Bölüm 5: Geçmişinizi kabullenin

117 20 8
                                    

Geçmişiniz üzerinde durarak geçirdiğiniz her saniyeyi geleceğinizden çalarsınız.

Problemlerinize odaklandığınız her dakika, sizi çözüm üretmekden uzaklaştırır. Ve başınıza asla gelmemiş olmasını istediğiniz tüm şeyleri düşünmek, aslında yaşamınızda yer almasını istediğiniz güzelliklerin önünde engel olarak durmaktadır. Bütün gün neyi düşünürseniz ona dönüşeceğiniz kadim bilgisinden yola çıkarsak, tekrar aynı şeyleri yaşamak istemiyorsak, geçmişte yaşanan olaylar ya da hatalarımız hakkında endişe etmemizin bir anlamı yoktur.

Bunun yerine, geçmişte aldığımız dersleri aydınlanmak ve farkında olmanın bir üst seviyesine erişmek için kullanın.

Yaşamın en büyük zorlukları, içlerinde en büyük fırsatları barındırır. İlk çağ düşünürlerinden Euripides'in dedigi gibi, "Başınıza gelen büyük talihsizliklerde, mutluluk yaratacak bir değişiklik meydana gelme şansı vardır. "Yaşamda payınıza düşenden daha fazla sıkıntıya katlanmışsanız, belki de mücadeleniz sırasında edindiğiniz dersler; daha yüce bir amaca hizmet etmek için size güç kazandırıyordur. Bu hayat derslerini daha iyi bir geleceğin enerji kaynağı olarak kullanın. Unutmayın, mutlu insanlar da mutsuz insanlar kadar sıkıntıyla karşılaşırlar. Onları farklı kılan, anılarına yaşamlarını zenginleştirecek bir gözle bakmalarıdır.

Eğer başkalarından daha fazla hata yapmışsanız, başkalarından daha dolu bir yaşam sürme ihtimaliniz olduğunu anlamaya çalışın. Şansını daha çok deneyenler, daha büyük olma cesaretini gösterenler ve daha fazlasını gerçekleştirenler, doğal olarak diğerlerinden daha fazla hata yaparlar. Ben şahsen, asla denememiş olmaktansa, bir şeyleri deneyip hata yapacak cesarete sahip olmayı tercih ederim. Rahat, güvenli ve sıradan bir yaşam sürmektense, hayatımın geri kalan kısmını, insanlığımın sınırlarını büyütmek için, imkânsız gibi görüneni deneyerek geçirmeyi tercih ederim. Gerçek yaşam başarısının özü budur. Herodotos'un bilgece söylediği gibi, "Asil bir cesaretle, öngördügümüz belaların yarışına uğramak, bir şeyler olabilir korkusuyla korkak bir kayıtsızlık içinde oturmaktan iyidir. "Ya da Booker T. Washington'in dediği gibi, "Başarının, insanın yaşamı içinde ulaştığı yer değil, başarmaya çabalarken üstesinden geldiği engeller ile ölcüldüğünü öğrendim."

Amacını keşfet...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin