BOBOIBOY MOVIE 2 × READER - 3

4.1K 312 47
                                    

Selamat membaca~




Malam harinya~

"Tangkap ikan malam hari ~ , masak ikan kuah kari~"

Di rumah Tok aba, Fang menatap sekelilingnya.

Hingga -.

"Ha, Fang sup lobak merah dah siap," ucap Tok aba sambil menaruh sup yg dia pegang.

"Woah!, sup lobak merah," binar Fang.

"Beri laluan!, panas panas!," Boboiboy datang tergesa-gesa, "kari ayam tok aba dah sampai!," Boboiboy pun meletakkan kari ayam itu, dengan senyum lebar.

"Woah, sedapnye bau kari ni," ucap Fang, Ochobot ada di sampingnya sedang menuangkan just.

"Heh!, tengok lah siape yang masak, " ucap Tok aba sambil nyender di kursi.

"Banyaknya lauk kite rupanye," ucap Boboiboy yang udh duduk.

"Mestilah lama kau tak balik, pasti rindu masakan atuk kan," balas Tok aba, menarik kursinya dan duduk.

"Hehe, mestilah tok aba!, dah tige bulan tak merasa ni," ucap Boboiboy yg udah duduk.

"Ha!, makanan dah tersedie, minuman pun ape lagi Boboiboy? Cerite lah," titah Tok aba.

Boboiboy menyendok lauk pauk ke piring nya, di ikuti Fang. "Nak cerite apa Tok aba?,".

"Haih.. Cerite pasal misi kau kat TAPOPS, lalu kenape (Name) boleh pegi sendiri lah, ape lagi," jawab Tok aba.

""(Name) pegi dari TAPOPS karena salah paham, si Yaya tu lah kiss Boboiboy," jawab Boboiboy. "Hmm, misi kitorang biase biase je tok aba,"

"Biase biase ape?, Boboiboy dah selamatkan banyak power sphera," saut Ochobot. "Betul tak Fang?,"

Fang yang di tanya pun menelan makanan yang dia kunyah. "Memang lah, tapi bukan power sphera je die selamatkan, alien alien jahat pun die pegi selamatkan,bahkan ye tok!, die hampir hancurkan stesen angkass TAPOPS karena hilang kawalan,"

"Hah?!, kau selamatkan alien jahat?! Dan hilang kawalan?!," tanya Tok aba hampir memekik.

"Iye tok aba!, Boboiboy hampir bunuh kite semua!, dan alien jahat yang die  selamatkan tu si adudu lagi," jawab Fang yang entah kenapa jadi bersemangat?.

"Ohh Adudu, alah, budak alien tu, bukan jahat mane pun," balas Tok aba. "Astaga Boboiboy macam mane kau ni," Tok aba menghela nafasnya.

Tiba-tiba Gopal melesat dengan cepat ke arah mereka.

"Ha! Betul tu Tok aba!, si adudu tu nakal je," saut Gopal dengan cepat.

"Eh?! Gopal macem mane kau-,"

"Heh! Senang je!, di mana ada kari, di situ Gopal mari," sela Gopal sembari tersenyum lebar.

"Budak ni, ade je," ucap Tok aba datar+malas.

"Ha!, jemput duduk!, makan-makan, buat macem rumah sendiri," Gopal mulai menyendok semua makanan yang tersaji di meja makan.

"Hmm, ade yang kene halau ni,"

"Ehh!! Jangan tok aba!, nanti siape yang habiskan semue makanan ni!,"

Di sisi lain~

Di rumah Kapten papa~

Memperlihatkan, Pipi sedang memijat punggung dan bahu papa zola.

"Papa tengah tengok ape tu?," tanya Pipi saat melihat papa zola yang sedang melihat lihat poto poto Boboiboy dll di tablet nya.

BOBOIBOY MOVIE 2 & BOBOIBOY GALAXY SORI  × READERTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang