Naura menyandarkan badannya di bahagian belakang kereta Porsche Taycan Turbo S milik Eijaz itu. "Dik, orang punya tu. Takut calar." tegur seorang lelaki yang berjalan di hadapannya.
"Oh, sorry." Naura mengecek plat kereta itu. Eh, tapi betullah kereta Eijaz.
"Lek lah, bang. Suami dia punya tu. Kan, sayang?" Eijaz berjalan ke arah kereta dan membuka pintu bahagian belakang untuk memasukkan plastik-plastik barang belian. Membulat mata Naura mendengar kata-kata lelaki itu.
"Eh, minta maaf bang." lelaki itu menunduk malu dan berlalu pergi.
"Suami?!" Naura memalingkan wajahnya ke arah Eijaz. Dia ketawa melihat wajah Naura yang sudah memerah.
"Biarlah. Awak tak tahu tadi, akak cashier tu cakap awak isteri saya." lelaki itu berjalan ke arah pintu kereta bahagian pemandu.
Langkah Eijaz terhenti, "Awak ni memandai je, kesian akak tu awak fitnah dia."
"Awak tanya lah dia. Kalau tak nak, masuk kereta. Awak betul-betul nak saya tinggalkan kat sini ke?" Eijaz memasuki perut kereta.
"Awak tahu ke saya tinggal kat mana?"
"Nak tanyalah ni, saya belum gila lagi nak stalk awak sampai tahu alamat rumah."
"Taman Bunga, Lorong Lily, Lot 121." gadis itu menjawab. Naura memejamkan matanya dan terlelap.
"Okey, princess." Eijaz hanya menumpukan perhatiannya kepada jalan raya.
"Jangan sentuh saya." ucap Naura lirih, matanya masih tertutup. "Tolong! Tolong! Jangan buat saya macam ni." Naura menjerit sambil menggelengkan kepalanya.
Melihat keadaan gadis di sebelahnya, Eijaz memberhentikan keretanya di tepi jalan. "Khayla, bangun. Tak ada siapa sentuh awak, Khayla." lelaki itu menggoyangkan bahu Naura untuk menyedarkannya.
"Abang, tolong Naura!" gadis itu menghentak-hentakkan kaki ke lantai kereta itu. "Saya cakap, jangan! Saya merayu, jangan sentuh saya." matanya yang masih terpejam mengalirkan air mata.
"Khayla, ini saya. Eijaz ni." lelaki itu masih cuba menyedarkan Naura.
Matanya yang masih mengalirkan air mata terbuka luas, dia menarik nafas panjang. Naura melihat Eijaz yang berada di sebelahnya dan menangis teresak-esak.
"Saya mimpi tadi, saya minta maaf." ucapnya sambil menangis tersedu-sedu. Gadis itu mengusap air mata yang mengalir di pipinya. "Jalanlah. Saya minta maaf, saya kacau awak memandu." dia memalingkan wajahnya ke luar tingkap. Sudah kali kedua lelaki itu melihatnya menangis.
"Do you think I'm gonna be just fine if I keep on driving while you nangis tersedu-sedu macam ni? Saya mungkin belum lama kenal awak, Khayla. But from the first time I saw you cry, I can't bear to see you like that. It hurts me too, Khayla. That's how I know, I love you and I want to protect you. Let's get through this together, okay? I'm here to listen and support you in anyway I can. If you need me, u can just call me. Walaupun saya dekat pangkalan, don't be shy to just call me. Kalau tiada halangan, cepat-cepat saya tekan minyak sampai depan rumah awak nanti. Kita pergi beli aiskrim dulu, nak?"
"Nak! Nak!" gadis itu menatap Eijaz dengan mata yang berkaca-kaca.
"Okey, lap air mata tu dulu. Buruklah nangis." satu tamparan mendarat di bahu Eijaz. Dia lebih rela bahunya ditampar berkali-kali oleh Naura yang sedang marah apabila diusik daripada dia harus melihat gadis itu menangis, apalagi tanpa dia di sisinya.
Dia tahu gadis itu menyembunyikan banyak luka tapi dia tidak akan memaksanya untuk bercerita. Pasti sakit untuk menceritakan hal yang membuatkannya menjadi seperti itu, dia hanya akan menunggu sampai Naura bersedia untuk memberitahunya.
YOU ARE READING
Penjaga Hatiku [OG]
RomanceEijaz Aneeq, salah seorang anggota Pasukan Khas Laut yang berada di bawah naungan Angkatan Tentera Malaysia. Terdetik hati Eijaz untuk mengikuti rakannya pulang ke kampung halaman. Takdir telah disusun dengan indah. Tanpa diduga, Eijaz menemukan pen...