BAB 3

654 4 3
                                    

"Ya Allah !! Pukul 6:00 !!!" laju je , aku bangun dari baring . Aku terlajak tidur !! Alarm aku ni pun , kenapa slow sangat ?!

Cepat - cepat aku bangun untuk mandi dan menunaikan solat subuh setelah masuk waktunya . Cermin mata dipakai . Aku senyum .

"You are so gorgeous , my lady !" bibir mengukir senyuman manis . Aku capai bag sekolah berwarna hitam . Jadual aku dah kemas awal - awal semalam . Aku turun bawah menuju kearah dapur .

Kelihatan Mak Mah , yang sedang sibuk menggoreng telur mata di dalam kuali kecil . Aku mengukir senyuman jahat .

"Morning Mak Mah sayang !!!" jeritku .

"Oh mak kau Mak Mah !! Hish , Cik Diya , apa ni ?" Mak Mah melatah . Aku ketawa kecil . Comellah Mak Mah ni !

"Mak Mah , mana mama ?" soalku . Tercari - cari mama kesayanganku .  Sampai hati tak kejut aku !

Baru sahaja Mak Mah nak menjawab , mama terus melangkah masuk . "Ha Diya , ingatkan nak ponteng sekolah harini ?" Sindir Datin Qafieya .

"Apa mama ni , Diya gelabah tau terbangun 30 minit lambat ! Ni nasib baik sedar ." ujarku . Mulut memuncung .

Mama menggeleng perlahan . Setelah itu , aku sarapan sedikit , kemudian papa akan menghantarku ke sekolah .

"Dato' yakin dato' nak hantar ? Kalau tak Pak Wan boleh hantar ." Pak Wan , driver keluargaku kelihatan berat hatinya ingin memberi papa hantarku . Mungkin rasa papa dah ambik kerja dia kut .

"Boleh je Pak Wan , Pak Wan duduk diam - diam kat rumah ni ya ?" papa melambung kunci kereta Lamborghini sebelum ditangkap semula . First time papa rajin nak hantar aku , biasanya dia akan terus pergi kerja . Yang menghantar aku ni biasa Pak Wan .

Sudahnya aku ikut langkah papa masuk dalam kereta Lamborghini Urus itu .

Cikguku , jodohku !Where stories live. Discover now