10. Bir Watty Klasiği IV: Töre, Aşk ve Fıransisko

199 13 7
                                    

Öncelikle başlıktaki Fıransisko'yu sadece yazılışını hatırlayamadığım için öyle yazdım. Sahi nasıl yazılıyor Francesko? Francesco? Ay bunun bir de soyadı vardı nasıl bir soyadsa Lachowski miydi? Aman neyse siz anladınız, konuya geçelim.

Töre konulu kitabı ilk Watty'de gördüğümde ilgincime gitmişti, çünkü Watty'deki aşk temalı kitaplar genellikle birbirlerini taklit ettikleri için, bu farklı gelmişti.

Çünkü konusu falan, töredir kan davasıdır zoraki evliliktir. Merak etmiştim yani.

Daha sonra Discover kısmında hani Eğer blablabla Kitabını Beğendiysen mi ne kısmı var ya, oraya baktığımda milyonlarca zoraki evlilik kitabı ya da şu töre kitaplarından gördüm.

Pilavboyla Zoraki Evlilik.
Cameron Dallas ile Zoraki Evlilik.
Vini Uehara ile Zoraki Evlilik.
Töre (VS mankeni ve Fırancesko)
Bir Doğu Anadolu Töresi (Cameron ve bir manken kız)
Yazar Nil ile Zoraki Evlilik (Tamam bu oldukça ilginç bir kitap olurdu)

Öncelikle timeout.

Yine kendini tekrarlayan kitaplar, yine mükemmelliyetçilik, yine aynı konular.

Yani sene 2015 bana VS mankeni tipli 18 yaşındaki, mükemmel, bakire kızımızın zorlamayla Fransisko Lachowski tipli, 18 yaşında bir çocukla evlendirilmesi özgün gelmiyor. Yok neymiş kan davası, para meselesi. Şimdi diyenler olur "Günümüzde hala bunlar var!"diye. Açıkçası, bunlar doğuda var ve doğuda mükemmel kızımız Barbara ile asi çocuk, her gece alemlere akan ve sürekli hatun düşüren Fransisko'yu evlendirmiyorlar.

Ve bu kitaplardaki özelliklere baktığımızda genellikle;

-Karakterler 18 yaşlarında
-Kız çok güzel çocuk çok yakışıklı
-Çocuk zengin, zaten aileleri bu iki mükemmel ve 18 yaşındaki çocukları para için evlendirirler ve hayatlarını zehir ederler.
-Çocuk sürekli başka hatunlarla buluşur.
-Çocuk çok asi ama kızımız çok masum.
-Ve de hani bunlar evli ya, kız mutlaka hamile kalır.

Ve yine mükemmelleştirilmiş ana karakterler ve yine aynı konular. Azıcık ÖZGÜN OLUN! Sanki Wattpad'deki kitapların konuları bir daireymiş de ikide bir aynı noktaya gelip duruyorlar.

Siz yazarsınız, sizin ilham almanız gerekir, sizin yeni kitaplar çıkartmanız gerekir. Beğendiğiniz kitapları kopyalamanız değil.

Kitaplara baktığımızda da bunların aileleri bu 18 yaşındaki manken tipli çocukların geleceklerini bile önemsemiyorlar, sadece kendilerini ve parayı düşünüyorlar.

Biraz daha özgün olamaz mısınız? Yani bırakın da bir 18 yaşındaki VS mankeni ile zengin ve asi çocuğumuz Fransisko'yu para için evlendirmeyin.
Töre kitabı yazmak istiyorsanız bile, bunları değiştirin. Ilham alın. Karalayın bir şeyler. Iki saniyede tabiki de bir kitap yazamazsınız. Gidin araştırın.

Zoraki evlilik dediğimiz her zaman bir playboyla masum bir manken kızın zorla evlendirilmesi değildir.

Özgün olun. Mesela ana karakterleriniz bırakın 30 yaşında olsun. Yaşlılıktan ölmek üzere olan anneleri zorla evlendirebilir onları. Gerçekten komik bir hikaye çıkabilir burdan.

Olaya bir de @erkekkkyazaaaar1717 'nin gözünden bakmaya ne dersiniz?

Yağmurlu bir yaz gecesi @erkekkkyazaaaar1717 yepyeni bir kitap yazmak ister. Kitabı çok düşünür ve en sonunda daha önce okuduğu bir töre kitabının konusunu çok sevdiği için kopyalamaya karar verir, tabi birkaç şeyi değiştirerek.

Kitabının adı Barbara Palvin ile Zorla Evlilik'tir. Ve ana karakterler Barbara Palvin ile @erkekkkyazaaaar1717 'dir. Kitapta Barbara Palvin çok zengin bir ailenin tek varisidir, zaten tipine ve fiziğine denilecek söz yok. @erkekkkyazaaaar1717 ise aşırı fakir bir aileden gelmektedir. Çok masum bir haşin yakışıklıdır. Aileleri nedeni bilinmediği bir kan davası veya para olayı nedeniyle bu 18 yaşındaki iki genci kendi istekleri dışında evlendirirler ve bunlar bir evde beraber yaşarlar. Evliliklerinin ikinci günü ise @erkekkkyazaaaar1717 hamile kalır. Mutlu son.

Nedense saçmalamışım gibi hissediyorum. Bu bölüm olmadı ya bence -.- Ama uzun zamandır bölüm paylaşmadım diye paylaştım affediniz ^-^ .Umarım sevmişsinizdir ve eğer bu kitapta eleştirmemi istediğiniz bir "herkeslik" varsa bana yorumlardan veya mesajdan ulaşırsanız çok sevinirim!! Neyse kendinize iyi bakın, farklılıklarınızla kalın, hepinizi seviyorum :3 !

Herkesleşme(k) {askıda}Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin