6.BÖLÜM " BENİM HATUNUM"

29 8 0
                                    

*6. Bölüm de geldiğğ
umarım beğenirsiniz
fazla uzatmadan sizi
bölümle başbaşa bırakıyorum
beğenmeyi yorum yapmayı
unutmayın

Orhanla sözleşmiştik,saraya dönünce ata binmeyi, kılıç kuşanmayı kısaca kendimi korumayı öğretecekti. Herkesin üzerinde tedirgin bir hava vardı bir gözleri üstümde bir gözleri tezgahın çevresindeydi. Orhanınsa gözleri hiç üzerimden ayrılmıyor nöbet tutar gibi başımda bekliyordu.
Mavileri sanki bir şahin gibi etrafı tarıyor, gelen müşterilere bile teredütle bakıyordu.
Onları bu kadar tedirgin eden şeyin ne olduğunu merak ediyordum sadece orhan değil vilideleri hatta alpları ve bacıların da aynı şekilde tetikte durması hiç kabarmaması gereken bir duygumu
yani merakımı kabartıyordu. Kendi kendime kilim tezgahının üzerinde göz alıcı renkleriyle serili olan kilimle ilgileniyordum. Malhun hatunun öğrettiği gibi elimde bir fırçayla üzerini süpürüyor,
zaten güzel gürünen renklerini ve desenlerini daha da ortaya çıkarıyordum.

Orhanı bir alp yanına gelip diğer alpların yanına çağırdı müstakbel kaynanalarımda içeride kilimle kaplı olan yere gitmişlerdi tek kalmıştım tezgahta. Ben önümde ki işimle ilgilenirken yüzüme vurun güneş kesildi onun yerine bir gölge düştü üzerime. Kafamı kaldırıp üzerime düşen gölgeye baktığımda az önce gülerken beni izleyen adam olduğuna gördüm kimdi bu..*

" Güneş bile vuracağı suretti iyi bilir " dedi adam. Anlamaz bi şekilde ona bakarak
" anlayamadım.." dedim. tekrar konuştu
" En güzeli de budur kendinin farkında olmayan bir ceylan av olmaya her daim açıktır."
" Ortada avcı kabiliyetinde kimseyi göremeyince avlanacağını düşünmez ceylanlar " dedim
bana ne demek istediğini anlayarak devam ettim.." Kimsin sen ne istiyorsun benden "
" En sevdiğim hırçın ceylan.. ilkin kim olduğuma gelirsek ben yakup bey oğlumemet bey.. ne istediğimi dersen de az vakte kadar bende bilmezdim lakin imdi bilirim..seni isterim hırçın ceylan.. "

Ben adama aval aval bakarken arkadan orhanın adete kükreyen sesi yükseldi.
" Memet bey " diyerek yanıma geldi kolumdan tuttuğu gibi beni arkasına düşen kocaman gölgesine sakladı . " Ne edersin sen burda memet bey " dedi adete kükrüyordu bu soruyu sorarken memet konuştu " Hayırdır.. Kendi pazarımda ne ettiğimin hesabını sana mı verecem orhan bey" dedi tıslayarak. " Eğer benim tegamın önünde, benim hatunumla konuşursan vereceksin memet bey "

Onun tezgahının önünde... onun hatunuyla... onun hatunuyla..hatunuyla.. diye döndü bu cümlesi aklımda. Sol melek çalsın defler topuzlar oynasın bütün uçlar diyerek günümüzün şarkısını geçmişe uyarlarken benim gözlerim ta yukarı yandan azıcak görebileceğim kadar orhana döndü.
bakışlarımı bölense memet beyin " hatun nerden senin olurmuş orhan" diyişi oldu.
Orhan uzun boyu ve ürkütücü cüssesi yetmiyormuş gibi az daha dikeldi
" Sana ne memet sanane seni ilgilendiren meselelerle alakadar olasın seni ilgilendirmeyen hiç bir şeye burnunu sokmayasın hatundan da uzak durasın aksi taktirde olacaklardan ben mesul değilim"
Memet " sen kimsinde beni tehdit edersin orhan senin haddinmidir beni tehdit etmek haa " diye
bağırırken " Hatunu da beğendim benim beğendiğim hiç bişey başkasını olamaz o ceylan gözlüyü de alıp hatunum edecem sende ancak böyle boş beleş tehditler savurup durr " dedi .
orhan hızla tezgahın öteki tarafına geçip memete demir gibi olan yumruğunu sertçe indirdi.
" Orhan durrr " diye bağırsam da artık çok geçti. Yediği yumrukla afallayan memet toparlanıp o da orhanın sağ tarafına bir yumruk indirdi. Oranın sağdan yediği darbe yüzünden kafası sola düşmüşütü. Hemen aralarına geçip " durun napıyosunuz siz delirdiniz mi" desem de beni çok takan olmamıştı. Orhan doğrulup memete bir yumruk daha geçirdi . Çevrede ki bütün bakışlar bize dönerken ortada onlar durdurmak için verdiğim tek mücadeleme az önce sadet hatunla gelen gona diye seslendiği kızı oldu. O da benim gibi " Ağbey ne edersiniz cümle ahali size bakar beysiniz siz"
derken gonca ağbeyinin koluna yaptıştı bende orhanın " Orhan dur napıyosun durr lütfen.." desemde şuan bu öfkeyle beni duymuyordu neye sinirlenmişti bu kadar. Tam memet goncadan
orhansa benden kurtulmuş birbirlerine hucum ediyorlardı ki arkadan aladdin alinin sesiyle duraksadılar. Aladdin ali yanımıza gelip " ağbey yaraşmaz bize etmeyesin " diyip araların girdi.
Aladdin de tıpkı onlat gibi uzun abisinin aksine kara kaşa kara göz bir adamdı bakıları hafiften goncaya gitse de hemen geri toparladı ama bu müstakbel yengesinin gözünden kaçmadı.
Arkadan sadet hatun kilimler le de kaplı olan yerden çıkınca heh ekip tamam oldu diye geçirdim içimden. Gerçi bu kadar sese nasıl çıkmadılar anlamış değildim demeki beni burdan memet alıp gitse ruhları duymazdı. Sol melek konuştu hiç eksik kalır mı yine ne varsa orhanda var o gördü memeti dedi. Haklıydı yine o gelmişti o görmüştü beni...

Bin devrin sultanı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin