Academy MATA...
.
.
.
.
.
.
Hari ini Ali dan kawan-kawan academy-nya sedang beristirahat diruang tengah, mereka habis latihan dan membuat tenaga mereka terkuras.Alicia. Selepas latihan ia dipanggil ejen karya untuk ke ruang mentor untuk membahas sesuatu setelah dibicarakan, alicia kembali ke kawan-kawannya dan memberitahu yang telah ia bahas dengan mentor tadi.
" Korang " ucap Alicia membuat semua orang menatapnya
Alicia hanya diam lalu mulai berbicara
" 3 hari kedepan kita semua menginap Kat sini "" Wahh, tapi siapa yang bagi tau kau ?? " Tanya moon setelah mendengar kabar dari alicia.
" Dari ejen karya tadi dengan mentor yang lain,mereka cakap lebih baik kita tinggal Kat sini supaya semasa libur tak bosan" ucap Alicia dan moon dah happy sebab boleh main dengan kawannya.
"Yaeyy!! Bolehlah kita main sama-sama !! "
Ucap moon" Tapi kita nak tinggal mane ?? Academy kan hanye tempat latihan dan hanya ruangan ini je kita pakai berehat takkan lah kita tido Kat sini ?? " Tanya Roza pada Alicia
Alicia diam sejenak sambil memegang dagunya untuk berpikir.
" Korang akan tinggal di apartemen academy..." Ucap seseorang yang membuat semua ejen menatapnya
" Eh!? Ada ke apartemen academy,kenapa kita tak tau !? " Tanya Khai pada ejen 'gheetha'
" Ada hanya saje para mentor dulu yang pakai tapi karna para mentor ada urusan dikota jadi tak ada sekarang tinggal Kat sana" ucap ejen gheetha
" Ouhh patutlah ejen Leon cepat sampai tinggal Kat sini rupanya " ucap moon lalu bahunya dicubit oleh Alicia
" Aduhh...sakitlah!! " Marah moon pada Alicia dan Alicia menatap tajam moon saja lalu menumpu penglihatannya pada ejen gheetha.
"Tapi..." Ucap ejen gheetha membuat para ejen penasaran.
" Satu bilik 2 orang tau,sebab satu bilik Tu luas jadi cukup untuk 2 orang bahkan boleh 4 orang " ucap ejen gheetha dan Roza pun berbicara.
" Kalau macam tu,kita pilih roommate' kita lah !! " Ucap Roza
" Yahoo!! Aku dan Ali sebilik !! " Ucap Khai lalu merangkul leher Ali.
" Tak " ucap Roza singkat setelah mendengar perkataan Khai.
" Kenapa pulak!! " Ucap Khai sedikit kecewa.
" Sebab Korang ber-2 seteras dan aku nak kita beda-beda teras.tak ada yang boleh mengeluh kene terima !! " ucap Alicia dengan tegas.
" Kalau macam tu yang tentukan..." Mata Roza bergerak ke kanan dan kekiri untuk mencari siapa yang bagus untuk menentu hingga akhirnya..
" Bulat! " Ucap Roza sambil menunjuk bulat
" Eh apesal aku pulak !? " Tanya bulat pada Roza
" Sebab kau yang tak pernah bagi saran dan sekarang kau yang tentukan.! " Ucap Roza dan bulat pun mulai memikirkannya.
" Hmm...kalau macam tu kejap aku buat list-nya ! " Bulat pun mencari phonenya dan mulai kerjaannya.
" Sementara bulat memilih keputusan munkin lebih baik kita-" ucapan Alicia terpotong akibat moon
" MAIN !! " Teriak moon dan akhirnya Alicia menyetujuinya.
"Kau tak ikut ke Rudy ? " Tanya Chris
" Tak.. permainan kanak-kanak masih nak main.." ucap Rudy lalu pergi meninggalkan ejen muda lain dan duduk disebelah bulat
KAMU SEDANG MEMBACA
" Aku Suka Kau..[Rudyxali]
Short StoryAli dan kawan-kawannya menginap di academy selama libur setelah ulangan Dan 1 bilik berisi 2 orang semua ejen muda setuju tapi tidak dengan Ali dan Rudy sebab mereka sebilik tapi karna yang lain setuju mau tak mau Mereka harus setuju. . . . . . . ...