Bölüm 7 : Sessiz Olmayı Öğrenin

26 6 4
                                    

William Wordsworth bilgece ifade eder: "Benliklerimiz bu telaşlı dünyanın uzun süre parcası olmak zorunda kaldığında, yalnızlık ne kadar lütufkâr, ne kadar sevecendir." Kendinize en son ne zaman sessiz ve sakin kaldığınız bir zaman dilimi ayırdınız ? En son ne zaman yalnızlığın, aklınızı, ruhunuzu ve bedeninizi yenileyen, sizi yeniden odaklayan ve canlandıran gücünün keyfini sürmek için biraz zaman ayırdınız ?
Dünya üzerindeki tüm bilgelik gelenekleri aynı sonuca varır: Gercekde olduğunuz kişiyle tekrar bağlantı haline gecebilmek ve içinizde bekleyen ihtişamı keşfetmek için düzenli olarak sessiz kalacağınız bir zaman dilimi bulmalısınız . Elbette , meşğulsünüz . Fakat Thoreau'nun dediği gibi : "Mesğul olmak yetmez, karıncalar da mesğul. Asıl mesele, ne ile mesğul olduğunuz."
Sessizliğin önemi , bana ihtiyar deniz feneri bekçisinin hikayesini düşündürdü. Adamın , geçmekte olan gemiler kayalara çarpmasın diye feneri yakması için kısıtlı miktarda yağı varmış. Bir akşam yakınlarda oturan bir adam, evini aydınlatmak için bu değerli yağdan bir miktar ödünç almak istemiş, bekçi de ona bir miktar vermiş. Başka bir akşam, bir yolcu yoluna devam edebilmek icin bir miktar yağ istemiğ. Fener bekçisi onun da bu isteğini geri cevirmemiş ve ihtiyacı kadarını yolcuya vermiş. Ertesi aksam fener bekçisi kapısını çalan bir annenin sesiyle uyanmış. Kadın evini aydınlatıp ailesini besleyebilmek için yalvarıp biraz yağ istemiğ. Bekçi yine kabul etmiş. Kısa zamanda bekçinin yağı tükenmiş ve feneri sönmüş. Birçok gemi kayalara oturmuş ve birçok kişi canından olmuş çünkü fener bekçisi önceliklerini unutmuş. Öncelikle görevini ihmal etmiş ve bunun bedeli ağır olmuş. Yalnızlığı günde birkaç dakika bile olsa tecrübe etmek, yaşamdakı önceliklerinizi hayatınızın merkezine getirir ve birincil önceliklerinize odaklanmanızı ve çoğumuzun hayatını istila etmiş olan ihmallerden kaçınmanızı sağlar.

Sessiz kalacak zamanı bulamayacak kadar mesğul olduğunu söylemek, otomobil sürmekle mesğul olduğunuz için benzin almaya vakit bulamamak gibidir. Sonunda yolda kalırsınız...

Evet yeni bölüm sonunda geldi
Bir arkadaş sayesinde tesekkürler bunun için...)

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 15, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Amacını keşfet...Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin