Son üç aydır her gün sabah içtimasına uyanıyorum.Kendime soruyorum değer miydi ? diye. Ah Hazal ah şu an aşiretin ileri gelenlerinden biriyle bir yuvan , çocukların olabilirdi. Beynimin içinden durmadan dönen konuşmalar. Bizleri biz yapan bu konuşmalar olsa gerek hani düşünüyoruz ya Savaş Beyin aksine , kendileri nasıl oldu da bu yaşına kadar yaşayabildi acaba.
- şhhhhtt sana diyorum.
-Alooo kime diyorum kızım baksana.
-Bunu buraya kim aldı ya bunla uğraşıyoruz bide .( kendi kendine mırıldanır. )
Al boşuna demedim nasıl yaşadı bu zamana kadar diye . Konuşma desen yok hitap sıfır bide okul bitirmiş hahhaha güleyim bari kesin babası halletmiştir o işide.
Hazal - Ne var ?
K- Sana sesleniyorum duymuyor musun? Sağır mısın ? Kör müsün ?
Hazal - Sana karşı her ikisiyim de .
K- Düzgün konuş . ( sert bir mizaçla )
Hazal - Konuşmuyorum konuşmayacağım .
K- Kim olduğumu unutuyorsun sanırım.
Hazal - Yo , tanışıyor muyuz ?
K- Hazal derhal odama . Bu kaç oldu . Saygısızlıklarından bıktım . Bayansın diye sesimi çıkarmıyorum ama yetti.
Hazal - Pardon birincisi sen kimsin ikincisi bayan değil kadın .
K- Neyse ne odama dedim .Odomo dodom. Evet askeriye de komutan kabul ama hak ediyor insanlara bağırıp duruyor, sözde kendi egosunu tatmin etmeye çalışıyor. Saygı duyulacak bir tarafı yok . Zamanında bana saygı duysaydı şu an ikimizde bu durumda olmazdık. Her şey ortaya çıkacak daha vakti değil.İçimde o kadar çok şey biriktirmişim ki kendimle baş başa kalıp düşüncelere dalınca hemende göz yaşlarım akıyor. Dönüp geriye baktığımda daha ne acıtabilir diyorum. Zaten yaşayacağım en ağır acıları yaşamadım mı ? Hayat sillesini vurmadı mı ? Ufak bir sevgi kırıntısına mutlu olduk. Yazık halime belki de milyonlarcamıza yazık . Üniversite gitmiş olsaydım kesin ruh ve bilim üzerine okurdum. Ben sıradan bir köyün sıradan bir kız çocuğuydum. Şehir yüzü görmemiş saf , temiz erkek eli değmemiş kız dedikleri . Aman nasıl değsin zaten baban sürekli kontrol ediyor erkek köpek bile sokmuyor eve . Hikayenin devamında zavallı annem diyeceğim diye bekliyorsanız daha çok beklersiniz. O tam bir kocacı kocası öl derse ölür . Ha bide abilerime ölür , dört abimin dördüne de ayrı ayrı aşık . Erkeklerin toplumumuzda daha değerli olduğunu görebiliyoruz . Erkek hegemonyası içinde yıllarca bastırılıyoruz. Bastırılmaya da devam edeceğiz. Cumhuriyet ilan edildi lakin bizim köye değil sanırım .( hahahhah)
İnsan iç sesiyle tanıştıktan sonra arkadaşa ihtiyaç kalmıyor. Çokta iç sese kulak vermeyin şu an olduğum durumda olabilirsiniz .K- Askerrrrr askerrrrr
Hazal - Ha hıh efendim .
K- Daldın yine uzun uzun hayırdır sevdiğini mi düşünüyorsun ?
Hazal - Hayır, sizin gibi biri nasıl burda komutan olur onu düşünüyordum.( hahahha)
K- Çok konuşuyorsun geç hadi içeri .
Hazal - Bana emir verme . ( bağırır)
K- Ne bekliyorsun , buyrun Hazal Hanım mı diyeyim? Cezalardan ceza beğen sen .
Hazal - Aynen
Komutan-Dinliyorum Hazal sorunun nedir ? Neden böyle davranıyorsun ? Senin bu davranışların diğer askerleride etkiliyor .
Hazal- Bence sorun bende değil sizde demek ki iyi bir komutan değilsiniz . Onlarda benim gibi sizi ciddiye almıyor .
Komutan- Hazall!
Hazal- Dinliyorum diyorsun ama dinlemiyorsun . Bu öfke nöbetlerin sebebi ne komutanım .
Komutan- Hazal çok işim var . Hemde senin bu samanlıkta iğne arayan sözlerinle uğraşamayacak kadar. Senin hakkında dilekçe yazmam birkaç dakikamı alır biliyorsun.
Hazal- Yazamazsın bunu sende biliyorsun komutan bana sakın küheylanma bu işin sonunda yanan sen olursun.
Komutan- Nasıl yakacakmışsın bakim .
Hazal- Aslında Savaş Komutan beni taciz ediyor. O yüzden sürekli odasına çağırıyor derim .
Komutan- Kim inanır buna sence .
( sert bir mizaçla)
Hazal- Bilmem kim inanır deneyelim mi ?
Komutan- Hazal! Neden böyle yapıyorsun?Komutanın iç sesi
Yarabbi nerden geldi bu kız ya ? Üç ayımı zehir etti . Askeriye oldu sana sirk . Sürekli mızmız soru soruyorsun cevap vermiyor , ciddiye almıyor. Üstlerime kaç kere sordum bu kızı burdan yollayalım dedim lakin onlarda sanki Başbakan kızı gibi olmaz bilmem ne sıçacam böyle işe .Beni gönderin lan o zaman imtihan ya . Ailemden kurtuldum derken elin delisi denk geldi uğraş dur . Bide imalı imalı bakışlar göz devirmeler, evdeki karıdan kaçtım yine karı . Vatan millet için buradayız yanında karıdan uzakta dırdırdan uzak huzurlu bir ortamda hediye benim için ...Hazal- Daldın mı sana diyorum ? Alooo kime diyorum.
Komutan- Ne var Allah'ın cezası
Hazal- Düzgün konuş !
Komutan- Hadi git kışlana .
Hazal- Yok olmaz gitmiyorum.
Komutan- Sabırrrrrrrrrrrrr!
Hazal- Bencede daha çok lazım olacak dile dile .
Komutan-Bilerek mi yapıyorsun kızım ?
Hazal- Ben senin kızın mıyım ? Babam mısın?
Komutan- ( kaşları çatık bakar)
Hazal- Evet gıcık oluyorum sana ne var ne öyle bakıyorsun .
Komutan- Hıh şimdi ağzındaki bakla çıkıverdi.
Hazal- Belli değil miydi zaten ? Senin beyin hücrelerin yetmemiş olabilir komutan (kahkaha atar)
Komutan- ......
Hazal- Bana aşık oluyorsun .
Komutan- Saçma salak konuşma benim senin üstün olduğumu unutma .
Hazal- Üst olmakla ne ilgisi var komutanım.
Komutan- Ayrıca ben evli bir adamım Hazal .
Hazal- Evli olmasan olur muydun yani ?
Komutan- Neden böyle yapıyorsun Hazal ?
Hazal- Ben ne yapmış olabilirim dedim işte size gıcığım sizi burdan yollamak gibi niyetleri olan biriyim . Sizin bu işe layık olmadığınızı düşünüyorum. Evliyim diyorsunuz ama beni şahsi odanıza getiriyor burada azarlıyorsunuz yok amaçın ne diyorsunuz . Bana laf anlatacağınıza eşinizin yanına gidebilirsiniz.( ne zaman gittiyseniz artık)
Komutan- Dil desen pabuç , bana da diğer komutanlara gösterdiğin saygıyı göstermiş olsaydın burda olmazdın. Sorularıma cevap vermiş olsaydın işimi bitirip evime eşimin yanına gidecektim.
Hazal- En son ne zaman eve gittiniz Komutanımm!
Komutan- Burnunu en son neye sokmadın Hazal!
Hazal - Soktuğum başka şeyler oldu komutan bilirsin kışla büyük ve tek kadın benim.
Komutan- Hahahah kesin öyledir.
Hazal- Ben burda gülünç bir şey görmedim komutanım.
Komutan- ..... ( dikkatle Hazal'ı incelemeye başladı)
Hazal - Sende etkileniyorsun benden dimi ?
Komutan- Hıh ... Ne anlamadım?
Hazal - Diyorum ki gel deneyelim benden hoşlanıp hoşlanmadığını .
Komutan- Olmaz öyle bir şey .
Hazal- Korktun sanki ha .
Komutan- Hayır .
Hazal - Tamam o zaman .....Hazal'ın iç sesi
Ne yapıyorum ben bir taraftan intikam ateşi ile yanarken diğer yandan korkusuzca yaklaşmaya çalışmalar askeriye de kalmak kalan son hücrelerime zarar vermiş olsa gerek. Karım diyor bide hay karına ben göstercem karını sana aylardır gitmediğin karına , yüzünü bile görmediğin insana karım diyor . Düğüne bile gelmedin soysuz . Dediğim gibi Cumhuriyet ilanı bizim köye gelmedi . Büyükler gelir sana çiftliğe at bakar gibi kız bakarlar. Gözlere , dişlere ,toynaklara hesabı bide hamama götürürler ona göre bir ücretin çıkar. Benimde ederim bu adam kadar işte. Babam gözü kapalı verdi bu aileye hiç mi sevilmedim ben çocuk yapmak için yapan ailelerin harap olmuş evlatlarıyız. Ülkemizde anne- baba sorunu olmayan kaldı mı ? Üzerine diziler bile yapıldı .Sonuç hala aynı kendini yetiştiremeyen ebeveynler ve onlardan gelen nesiller ...
İç sesimle olan sohbetim karşımdaki adamla olan diyaloglarımdan daha kaliteli maşallah.Komutan- Hazall naptın sen !
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASİ
ChickLitOrtamın bu kadar kasvetli olmasının sebebi hava mı ? Yoksa bu adamın etrafa yağdırdığı emirler mi ? Sürekli emirler veriyor, anladık komutansın. . . . . . Sahi ben ne ara bu hale geldim. Burada olmak için neyden veya kimlerden vazgeçtim.