Když za nimi skřet zavřel dveře, oba se tak ocitli ve tmě, přes kterou nebyly vidět ani obrysy kolem.
"Lumos," pronesl mužský hlas a špička profesorovy hůlky se rozzářila bledým světlem. Místnost nebyla nijak velká, kamenné police na sobě měly jen popadaný prach. Pro dva lidi byla dost malá.
Morgana se rozhlédla kolem sebe a slabě nakrčila obočí, když se snažila přijít na to, co by tu mohlo být tak speciálního. "Vidíte něco, profesore?"
"Vůbec nic," odvětil Fig. "Možná by nám pomohlo Revelio."
Otočila se k profesorovi. "Revelio?" optala se trochu zmateně. Takové kouzlo jí nic neříkalo.
"Kouzlo, které odhalí všemožné předměty a skryté věci," přitakal profesor. "Zaklínadlo zní Revelio a opište jednoduchý pohyb rukou."
Vytáhla hůlku a provedla to, co řekl. "Revelio," pronesla a na opačném konci místnosti se objevil stejný kmenný oblouk, kterým se ke Gringottovým dostali. "Támhle." Ukázala a hned vyšla k místu, kde se oblouk objevil. Cestou si hůlku zastrčila zpátky do hábitu.
Profesor ji hned následoval se stále rozzářenou hůlkou "Výborně, to je naše cesta ven." Pak společně prošli obloukem do další temné místnosti.
Morgana se rozhlédla, když znovu ucítila tu podivnou energii všude kolem sebe. "Profesore, pojďme," vyzvala ho a následovala energii k místu, kde se tvořila ve vír.
Profesor ji jen následoval, očividně vír neviděl. "Vidíte další stopy?"
Pokývala hlavou a došla k víru energie. Jakoby ji energie k něčemu vyzývala. Znovu vytáhla svou hůlku a jedním jednoduchým pohybem s mávla. Místnost se náhle změnila a objevila se kolem nich bílá brnění, ze kterých vycházela slabá modrá záře.
Profesor si brnění prohlédl, avšak hůlku sevřel pevněji za její rukojeť. "Tohle se mi nezdá," řekl tichým hlasem.
Náhle se všechna brnění pohnula a otočila svoje přilbice k návštěvníkům.
Morgana si ihned připravila hůlku. "Protego!" vyhrkla, když proti ní letěla jedna ze seker. Ta se od štítového kouzla neškodně odrazila a dopadla s hlasitým cinknutím na zem. "Mdloby na tebe." Následovalo další kouzlo, které jiné brnění na kratičký moment zastavilo.
"Confringo! Depulso!" I profesor vykřikoval kouzla, kterými ničil blížící se brnění. "Leviosa!"
Morgana udělala rychlý výpad doleva, když se jedno z brnění dostalo příliš blízko a provedlo výpad svou zbraní. Švihla hůlkou, ze které vytryskl rudý paprsek a odhodilo tak brnění o kus dál.
"Descendo!"
"Škoda, že ty kouzla neznám," zamumlala si pro sebe a znovu vyčarovala štítové kouzlo, kterým odrazila další letící meč. Proti kouzlem Mdloby na tebe znovu brnění zpomalila, aby ho profesor mohl dorazit kletbou Confringo.
Fig se rozhlédl po rozbitých brněních a došel ke své chráněnce. "Jste v pořádku?"
Morgana pokývala hlavou a zvedla se. "Jsem," přitakala. Tentokrát hůlku do hábitu však neschovala. "Co tohle mělo být?"
"To nemůžu přesně říct. Vypadá to však, že ten, komu tento trezor patřil, ho dostatečně zabezpečil, aby se sem mohl dostat jen ten s Vašimi schopnostmi."
Pokývala hlavou a vyšla pak o několik kroků dopředu. "Uvidíme, co najdeme na jeho konci."
Společně se pak vydali tmou dál, dokud nenarazili na další oblouk, kterým prošli do poslední místnosti. Uprostřed poslední místnosti byla obrovská socha muže, která se skláněla nad jakousi mísou.
ČTEŠ
New fifth year | Harry Potter CZ
FanfictionNastupuje v pátém ročníku do Bradavic, což je v kouzelnickém svět výjimkou. Sice se neprojede na loďkách, jako první ročníky, ale její příjezd je celý obestřený tajemstvím. Její bradavičtí spolužáci vědí pouze to, že při cestě její kočár napadl drak...