27

3.2K 102 5
                                    

BEYNİMİZİN TAMAMINI NEDEN KULLANAMIYORUZ?

Beynimiz yaklaşık 10-12 milyar arası nöron (sinir hücresi) içerir.Ancak bilindiği üzere beynimizin çok düşük bir yüzdesini kullanırız.Bunun nedeni aslında,olgun hâldeki sinir hücrelerinin yani bilgi depolayan nöronların kendi kendilerini yenileyebilme özelliklerini yitirmiş olmalarıdır.Yürütülen bilimsel çalışmalar,olgun sinir hücrelerinin kendilerini yenileyebilmeleri üzerinde önemli gelişmeler kaydettiyse de,bu yenileme oldukça yavaş ve sınırlı miktarlarda gerçekleşmektedir.

Beynimiz,yaşamımız boyunca edindiğimiz bilgileri depolar.Kazanılan her yeni bilgi,sinir hücrelerine işlenir ve buradaki birçok diğer sinir hücresiyle gerekli sinir bağlantılarının kurulması şekliyle depolanır.Günlük olağan işlevleri yerine getirebilmemiz,öğrenilen her yeni bilgiyi etkin bir şekilde kullanabilmemiz ve olaylar arasında bağlantı kurarak yorum yapabilmemiz,bu depolanmış veriler ve oluşturulmuş sinir hücresi bağlantıları sayesinde gerçekleşir.

Normal yaşlanma süreci içerisinde,beyin hücrelerimiz de yaşlanır ve zamanla hücre ölümleri gerçekleşir.Herhangi bir darbe veya hastalık durumunda da beyin hücrelerimizin önemli bir bölümünü kaybedebiliriz...

Ellerim qopptyy °_° kdixhfsklsjxc

İlginç Bilgiler Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin