Bölüm 6: Daha Fazla Gülün :)

52 11 3
                                    

Bir araştırmaya göre, dört yaşındaki sıradan çocuk günde üc yüz kere gülerken, sıradan bir yetişkin günde on beş kere gülüyor. Tüm zorunluluklarımız, stres ve günümüzü dolduran eylemlerimiz bize gülmeyi unutturdu. Gün içinde gülmenin ruh halimizi iyileştirdiği, yaratıcılığımızı artırdığı ve bize enerji verdiği bilinen bir gerçektir. Söylendiyine göre, komedyen Steve Martin yaratıcılığını ortaya çıkarmak ve güne normalın üzerinde iyi başlamak için her sabah ayna karşında beş dakika gülermiş (deneyin, işe yarıyor :D ). Gülme terapisi rahatsızlıkların ve ciddi hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Modern psikolojisinin babası William James şöyle söylüyor: " Mutlu olduğumuz için gülmüyoruz, güldüğümüz için mutluyuz."
Bilgece yaklaşımlarıyla bilinen bir arkadaşım, yeni senede, bir yıl boyunca daha çok gülme kararı aldı. Birkac haftada bir, yaşadiği yerdeki video dükkânına gidip komedi filmi kiralar ya da gün içinde fırsat buldugu anlarda içine dalabileceği bir mizah dergisi alırdı. Zaten olumlu bir insan olan bu arkadaşım, kendisini daha mutlu hissetmeye başladı ve bu kişisel girişimi başlatmadan önceye oranla daha cok gülmeye başladığını fark etti. Çünkü etrafındakı bütün o mizah ve kendisine kazandırdığı yeni bakış açısıyla, karşısına çıkan şeylerin daha parlak yanlarını görmeye ve daha önceki yaşamında hissetdiği stresi hissetmemeye başladı. Bu yeni disiplin, ona tamamen baska bir seviyede yaşam ve etkileme gücü sağladı.
Neden arkadaşımın yolundan gidip gösterime girmiş komedi filmlerinden birini seyretmiyorsunuz ? Belki sonrasında gülme alıskanlığınızı harekete geçirmek için Gray Larson'ın Far Side karikaturlerini ya da cizgi kahraman Dilbert'in kitablarını satın alabilirsiniz. En eglenceli yönlerinizle tekrar bir araya gelip kahkahalarla gülmenin mücizelerini yaşayın...
Vote ve yorumlarınızı bekliyorum...

Amacını keşfet...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin