Chapter 5: I'm in Trouble!

1 1 0
                                    

I'm in Trouble!

The Daughters POV

"Chloe"

Dahan dahang lumalandas ang mga luha sa mata ko habang nakatingin sa kanya na ngayon ay awang awa sa akin.

"Chloe I–"

"Leave."

I didn't let him finish his word and just look at him in anger.

"Chloe–"

"Leo. I said Leave!"

I exclaimed and wiped my tears before looking into my diary that he was holding right now.

I don't want to look at his eyes because I just can't look into someone when anger is raging inside me.

"Just leave Leo! I don't need you here–"

"Sorry"

I mentally shocked because of what i heard from him.

Wow!

I was really in shock!

For the whole 9 years!

9 years!

This is the first time that I heard him saying that!

Sorry?!

I don't think so.

"I'm sorry for leaving you"

I suddenly felt the pang in my chest by just hearing him saying that.

"A sorry cannot heal everything that had been broken since you left" I bitterly said and just lay on my bed– facing the window and put the whole comforter on my body while I was silently crying.

I just couldn't help to cry when I remember everything that my mom and I go through since he left us.

If he only knew what we have been through.

If you only knew!

I'm sure that you would be swallow in guilt!

I'm sure!

Totally sure!

I just heard his footsteps leaving my room and totally leaving me that I have asked for. I heard how he sigh and closed the door giving me the signal that he has already gone.

Dahan dahan akong bumangon at nilingon ang pinto bago ako sumandal sa headboard nang kama at yakapin ang mga tuhod ko. Unti unti namang nagsilabasan ang lahat nang mga luha ko na siyang bunga nang sakit nang pang-iiwan niya samin.

Who could have imagine!

I was only 7 years old yet I'm already longing for him.

Ang sakit!

Sobra!

Okay lang sana sakin kung umalis siya at iwan niya kami nang ganito kung babalik siya!

Eh kaso hindi eh!

Hindi siya bumalik at ang masakit lang roon ay kung kelan sanay na sanay na akong wala siya diyan sa tabi ko tsaka siya dadating.

Okay na ako eh!

Sanay na akong wala siya!

Nakakatawa lang dahil nag-p-practice pa ako noon kung paano ko siya haharapin, kung paano ko siya susumbatan, kung paano ko siya hindi papansinin, kung paano ko siya sasaktan katulad nang panananakit niya samin.

Pero noong dumating siya? Wala na!

All of the things that I had practice! Lahat nang yon nawala!

Kasi hindi ako ready!

Like My Father Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon