Kali ini,baca malam-malam supaye kerasa hawanya.
Happy reading....
Ali masuk kebiliknya(1orang 1 bilik) dan menghela nafasnya..ia membuka bajunya dan memakai baju polos hitam yang agak ketat hingga lekungan(?) tubuhnya terlihat sedikit. Dan memakai celana pendek diatas lutut dan berjalan menuju sofa.
"Hah.. Penat nye, panas betul kat sini " ali pun menghidupkan ac-nya dan membuka hpnya.
" hmm... Apa yang nak aku buat sekarang? " ia pun hanya membuka WA, ig, youtube, tapi tdk ada yang membuat ia tertarik menonton / dibaca hingga..
Tok-Tok-Tok-Tok
"Siape tu? " teriak ali dan berjalan membuka pintu.
"Eh... Chris? " ali melihat mata chris yang sepertinya habis nangis dan juga aku lihat ia membawa koper?.
"Sniff... Hai ali.. Mm apa gua bisa sniff..tidur disini semalam?? " ucap chris sambil mengusap pipinya untuk menghilangkan bekas air mata.
"Ee... Boleh je, masuklah dulu " chris pun masuk dan menaruh kopernya di depan lemari baju ali.
" jadi, apa yang terjadi chris? " tanya ali dan duduk ditepi kasur. Chris pun duduk disebelah ali dan menghela nafas.
" aku... "
Flashback...
Oii Chris!. Panggil jet dari jauh dan terbang mendekati Chris.
Ada ape jet, aduh!. Chris meringis kesakitan saat jet mendorongnya ke dinding.
Tak guna kau!!,kau yang mesti sebarkan aib aku kan!?. Teriak jet depan Chris. Chris bangun dan mulai menjelaskan.
Sebar aib kau!?, aib kau saja tak ade aku ambik, macam mana aku nak sebar!?. Ucap Chris dan jet pun menampar pipi Chris hingga memerah.
Roza yang bagi tau aku kalau kau sebar aib aku!!. Teriakan jet kali ini lebih kuat. Membuat chris menangis tapi chris menunduk.
Jet terkejut dengan perlakuannya dan mencoba minta maaf.
C-chris.. Ma-maaf aku tak-. Ucapan jet terpotong.
AKU DAH KECEWA DENGAN KAU JET!!, SAMPAI HATI KAU TUDUH AKU, KALAU AKU YANG SEBAR AIB KAU!!, AKU SAJA TAK ADE AMBIL AIB KAU!!, KAU TU MUDAH DIPENGARUH OLEH MEREKA!!.teriak Chris dan pergi meninggalkan jet disana..
Huh...apa..apa yang aku buat..Hisk... Aku bodoh.. Jet pun menangis dan pergi dari sana.
Chris pun pergi dari kamarnya menuju kamar ali. Ya Chris dan jet satu kamar akibat tdk ada kamar lagi untuk Chris jadinya 1 kamar ,karna mereka juga setuju satu sama lain.
Flashback end...
"Jadi macam tu lah ali.. " mata Chris berkaca-kaca kembali tapi ia cepat-cepat mengusapnya karna malu jika dia cengeng depan ali .
"Kenape jet macam.. Tu... Bukannya korang dah lama berkawan!? " tanya ali setelah mendengar cerita Chris.
"Entahlah... Dia mudah dipengaruhi oleh si roza tu " yah..roza dan Chris tdk berteman lagi semenjak Chris dekat dengan ali dan jadi kawan,akhirnya chris pun tdk pernah Bicara dengannya. Tau-taunya roza menyebar hoax bahwa chris menyebar aibnya jet
Chris pun memegang lengan ali dan menatapnya.
" ali... Esok kau tim dengan aku boleh tak.. Aku.. "
" ye, aku paham yang kau maksud Chris, nanti aku bagi tau alicia bila jumpa " ucap ali dan mengusap rambut Chris.
KAMU SEDANG MEMBACA
" Aku Suka Kau..[Rudyxali]
Short StoryAli dan kawan-kawannya menginap di academy selama libur setelah ulangan Dan 1 bilik berisi 2 orang semua ejen muda setuju tapi tidak dengan Ali dan Rudy sebab mereka sebilik tapi karna yang lain setuju mau tak mau Mereka harus setuju. . . . . . . ...