiş.
Eğer yüzü asık girerse ;
- yine yahu bu adam hep zar tutuyor hile yapıyor ona kızdığım da yüzü asılıyor bugün Masus kaybettim der.
Yüzünü asar bizde seyran ile gülerek babamın elinden poşetleri alıp kiler'e doğru babam görmeden göz kırpıp gülmemizi bastırıp sonra kileri kapısını kapatır kapatmaz basardık kahkahayı.Suna -eyvah eyvah babam böyle ise rıza amca ne haldedir seyran yandı adam .
Seyran -Sus abla şimdi duyarsa hepimize surat asar bilmez misin çocuk ruhlu dur babam.
-Doğru diyorsun seyran aman sessiz Gülelim. Seyran hadi çabuk olalım da bunları yerleştirelim. Ben anneme yemeğe yardım edeyim perişan oldu kadın koskoca Konağı temizleyeceğim diye kendini heba etti.
Sende işini bitir hemen masayı kur emi güzel kardeşim 🤍
Seyran-Tamam Ablacım sen git istersen geri kalanı ben hallederim.
Suna- Halam şimdi söylenmesin annem perişan oldu çok yoruldu birde halamın laflarını isitmesin annemde sabah kalktigindan beri migrenim arttı diye başını tülbente sarılı sarılı şekilde iş yapıyordu.
Suna- Seyran bak bizde yorulduk ablacım sabahtan beri mutfakta içli köfte yaptık, mantı yaptık, babam çok canı çekmiş diye kuru biber dolmasını beraber yaptık seninle ocağa koydum pişiyor ama annemi biliyorsun telaşlanınca bizi de kendi telaşına sürükler.Babam İstanbul'dan büyük varlıklı bir aile geleceğini söyledi eskiden onların dedesi de buralarda yaşamış zamanla kazandıları ile işleri büyütmüşler İstanbul'da iş hanların da 50 den fazla dükkanları varmış evler arabalar emirlerinde çalışan şoförler, hizmetçiler, aşçılar varmış
Seyran -Abla sen bunları nereden duydun ne çok şeyler öğrenmişsin yoksa tanıyor musun?
Suna- Hayır kardeşim ben babam ile halama kahve götürürken duydum ayrıca buraya gelme sebepleri biricik torunlarına kız bakmamış. Belki bizden birini alırlar da bir düzenimiz olur ikimizde bu konak ta dışarı yüzü görmedik.
Seyran- Haklısın abla belki evleneceğimiz kişi benim okumama izin verir ise biraz rahat olursak bu konakta solup gitmeyelim.
Suna – bende bu evden ayrılmak istiyorum ama evlenmek hiç istemiyorum benim hayalimi biliyorsun ben müziğe gönül verdim belki müzik hocası olurum belki piyano eşliğinde modern dans ve klasik dans ilgili özel ders veririm öğrencilerim ile dans ederken zaman nasıl geçer hayal edemiyorum belki ilerde bir gün müzik ile dans ilgili akademi açarım bir sürü minicik kız çocuklarına umut verir hayallerini gerçekleştirmek isterim.
Seyran –insallah abla ama sen evlenmezsen halam ile babamın erkek torun sevdası yarım kalır.Eve gelen görücülerin hepsinde bir kulp buldun halam mevzuyu çakarsa işte senin için hiç iyi olmaz benden söylemesi.
Suna- seyran ben güçlü ayaklarını yere sağlam basan biri ile evlenebilirim yapacağım mesleğe saygı duymalı evlenince eve kapanan kadınlardan olmayacağım. Hoşgörülü, sadeliği seven yaşamı boyunca aile yaşamına önem veren birini istiyorum.- Seyran abla çok güzel düşünüyorsun da bizim topraklarda böyle insanlar pek fazla bulunmaz ama hayalini çok sevdim.
Suna- bana bu akşam dua et ablacım akşam yemeğine gelecek ailenin oğlu inatçı dik başlı kendini beğenmiş birisi olmasın özellikle de beni beğenmesin ben annem ile sen olmadan bir yerde kalamam. Bir canım Asi'yi özlerim ona sende iyi bakamazsın o sadece bana alışık sen ne kadar yem versen sevsen de beni görmezse huzursuz olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Su Perisi 🧚🏼♀️
Romantikhayat en olmadık yerden en olmadık yaralar açar bazen en ummadığın kişi seni yaralarından sever ve sen farkına vardığında artık o kişiye doğru çekildiğini hissedersin.🧚🏼♀️