1

236 20 105
                                    

"Zhan-Zhan," Xiao Zhan'ın annesi telefonda hafifçe azar çekerken, o bavullarını ve seyahat çantalarını yüklenerek beceriksizce dairesine girdi. Annesinin ses tonu yüzünden, kapıyı zayıf bir şekilde tutan topuğu kaydı ve kapı çarparak kapandı. "Bana ne zaman torun getireceksin?"

Telefona doğru iç çekerek ayakkabılarını gereğinden fazla bir güçle fırlattı. Bu konuşma için çok yorgundu. Pekin'e üç saatlik bir uçuş yapmış, kalabalık hayran kitlesiyle mücadele etmiş ve Pekin trafiğiyle iki saat savaş vermişti –saat akşam on olmuştu- bu sırada annesini aramış ve şirket arabasına güvenli bir şekilde bindirilen her iyi oğul gibi eve sağ salim döndüğünü haber vermişti. Son bir saattir annesini başka konulara yönlendirmeyi başarmıştı. Ancak bu konu, elbette, kaçınılmaz olarak her zaman üzerinde durdukları konuydu.

"Anne," dedi derin, odaklı bir nefes alıp verdi ve sabırlı olmaya çalıştı "Şu anda herhangi bir ilişkinin kariyer intiharı olacağını biliyorsun."

Yere bıraktığı çantaları toplayıp, koridorun ışığını açmadan bavulunu yatak odasına doğru sürüklemeye başladı. Sessiz dairesinde duyulan tek ses çıplak ayaklarının parke zeminde çıkardığı sesti. Gitmeden önce oturma odasının geniş penceresinin perdelerini yarıya kadar çekilmiş halde bırakmıştı. Pencereden sızan şehrin zayıf parıltısı ona yolunu bulmasına yetecek kadar ışık sağlıyordu.

"Biliyorum tatlım ama senin için endişeleniyoruz. Haberleri de görüyoruz. Yeterince yemiyorsun."

Çok fazla yemenin de kariyer intiharı anlamına geldiğini söyleyecek oldu ama dilini tutmayı başardı. Yatak odasına vardığında bavulu ayağıyla kenara itti, sabah iradesinin bunları toplayabilecek kadar güçlü olacağını umarak çantaları bir yığın halinde bıraktı ve yatağına çöktü.

Annesinin, ayaklarını sürüme sesini duydu. Mutfakta nasıl dolandığını hayal edebiliyordu. Annesinin uyku düzeni de en az kendisininki kadar kötüydü. Xiao Zhan onu gecenin bir yarısı arardı, sesli mesajın devreye girmesini beklerdi ve annesi telefonu açtığında her seferinde hoş bir şaşkınlık yaşardı. Onu geç saatte uyandırdığı için azarlanmayı beklerken bağırsaklarında bir suçluluk hissi dolaşırdı. Ama sonuçta annesinin öğlene kadar uyumak gibi bir seçeneği vardı.

Sırtüstü yuvarlanarak, "Ebeveyn olmanın ayrıcalığı çocuğun için endişelenmektir" dedi. Annesinin bastıramadığı homurtu karşısında sırıttı.

"Başıma bela olma. Bana torunlar getireceğiniz iyi birini bul."

"Senin için iyi bir oğlan hayal edeceğim anne." Annesi güldüğünde o da gülüyordu, midesi güven hissiyle kasılmıştı.

Onun annesi en iyisiydi. Üniversitede annesini arayıp ona açıldığı gün cinsel yönelimini problem haline getirmemişti. O gün Xiao Zhan o kadar akşamdan kalmaydı ki yarım gün boyunca klozete sarılı halde alkol kokusu içinde sızmıştı. Açılma hikayesinden söz edecek olursak, onun hikayesi keskin kusmuk kokan ve kalp kırıklığıyla yanan bir hikayeydi.

Kendi kendine acıma hissine bulanmaya başladığını hissetti. "Her neyse anne. Seni seviyorum, evdeyim, şimdi uyuyacağım.'' Aramayı sonlandırdı, telefonunu göğsüne koydu ve tavana bakarak iç geçirdi.

Yalnızlık, dairesinin sessizliğinde ağır bir battaniye gibi üzerine çökmüştü. Weibo'nun trendlerindeki tüm makalelerin konusu olmadan önce oluşturduğu eski alışkanlıklardan dolayı zayıf anlarında sosyal medyada gezindiği geceler, uzun geceler olmuştu. Bunlar bir adamın interneti tamamen bırakıp, sonsuz bir tarihi drama çekmek için ormana kaçmasına yeterdi. Hem o zaman alnındaki saç çizgisi geriye gittiği için endişelenmesine gerek kalmazdı, hayatının geri kalanında peruk takardı. Kimsenin bilmesine gerek yoktu. Dağlarda ızgara bambu ve mantar yiyerek yaşayabilir ve bir daha yaşayan başka bir insanı görmek konusunda endişelenmesine gerek kalmazdı.

a desperate scheme ‎ಇ yizhan ✔️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin