Siz de şu tip insanlardan nefret etmiyor musunuz; bir diziyi/müzik grubunu/kitap serisini dün keşveden ve bir günde 20 senelik hayranı kesilen ve bunu bir haltmış gibi bununla bir imaj yaratmaya çalışan. O tip insanların inşallah nesilleri tükenir, amin.
Şimdi siz mesela bir dizi izliyorsunuz. Her bölümünü, her sezonunu izlemişsiniz, oyuncularla resmen aile olmuşsunuz falan. Sonra bir tane pırasa (neden pırasa dediğimi bilmiyorum aklıma gelen ilk kelime olduğundan sanırım) gelip size hangi dizinin fanı olduğunuzu/bana dizi önerir misin diye soruyor. Siz de tabi ki gururla en çok sevdiğiniz dizileri saymaya başlıyorsunuz.
Sonra bu pırasa gidiyor. Aradan bir gün geçiyor. Siz mutlu mutlu Instagram'da dolaşırken o pırasanın sizin ona daha dün önerdiğiniz dizinin fotoğrafını paylaştığını ve altına o diziye aşkını itiraf eden milyonlarca hashtag görüyorsunuz. Bunu garipseyip pırasanın profiline bastığınızda bio kısmını sizin ona daha dün önerdiğiniz dizinin oyuncularının ismiyle ve milyarlarca kalple dolu olduğunu görüyorsunuz. Daha sonra Snapchat'e giriyorsunuz ve o pırasanın dün başladığı dizinin ilk bölümünden kesitleri milyarlarca kalple Snap'ini çekip Story'sine koyduğunu farkediyorsunuz. Ve sinirleniyorsunuz.
Okula gittiğinizde o pırasanın daha yeni başladığı diziye ait olan tshirtleri katkat giyidiğini, bileklerine o diziyi yazdığını, telefonunun wallpaperinı ana karakterler yaptığını ve bununla bir "Bakın ben Supernatural izliyorum" imajı yarattığını görüyorsunuz.
Sonra cebinizden taramalı tüfeğinizi çıkartıp o pırasayı orda öldürüyorsunuz.
Siz günlerinizi, aylarınızı hatta yıllarınızı vermişsiniz ve daha yeni yetme bir pırasa gelip o diziyi/kitabı/müzik grubunu sahipleniyorsa ve bununla bir imaj yaratmaya çalışıyorsa orada bir duracak arkadaş.
Fanı olabilir, ona saygım var. Ben gidip de "Sadece ben Doctor Who izleyebilirim." ya da "Sadece ben Percy Jackson okuyabilirim." demiyorum.Zaten şöyle bir durumda var. Hiçbirimiz ne Teen Wolf'u ne de Supernatural'ı doğduğumuz andan beri biliyoruz. Holly bir güçle bunların fanlıkları bize verilmedi (fanlıkları bize verilmek hmmm..). Biz de zamanla izleyip izleyip öğrenip, oyuncuları tanıyıp fanları oluyoruz. Tabiki de aramızda Teen Wolf'a yeni başlayanlar olacak benim amacım onları eleştirmek değil. Benim amacım bir iki bölümle tüm diziyi sahiplenip bununla hava atan, bir imaj yaratmaya çalışan ve bunun bir halt olduğunu zanneden pırasacıklar. Ama kusura bakma bir günlük bilmeyle o kitabı/grubu/diziyi sahiplenemezsin pırasacım. (Ciddiyim sinirli bir fan saldırısına uğrayabilirsin uyarmadı deme.)
Ve bunu yapan bir tane pırasa değil. Mesela her 10 Teen Wolf hayranının 5'i böyle. Maalesef ki.
Ve bu arada, Teen Wolf izlemek ya da başka "çok bilinen" şeylerin (kitap, grup, film vs.) fanı olmak, sizi havalı yapmaz. Bu düşüncede çok fazla insancık var ki bu yüzden öyle bir imaj yaratmaya çalışıyorlar.
Bölüm kısa ve öz olsa da içimdekileri dışıma vurabildiğimi düşünüyorum. Vee @berinpinar fikir için teşekkür ederim kardeşim ♡ ^-^.
Farklılıklarınızla kalın canlarım, sonraki bölümde görüşmek üzere!!
Ve pırasalar, inşallah uzaylıların saldırısına uğrayıp bir gece Jüpiter'e kaçırılırsınız ve uzaylıların gaddar deneylerinin kobayı olursunuz :) (güzen beddua ettim yine *thug life*) Yine çok konuştum neyse sizleri seviyorum ♡.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Herkesleşme(k) {askıda}
NonfiksiDüşünsene, dünyada sadece bir tip göz rengi var. Bir tip saç rengi var. Bir tip kıyafet var. Bir tip boy ve kilo var. Bir tip müzik var. Bir tür kitap var. Her sabah yaptığın şey aynı. Her baktığın, her okuduğun, her izlediğin aynı. Ve işin tuhaf y...