bab 4.

657 33 8
                                    

08.56PM...
Room Ali...

.
.
.
.
.
" Kau yakin ke Ali? " Tanya Chris.. setelah melihat Ali yang ingin membawa begnya..

" Mestilah..lagipun..aku dengan Rudy,jadi Korang gunalah bilik aku dulu.." ucap Ali.

" Eee..macam mana kalau bende tu balik,lagi?--" ucapan jet terpotong

"Mana Adelah..bilik Korang je,.. paling dekat dengan taman luar" ucap Rudy,yang barusan sampai.

" Eleh.. 😒,tapi..Ali,sampai bila kami macam ni? " Ucap jet.

"Serah Korang je..sampai..ada waktunya Korang nak balik ke bilik korang semula." Ucap Ali dengan lemah-lembut.

"Thanks Ali.. susah-susah je.." ucap Chris.

"Yelah..dah,aku nak pergi,jaga bilik aku elok-elok "

" Ok,bye!!" Ucap jet.

Ali dan Rudy pun mulai berjalan keluar dari kamar ali,dan menuju kamar Rudy.

" Kau nak tido mana nanti? " Tanya Rudy dengan agak dingin.

" Serah kau jelah..lagipun aku menumpang je "

"Ouh..kau tido dikatil saja..aku tido disofa.."

" Eh!? Kenape!?, maksud aku..kenape aku dikatil,kau disofa!? " Terkejut Ali mendengar perkataan Rudy.

" Biar kau tido dikatil " ucap Rudy meninggalkan ali,tapi ia membawa beg Ali.

"Seharusnya aku yang macam tu! " Ali pun mendekati Rudy lagi,dan mulai berjalan bersama.
.
.
.
.
.
Room rudy..

Rudy dengan Ali masuk kedalam,dan mulai berjalan menuju katil.

" Dah..kemas lah pakaian kau tu,aku nak mandi " ucap Rudy sambil mengambil tualanya yang ia gantung dekat kamar mandi.

" Dah malam pun,masih nak mandi? " Tanya ali.

"Memangnye kenape?" Tanya Rudy balik.

" Nanti kau sakit pulak,sebab kau lambat mandi.. "ucap Ali dengan perhatian,walaupun ia tak menatap Rudy, karna sibuk mengemas barang-barang nya dilemari.

" Baik aku sakit, daripada mimpi buruk malam-malam.." Rudy pun masuk ke dalam kamar mandi.
.
.
.
.
.
Ali pun sudah mengemas barang-barang nya,dan mulai duduk dipinggir katil sambil merenung.

Rudy keluar dari kamar mandi,melihat Ali yang diam dan termenung di katil,ia ingin memanggilnya akan tetapi niatnya diurungkan saat mendengar perkataan Ali.

" Betulke..aku mulai suka dengan Rudy..tapi..pelik juga.." ucap Ali tanpa ia sadari bahwa Rudy mendengarnya.

"Gara-gara mimpi tu,aku malah..suka..aghh!! Pening aku!! " Kesal Ali pada dirinya sendiri karna tak tau apa yang telah terjadi.

"Haih..baik aku pendam saja.. daripada buat kacau je."

Ali pun mulai bangun dari duduknya,Membuat Rudy berlari kembali ke kamar mandi.ali yang tak sadar hanya berjalan kedepan kamar mandi lalu mengetuknya.

"Rudy!! Kau dah selesai ke!? " Teriak Ali,lalu Rudy pun membuka pintu kamar mandi dan bersikap seolah-olah tak terjadi apa-apa.

"Kenape?.." tanya Rudy sambil menggosok rambutnya yang basah.

"Tak de..tadi kau lama sangat mandi,ingatkan kau tak ok didalam" ucap Ali yang tiba-tiba perhatian lagi.

"Ouh.." balas Rudy dan akhirnya berjalan melewati Ali dan menuju lemarinya.

S
K
I
P

09.20 PM

Ali sedang bersantai menonton tv dilantai sambil sesekali melihat pesan yang ada dihpnya.ia sendiri disana,karna Rudy pergi ke kamar Roza untuk membahas sesuatu dulu.

" Aku Suka Kau..[Rudyxali]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang