Selamat membaca~
Retak'ka berjalan santai "Nampaknya kehancuran ni sie sie, kan mudah kalau kau datang kat sini awal-awal lagi,"
Yaya Ying dan Fang pun turun menyusul Boboiboy.
"Laksamana dah di kalahkan?!,"
"Alamak..," ucap Ochobot yang mengawasi dari layar.
"S-siape diorang ni?," tanya Gopal yang ada di sebelahnya ketakutan.
"Haa?! Apekah?!," ucap Kapten papa terkejut.
"Kenape Kapten papa?!,"
"T-tu tu-tu-tu tu tu!," tunjuk Kapten papa, pada Pipi yang sedang menguap.
"Papa.. Papa.. Pipi ngantuk," ucap Pipi berjalan oleng mendekati Kapten papa dan memeluk kaki Kapten papa.
"Eh? Pipi zola?, "
"Adohh! Macem mane die boleh terbawa ni, habislah bini kebenaran nanti mengamuk oii!," Kapten papa mengangkat Pipi dan menggendong nya seperti bayi.
Kembali ke MC kite~
"Siape kau?!, kenape kau datang kat sini hah?!," tanya Boboiboy waspada.
Retak'ka berjalan mendekati Boboiboy. "Aku retak'ka datang kat sini untuk berjumpa dengan kau Boboiboy,"
"Hah? Aku? Ape yang kau nak dengan aku?!," bentak Boboiboy.
"Pulangkan kuase ku semula," jawabnya.
"Hah? Kuase kau?,"
"Iye!, kuase elemental!," serunya, yang membuat Boboiboy mematung.
"Kau ingat kau pengguna pertama kuase-kuase elemental tu?," Retak'ka mencengkram tangan Boboiboy dan mengangkatnya. "Akulah asal penguasa kuase-kuase elemental!,"
"Lepaskan aku!," Boboiboy terus memberontak. "Kuase elemental!, Boboiboy blaze!, cakra api!," Boboiboy Blaze menyerang Retak'ka supay bebas, dan Retak'ka menghindari serangan itu dengan spontan, sehingga dada kiri nya terkena serangan cakra Boboiboy sedikit.
"Boleh tahan..," Retak'ka mengusap luka di dada kirinya. "Tak sangka budak macam kau ni boleh gunakan elemental tahap kedue,"
"Ergh!, pergi kau dari sini sebelum kau menyesal!," Boboiboy Blaze bersiap untuk menyerang kembali.
"Cakap besar, mari aku tunjukkan kuase elemental sebenar," Retak'ka mengeluarkan leser seperti solar dari matanya, dan menembak Boboiboy blaze, Boboiboy blaze reflek menghindari serangan tersebut.
"Oiii! Anak kebenaran nak tidorr oii," seru Kapten papa yang sedang mentimang Pipi zola seperti bayi.
"Apekah..," ucap Boboiboy blaze rada terkejut.
"Ini baru sedikit dari kuase sebenar ku," ucap Retak'ka, Boboiboy blaze pun tersadar dari rasa terkejut nya, lalu menatap Retak'ka.
"Lontaran cakra api!," Boboiboy blaze melempar kedua cakranya pada Retak'ka, dan Retak'ka dengan mudah memegang cakra itu, hingga mematahkannya.
"Ini je yang kau mampu?," merasa di remehkan Boboiboy blaze pun marah.
"Tumbukan berapi!, bertubi-tubi!," Boboiboy blaze menyerang Retakan bertubi-tubi dengan tinjunya, tetapi Retak'ka menghindari serangan Boboiboy.
Dan Retak'ka pun membanting Boboiboy kesana kemari dengan kekuatan nya. Sisa.
"Boboiboy!," seru Fang sambil berlari mendekat.
Tetapi ada robot di depannya dan robot a.k.a alien yang mengendarainya hendaklah memukul dia.
Tetapi-.
KAMU SEDANG MEMBACA
BOBOIBOY MOVIE 2 & BOBOIBOY GALAXY SORI × READER
AcciónBOBOIBOY MOVIE 2 & BOBOIBOY GALAXY SORI × READER