TAHUN KETIGA

5 1 0
                                    

Pada tahun 2018 mak dan aku telah mengetahui siapa yang menghantar dan sebab ia menghantar. Orang yang hantar S.A.N.T.A.U kepada mak aku ialah orang thailand/siam yang bekerja di Malaysia,sebab dia menghantar,untuk memisahkan mak dan ayah aku,kerana dia mahukan ayah aku.

Tetapi ayah aku tidak percaya benda tu dan dia pulak yang marah aku dan mak,(biasalah orang terkena) walaupun kitaorang dah pergi berubat dengan ramai ustaz,dia tetap tak percaya,dan setiap kali pergi berubat,sehari atau dua hari selepas itu,dia akan hantar lagi benda tu.

Ayah aku pun ada termakan,sebab si penghantar bekerja di kedai makan depan pejabat ayah aku,jadi ayah aku selalu makan situ.Sebab tu dia termakan dan yang dia letak dekat makanan ayah aku ialah abu mayat.

Start tahun 2017,ayah aku memang dah start balik lambat dan terkadang memang dia tak nak pun balik ke rumah,tak jarang aku melihat mak aku menangis di keranakan perangai ayah aku yang berubah secara ketara itu.Bahkan walaupun dia pulang ke rumah,dia tak akan bercakap dengan siapa",dia akan duduk dalam bilik main phone atau duduk ruang tamu.

Selain itu,dia pun tidak akan minum air yang dibuat mak, kerana benda yang ada dekat tubuh dia tahu air yang dibuat mak aku telah dicampur dengan air tawar yang diambil dari ustaz tempat mak aku berubat.

Pada hujung tahun 2018, si penghantar dah pun menyerah, untuk dapatkan ayah aku,kerana sudah pelbagai cara yang dia lakukan.
Tetapi tidak berhasil,dan dia pun menukar tujuannya dari mahu memiliki ke mahu ayah aku mati.Selain ayah,dia juga mahu mak,aku dan adik mati.Dia menghantar S.A.N.T.A.U yang lebih kuat,sehingga tahun....

To be continued......

Anugerah Disebalik Ujian Yg MenimpaWhere stories live. Discover now