Pang!
Terpana Amina Yuhaira saat tapak tangan Hj Osman hinggap kuat di pipi kanannya. Dia terjelopok di atas lantai papan rumah kampung usang ini. 24 tahun hidup ini kali pertama dia di tampar oleh walid.
"Walid tak pernah ajar anak-anak walid buat maksiat sampai mengandungkan anak luar nikah ni!" Jerkah Hj Osman tepat di hadapan wajah anak sulungnya. Tak pernah dia menduga anak yang dia banggakan sanggup menconteng arang ke wajahnya.
"Sumpah demi Allah. Kakak tak semua tu! Dia fitnah kakak, walid! Kakak duduk dalam penjara tak jumpa dia pun! Tolong la percaya kakak!" Meraung Amina sambil memeluk kaki Hj Osman. Hanya walid saja dapat membantunya daripada hidup dengan lelaki durjana bernama Darius Yunnus.
"Saya tak fitnah dia! Memang kami dah terlanjur and Amina tengah mengandungkan anak kami. Saya datang sini nak minta izin bernikah dengan anak pakcik." Darius yang sejak dari tadi jadi pemerhati tiba-tiba bersuara. Dia sengaja menyimbah minyak ke dalam api kemarahan Hj Osman. Tak akan dia biarkan wanita bernama Amina Yuhaira hidup tenang.
Amina bingkas bangun dan melangkah laju mendekati Darius. Semakin lama lelaki ini semakin melampau. Tahap kesabaran dia sudah sampai kemuncak, tak dapat di bendung lagi.
"Apa masalah awak ni?! Awak nak apa?! Tak cukup lagi ke awak dah sumbat saya ke dalam penjara selama tiga tahun!" Marah Amina sambil menolak kasar dada tegap Darius. Air mata yang mengalir membasahi pipinya di kesat kasar.
Darius merenung tajam wajah polos Amina. Lalu, lengan wanita ini di pegang kuat dan dia menarik Amina rapat dengan tubuhnya agar jarak antara mereka lebih dekat.
"Aku nak kau. Selagi aku tak puas balas dendam, hidup kau tak akan tenang! Aku nak kau rasa sakit macam mana aku rasa!" Bisik Darius sinis diselangi perasaan benci teramat dalam pada wanita bernama Amina Yuhaira. Sejak kematian Zafira, dia dah bersumpah Amina akan sengsara seumur hidup.
Amina menolak kasar tangan Darius. Dia menggeleng kepala berkali-kali. Tak akan di biarkan lelaki durjana ini menghancurkan masa depanya. Cukup la sekali bukan untuk kali kedua.
Amina berjalan laju mendekati Hj Osman, dia memeluk erat tangan lelaki yang sangat dia sayangi dan hormati ini.
"Walid tolong la percayakan kakak. Lelaki ni penipu. Kakak tak mengandung dan kami tak pernah terlanjur.Dia fitnah kakak! Tolong la walid percaya kakak!" Merayu Amina, teresak-esak dia menangis menagih simpati. Walid membesarkannya dengan adik-adik dengan baik dan penuh kasih sayang. Mana mungkin dia sanggup menconteng arang pada wajah walid.
Harga: RM15 whatsapp 0193010008
27/4/2024 start pukul 9 mlm