9. Dubna 24

74 1 1
                                    

Ahoj👋🏻🤠, jsem tu zas, skoro po měsíci 😅, s nějakým úchvatným téma. Lidské geny, DNA, mutace..... Je toho tolik že o tom časem asi bude více kapitol, KAŽDOPÁDNĚ 🤩, dnes to bude jen o pár faktech, který mi přijdou zajímavý 😧🤯😲 (🤣).

Takže pojďme rovnou na to! Dobře, jedna z velmi krásných věcí o našich genech a předcích je, že je stále relativně nejistou záhadou zánik neandrtálců. No, zánik, spíš menšina jejich genů v dnešních lidech. Takže vezměme to pěkně jednoduše. Během hodin dějepisu u pravěku, se obvykle v různých intenzitách učíme o době neandrtálců. V té době byli 2 hlavní předchůdci lidí, které máme dnes v DNA, a to jsou homo sapiens a právě neandrtálec.

Jinak pro vyučené archeology apod. se předem omlouvám, ale moje momentální učivo sestává z gymnázia a teorie hudebky ( ano, hudebkyಡ⁠ ͜⁠ ⁠ʖ⁠ ⁠ಡ) tudíž jsem trochu clueless, ale klidně mě opravte v komentářích 😅 no nic, zpátky k tématu.

No, většina z nás je v domnění, že je neandrtálec v podstatě ten neúspěšnější a blbější "typ" člověka, zatímco homo sapiens je ten chytrý a rozumný, z nějž jsme nyní my. Ale to je vlastně docela mylná představa.🙃 Neboť co jsem našla po internetu došlo mezi těmito 2 mimo jiné k jakémusi splynutí členů těchto lidí pářením. Berme to tak, že by se pářili psi. Jo, máme ty čistokrevný plemena a křížence sobě velmi podobných plemen, ale pak jsou tu idk třeba: pudl a pitbul, nebo kokršpaněl a bígl. Vlastně jsou to psi ze stejné vsi, ale jsou jiní. Víme a vidíme to jak my, tak částečně i ti psi.
No, ale teď přichází záhada.🤔🤔🤔
Podle poznatků by neandrtálci měli mít celkově trochu nudnější stravu. Především velké savce, narozdíl od množství bobulí, preferovali. Zatímco homo sapiens měli větší složku jídla mezi bobulemi aj. Vegetariánskými kousky. (nic proti vegetariánům nemám 😅)
No a někdy před cca 44 tisíci lety přišla velká změna klimatu. Více sucha a chladu. No a myslím že nám všem už dochází k čemu to vede💀.
Takže část se spářila a část vyhladověla🤗. Stejně je ale celá věc velmi sus ಡ. Takže si poslušte a svolejte emergency meeting✧⁠◝⁠(⁠⁰⁠▿⁠⁰⁠)⁠◜⁠✧páč i já v tom konkrétně mám maglajz.

A ještě jeden malinký zajímavý fakt, kterého se musím zbavit, a tak ho dám těm pár z vás co mají dirty mind🙈:

Čingischán, velký mongolský vůdce a dobyvatel, se údajně často pouštěl do večerních radovánek s lokálními ženami🤫. A jelikož byl pořád v pohybu, bylo to na více místech. No a on to údajně dělal tak často, že časem se ukázalo (ale opravdu údajně), že velká porce světové populace má malinkou část jeho DNA. 🙃

Tomu teprve říkám child support- nu uh💀

No takže když jste si užili tento
mnou neověřený "fakt", který nejspíš je fake, můžete jít a pustit si bělidlo žílou 🥲👌🧴<------------tady😭


Tak to by bylo opravdu už vše. Tvl, když na to tak koukám, možná je tahle kapitola i delší než ta 2.( Zatím nejdelší myslím)🥴
Každopádně, opravdu opravdu vám mockrát děkuji líbám chodník děkuji, protože jste se rozhodli si zabíjet mozkové buňky mým brainrottem🤩😲🤭 Nejen že si to přečetlo
200 LIDÍ (jak😳), ale ještě do toho jste mě uvrhli na 1. Spot v #overthink, za což děkuji ještě jednou a bouchám hlavou o podlahu, protože nelze jít níž. Takže opravdu opravdu děkuji, jsem unešena 💃 💅
Hezký duben? Asi se objevím zase až na čarodějnice 😅🤠

Co by Kdyby Kéž by Než byKde žijí příběhy. Začni objevovat