Sıla
Siparişleri alıp dağıtırken arkamı döndüm ve taş gibi sert bir bedene çarptım kafamı kaldırıp bağıracağım esnada gördüğüm kişiyle afalladım.
Sanırım burda görmeyi beklediğim son kişiydi .
Kafamı kaldırıp vücuduna çarptığım adama baktım . Karşımda daha bugün sekreteri olduğum Yunan tanrısı olan patronum vardı . Adamın vücudu sanırım demirdendi çok sertti.Burnuma sigarayla karışık bir parfüm kokusu geliyordu . Kahretsin ki çok güzeldi kokusu .
"Sıla?" diye sorar gözlerle bana baktı.
Kolumdan tutuyordu ve içimi garip bir duygu kaplamıştı. "Can Bey- Y-yani Can ne işin var senin burda ya" diyerek dalgaya almaya çalıştım.Çünkü içinde bulunduğumuz durum çok fenaydı kafamı kaldırmaktan boynum ağrımıştı ÜSTELİK HALA DAHA KOLUMU TUTUYORDU parmaklarıyla temas ettiği kolum alev gibi yanıyordu. "Sıla burası benim mekanım?" diyerek gözlerimin içine bakmaya devam ediyordu."Demek hep burda takılıyorsun ya görmedim seni hiç" dedim alaya vurarak ve bana hiç beklemediğim bir cevap verdi"Sıla bu mekanın sahibi benim" dedi . Ne yani aylardır çalıştığım barın sahibi CAN BEY MİYDİ? "Senin burda ne işin var?"
dedi . Burda çalıştığımı bilmemesi lazımdı hemen cevap vererek"Öylesine geldim takılıyordum kendi kendime" dedim, demez olaydım "Üstündeki önlüklemi takılıyorsun" dedi.İŞTE ŞİMDİ BUNU DEMEK İÇİN ÇOK İYİ BİR ANDI HASSİKTİR.
"Yalan neden söylüyorsun" dedi gerilmiştim VE HALA DAHA BIRAKMAMIŞTI BENİ LÜTFEN BİRİSİ ŞU ADAMA BENİ BIRAKMASINI SÖYLEYEBİLİR Mİ?
"Aslında ben bayadır burda part-time olarak çalışıyorum" dedim ve devam ettim . "Çünkü kendi geçimimi sağlamam lazımdı ve uzun süre boyunca hiç bir şirket beni kabul etmemişti bu yüzden burda çalışmaya başlamıştım" Bana tek kaşını kaldırarak sorar gözlerle baktı ve "Her gün şirketten sonra yorgunlukla bir de buraya mı gelicektin" dedi ve "Saat kaçta burdan çıkıyorsun" diyerek bana bir soru yöneltti.
Hemen bir şekilde "10 da geliyorum ve gece 4'te çıkıyorum" dedim.Bunun üstüne "Daha fazla burda çalışmayacaksın zaten şirkette yorulucaksın burda çalışmana gerek yok.Stajyer olduğun için bir tık daha az maaş alıyordun artık maaşına zam yapıyorum ve seni kendi barımdan işten çıkartıyorum" dedi
Şaşkın bir ifadeyle suratına bakakalmıştım aynı dakika içerisinde hem maaşıma zam yapılmıştı hem de kovulmuştum.
Açıcaksı beni bu kadar düşünmesi garibime gitti ve anında o anki cesaretimle "Beni niye bu kadar düşünüyorsunuz Can Bey" diyerek bir soru yönelttim neden sorduğum hakkında bir fikrim yoktu ama içimden bu geçtiği için sormuştum.
Kısa ve net bir cevap verdi "Yorulmanı istemiyorum çünkü"
Verdiği cevaba karşılık "Diğer asistanlarınıza karşı da mı böyle düşüncelisiniz" dedim ve anlık bir hareketle alt dudağımı dişledim bunuda neden yaptığım hakkında bir fikrim yoktu-
Bakışları dudaklarıma kaydı ve sert bir şekilde yutkunarak başka bir tarafa doğru baktı .Kolumu bırakmıştı. "Sadece zaten çok yorulucaksın mesailerde bazen şirketten çıkıp başka yerlerde de çalışacağız" dedi ve "Şimdi önlüğünü bırak ve yanıma gel evine bırakıcam seni" diyerek ekledi.
"Can Bey gerçekten gerek yok kendim giderim-" dememe kalmadan bakışlarıyla susturdu. Hemen önlüğümü bırakıp geldim . İyi ya işime gelmişti güzel bir uyku çekebilirdim sonunda, şuan bile oturduğum yerde uyuyacak bir kapasitem vardı .Mekandan çıktık ve arabasına doğru yol aldık . Ben yolcu koltuğuna o ise sürücü koltuğuna geçti aslında alkol almıştı ve hala nasıl sarhoş olmadığını merak ediyordum.Sanırım baya dirençliydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sekreterim
Literatura FemininaNormal bir şirkette çalışacağını sanan Sıla, Can'ın evinde kalmasıyla tüm gerçekleri öğrenir.