CHAPTER 1

1 1 0
                                    

"Asa ka padulong Cha?" sulti ni Froilan sa akoa samtang naglakaw ko daplin sa ilahang balay.

Nilingi kos iyaha og nismile.

"Adtuon nako si Darlyn sa ilaha kay paubanon sya nakos reunion namo didtos balay nila lola."

"Ah, manguli day mo?" ingon niya ug niduko, nitaas akong kilay kay namasulub-on syang nakabalo.

"Oo, pwede mn ka mukuyog kung gusto nimo." ana nako ug kita nako kaayu ang kalipay sa iyang nawng.

"sige-sige! musanghid sa ko nila nanay, kanus-a mn ta mangadto?" pangutana niya.

"Ugma na Froi, andama na imong gamit ug gusto ka mukuyog ha? una sa ko, byee!" sulti nako ug nagpadayon nas paglakaw padulongs balay nila Darlyn. Duol ramn sad ilaha diri maong kebs ra kung akoang baklayon.

"Ayoo!" tuktok nakos balay nila Darlyn, humans kapilang tuktok giablihan ko sa iyang lola.

Ni-amen ko kang lola gorya ug gipasulod ko niyas balay.

"Asa si Darlyn la?"

"Tuas iyang kwarto Cha, dunga lang sa didto kaw kay ganina ra gud to wala migawas." tubag ni lola maong nisaka kos taas kay second floor mani ilang balay.

"Dars? ablihi sang pultahan bi, si Charene ni." sulti nako samtang nagtuktok sa pultahan.

"A-aysa, Cha. Huwat lang sa kariyo." ana siya maong ni-oo nalang sd ko. "sulod na," abli niya ug gipasulod ko.

"Mano mn ka? mura man kag walay tug isang tuig." yaga-yaga nakos iya kay lawm na kaayu iyang eye bags, hapit na mahulog iyang mata.

"Dili ko katarung ug tulog, sige lang kog padamguhon og hadlok maong dili nalang ko matulog." sulti niya maong nabalaka ko, dili baya maayu kung walay tulog ang usa ka tawo, pero bawg tawo banis Darlyn.

"unsa diay damgo nimo? sheri ko bi."

"Diko uy, imbes diko ganahan maghuna-huna ngadto imo na nuon ipasulti. Boang man kang pagkaamigo Charene."

"Mas boang ka uy, tanas silong ta basin wapa kay pamahaw."

"Diko, wako gutoma."  ingon niya ug nihigda sa iyahang katre.

"Naunsa mn ka dars uy, tana ba. Mamatay gani kag sayu buanga ka diba patyon ka nakog balik."

"Saba uy, di gani ka kapatayg uk-uk buanga ka." ana sya maong nikatawa ko, boang jud bayhana.

"Suguon nakos Froilan, abi palang bugo." ana ko og nitapad sa iyaha.

"Hays, imbes ubanon ka nakos ila lola." abli nakos akoang tuyo.

"Ha? mag-unsa diay ila lola Bering?" pangutana niya, nitakilid ko ug akoa syang gigakos.

"hmm, magreunion daw mi." ana ko ug gisuksuk akong ulo sa iyang liog, ganahan ko aning dapita kay ganahan rapd ko.

"Reunion man diay nya manong kuyugon mn ko nimo? wa ka kabalos meaning sa reunion charene?" sulti niya ug mas nisuksuk ko pag-ayos iyang liog. "Huy buang, gilok." reklamo niya maong nakakatawa ko.

Nihawa kos iyang liog og gigakos nalang sya pag-ayo.

"Di mn gd, dalang laag nagud pd, Dars. Laay kaayu dadtog waka diha oi."

"Ah, ako ray kuyugon nimo?"

"Mukuyog daws Froilan natu, saman kuyog ka?" ana ko ug nitan aw sa iyaha.

"Sige, kuyog ko. Basin makatarung kog tulog dadto." tubag niya maong nalipay ko.

"Yes! tana ta, sanghid tang lola para makaandam nakag dal-on ugma." ana ko maong nitindog sya,

ECHOES OF THE REUNION: Unearthed SecretsWhere stories live. Discover now