BOBOIBOY GALAXY SORI × READER - 3

2.9K 234 120
                                    

Selamat membaca~

Semuanya menatap datar tok kasa dan tok gaharum.

"Tunjukkan padaku, bahan-bahan yang kalian cari tu," titah Tok Gaharum.

Boboiboy dan Qually pun maju ke depan, lalu menaruh bahan-bahan itu di tempat yang sudah di siapkan.

Tok Gaharum meneliti bahan-bahan yang di bawa Qually dan Boboiboy. "Sudah ku katakan empat bahan di temukan, kalo kamu nak belajar hari tu, Boboiboy hanya ada dua bahan, dan Qually cuma ade tige,"

"Hah!, Qually takde apirubiru jadi die tak menang!," ucap Gopal gembira.

"Heh, siape bilang aku tidak ada," Qually pun mengambil apirubiru di dalam tasnya, Boboiboy dkk yang melihat itu terkejut.

"Apakah?," syok Fang.

"Jadi kau memang dah ade bahan tuh selama ni," ucap Boboiboy.

"Iya dong!, bunga apirubiru ini, kan sangat unik, cuma muncul sepuluh tahun sekali, jadi - takkan lah aku bagitahu kalian, bahan ni sudah ada," balas Qually tersenyum songong.

"Ish!, licik betul!," kesal Ying.

"Kalo macam tu, Tok takde pilihan lain, hanya Qually saja yang menepati syarat yang Tok dah berikan,"

"Nanti tuan guru.., bagilah saye peluang lagi sekali..," ucap Boboiboy memohon. "Ini.. Ini je cara saya dapatkan kuase balak tuh,"

"Hmm, Tok dah bagi peluang, tapi- kamu yang sie-siekannya kan," balas Tok Gaharum.

Boboiboy menunduk sedih, tetapi tiba-tiba.

"WOEE! GW COMEBACK NIH!," teriak (Name) ceria dan semangat.

Semuanya menatap (Name), dan Boboiboy langsung berlari ke arah (Name) lalu memeluk (Name), (Name) hampir ajah jatoh ke belakang:v.

"Aduhh, apesal kau peluk aku ni?," tanya (Name) kesal. Boboiboy pun mendongkak menatap (Name) berkaca kaca, (Name) tentu saja terkejut.

Dan langsung menatap tajam semuanya. "Boboiboy knp?," tanya (Name) datar+dingin.

*Glek...

"Habislah kau Qually..," batin kawan-kawan Boboiboy ketakutan.

"E-ekhem, die tak menepati apa yang tok guru Gaharum suruh cari," ucap Gopal gugup.

"Bahan-bahan tu keh?," tanya (Name) santai, tangan kananya sibuk mengelus surai Boboiboy dengan lembut.

Dan boboiboy semakin menenggelamkan wajahnya di pelukan (Name).

"Iya (Name), sebab- Qually yang tipu kitorang!," jawab dan cepu Gopal dengan cepat.

(Name) yang mendengar itu menatap Qually dengan tajam, dan mengeluarkan sabit cantik nya.

"Kau?," tunjuk (Name) dengan sabitnya, semuanya menelan ludah dengan susah payah.

Qually sendiri panik dan meminta tolong pada Tok Gaharum.

"Aku dah kalah, jangan lah marah..," bisik Boboiboy dengan nada lembutnya.

(Name) menatap Boboiboy dengan senyum manisnya, lalu mengangguk, semua nya menghela nafas lega.

(Name) melepaskan pelukan Boboiboy, lalu berjalan ke arah tempat bahan bahan itu di letakkan.

"Kalah?," (Name) terkekeh sinis. "Ini je bahan-bahan pelik tuh?," remeh (Name). (Name) menjentikkan jarinya, seketika muncullah tas di tangannya.

"A-ape tuh?,"

(Name) menuangkan isi tas itu ke meja yang di sediakan.

"Garam Kristal, Cili suci, kelapa langit, apirubiru, sudah saya dapatkan," ucap (Name) santai. "Selain itu, pasti korang tak asing dengan bahan tambahan ni," (Name) menunjukkan sebuah Daun Kristal dan Kristal emas.

BOBOIBOY MOVIE 2 & BOBOIBOY GALAXY SORI  × READERTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang