Yerleşik düzene dokunmaz. İşlenen konular daha çok bireysel boyutta ele alınır. Sorunlar toplumsal açıdan irdelenmez ve yerleşik düzen ve sistemle değerlendirilmez.
Sorgulanan kişilerin, ailelerin düzenidir. Bunun ötesinde büyük bir sorgulama yapılmaz.
Kişiliklerin beslediği sevgi, nefret, korku, acıma, bağışlama gibi temel duygulara vurgu yapılır.
Yaşanan dünya aslında soyuttur ama gerçek bir dünya gibi sunulur.
Ana olay örgüsü, günlük yaşam benzeri bir akışla sergilenir. Ana olay örgüsüne benzeyen diğer olaylar, anlatılanlara boyut ve zaman derinlik kazandırır.
Ana olay ve benzeyen diğer olaylar, bir bölümde çözüme ulaştırmaz; izleyici meraklandırılır.
Olay örgüsü, genellikle kişilikler arası konuşmalarla, çok yavaş ilerler ve çözülür.
Bölümlerin kimi yerinde önceden verilen olayın küçük bir kesimi anımsatılarak, yeni bölümün devam etmesi sağlanır. İzleyici asla tam bir sona ulaşamaz. Her bölüm birbirine bağlıdır.
Gündüz kuşağı izleyicilerin kadın olması nedeniyle işlenen konular, kadın bakışıyla ve kadınları haklı çıkartıcı sunumla verilir.
Hemen hemen çoğu pembe dizide, baskın/anahtar kişilikler kadınlardır. Erkeklere ilişkin vurgular, çoğu kez kadınlar tarafından yapılır. Erkeklerin aldığı her kararın arkasında bir kadın olduğu izleyiciye sürekli anımsatılır.
Kişilerin bir hatası ya da yaşam çizgilerinden bir an sapmaları sorunları öne çıkarır.
Karşı cinsler arası ilişki, tutku ve aldatma sorunların nedenidir.
Kişilerin neden olduğu sorunlar/olaylar izleyicinin çözümlenmesini merakla bekledikleri durumları doğurur.
Her yeni durum gizem doludur ve gerilimi besler.
Kişiler iyiler ve kötüler olarak iki gruba ayrılır. Kötülerin cezalandırılması, iyilerin mutluluğa ya da istedikleri sonuca ulaşması beklenir. Bu beklentiler acılı, sıkıntılı, gerilimli uzun adımlara (süreçlere) yayılır.
Kişililer, daha çok ayakta ya da bir kanepede oturarak, daha önce belirtilen konuları tartışır. Tartışmanın kuru kuruya geçmesi için, ayaküstü bir şeyler içerken, atıştırırken görünürler. Konuşmalar, kimi durumlarda, bir yere dalmış biçimde ya da pencereden dışarı bakılarak yapılır. Konuşurken yürüyen kişinin attığı adımlar sınırlıdır.
İki kişi arasındaki konuşmaya ya da bir kişinin konuşmasına diğerleri tanıklık eder. Kalabalık denilebilecek sahnelerde kişi sayısı genellikle üçü ya da dördü geçmez.
Kişiliklere ilişkin vurgular, özellikle yakın çekimlerle beslenir. Baş ve göğüs çekimlerinin kullanılması, sorunlar karşında kişilerin tavırlarını ortaya koyabilmek içindir.
Belli birkaç genellikle kapalı mekanda geçer.
Kişilerin yemek yedikleri enderdir ama gerekli olduğunda, küçük bir yemek odası ya da hoş dekorlu bir restoran tercih edilir.
Kişilerin tuvalet gereksinimleri yok gibidir.
Hastalanmalara/sakatlanmalara sıkça yer verilir. Kişilerin kimi zaman bacağının ya da kolunun alçıya alındığı; kimi zamanda kolun sarılı olduğu görülür.
Olmadık zamanlarda ortaya akrabalar çıkar.
Aynadan yansıma gibi uzun süren görüntüler kullanılır.
Durum güldürülerinde görülen baskın güldürücü öğe pembe dizilerde ender olarak görülür.
Uyarı: Kişiler birbirlerinin sorunlarını anlatırken, yandaşları, sırdaşları da ekran karşısındadır. Amaç, izleyenin kendisini oradaki paylaşımcılardan biri olarak görmesidir. Özdeşleşme denilen bu katılımın sağlanmasının tek yolu da konuşma örgüsünün (diyalog) dikkatle yazılmasıdır. İzleyicinin katılımı açısından, konuşma örgüsü yazımı şu özellikleri içermelidir:
=> Arkadaşlarının konuştuğunu, konuştuklarını paylaştığını düşündürmeli
=> İzlerken kendisi de birkaç şey fısıldayabilmelidir.
Belirtilen özelliklerin yerine getirilip getirilmediğini anlamanın yolu ise:
=> İlk birkaç bölüm izleyici değerlendirilmesine sunulur.
=> Kişilik çözümlemeleri (fiziksel, psikolojik ve sosyolojik boyutlarıyla) uzmanlar tarafından değerlendirilir.
Her iki değerlendirmenin sonucunda, senaryodaki olay örgüleri ve kişilikler güçlendirilir. Nefret, karşıtlık ve sevgi, çekicilik, taraftarlık yaratacak kişiler bu yöntemle belirlenebilir.
NOT: İzleyicinin doyuma ulaşması ancak izledikleri ile gerçekleşir. Bu nedenli, pembe dizi öyküsü (öykülerine) yoğun, karmaşık kavram ve tartışmalarla boğulmamalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senaryo Yazımı
De TodoKapak tasarımı için @hayalliruzgarlar çok teşekkür ederim Senaryo yazmayı merak edenler için ders niteliğinde paylaşmak istedim. Not: İçindeki bilgileri alıp kullanmakta özgürsünüz ama kapağım bana ait onu alamazsınız!