Ahoj, už jsem tu zase, a tentokrát s něčím úplně náhodným. Dnes mám další info dump, tak snad se bude líbit.
Taky občas máte otázky typu "Jak jsem se sem sakra dostal?..." No, já rozhodně jo. A jelikož některé z těchto otázek můžou vést k dlouhému a složitému vyprávění, rozhodla jsem se o něčem dlouhém a složitém. O tzv. Efektu motýlích křídel, nebo-li Butterfly effect. Takže, co to vůbec je? Motýlí efekt, jak mu budu říkat pro zjednodušení, je teorie představená jistým meteorologem Lorenzem v šedesátých letech 20. století jako teorii o velkých změnách založených malými nedůležitými událostmi. A teď, když máme z krku vsuvku základních informací, jdeme na to.
Toto je velice známý příklad jak funguje motýlí efekt: Představme si, že na východě mávne motýl křídly. Lehounce zvířený vítr se udrží a putuje až na západ, při čemž se zesiluje. Když dorazí na pevninu, už je vítr obří tornádo, které by se nestalo, pokud ten motýl takovým způsobem nemávl v takovém čase na takovém místě svými křídly. Je to celé o náhodě🤯.
A teď přichází úplný mindblow. Nyní budu mluvit o jistém pánovi z Německa, který začal 2. Světovou válku a budu k tomu využívat zkratku pan H. Ok? dobře
Takže, když byl pan H. malý a neuměl plavat, začal se jednou topit v rybníce. Zrovna byl poblíž pán, který uměl plavat a zachránil ho. Ten pán byl žid. Jen ta představa, že pokud by se tohle nikdy nestalo, pokud by se tenkrát pan H. utopil, je šílená náhoda. A kdyby se utopil nejspíš by nebyla 2. světová válka ani atomová bomba ani nějaká velká změna od ženevské dohody. Nádherný příklad motýlího efektu.A teď si představte třeba kolik náhod vás dalo tam, kde jste? Školu, rodinu, práci, přátele, město? Všechno. Už jen takovéhle maličkosti nám dávají tolik důvodů dále žít. Kdyby jste zemřeli teď a tady, co všechno by se mohlo stát? Co všechno můžete teď a tady ovlivnit? Co všechno ovlivňuje vás? My všichni něco ovlivňujeme, včetně sebe, takže si to užijme a nenechme se srazit jen malinkou složkou našeho života, a zapamatujme si dobře ty velké. Buďte něčí motivací, vytvořte něco, dělejte něco, mluvte o něčem, pomáhejte někomu, učte někoho, učte sebe. Dělejte si vaši vlastní linku motýlího efektu, i když sami křídla nemáte, tak třeba nevím jak vy, ale já mám palce🤠👍.
Tak teď už opravdu dost s random motivací, užijte si den, noc, či cokoliv jiného. Adios🥸🤌