Episod 1

1.5K 70 3
                                    

Suasana riuh rendah di dalam dewan perhimpunan memandangkan ini adalah hari pertama mereka selepas bercuti panjang..Semua pelajar memanfaatkan peluang ini untuk bersembang menceritakan apa yang berlaku sewaktu cuti penggal tersebut..

PUTERI SALJU DAH DATANG GUYS!!!!!"_Jerit seorang pelajar yang menyedari kedatangan Freen ke dalam dewan...

Mereka yang mendengar jeritan tersebut terus diam membisu..Mereka tidak berani mengeluarkan kata-kata kerana mereka sangat mengetahui Freen sangat sensitif dengan keadaan yang bising dan tidak terurus..Suasana menjadi sunyi sepi apabila Freen tiba di dewan tersebut..Sedang Freen melankah untuk ke tempat duduknya dia merasa sakit di bahagian belakangnya..

PANGGG!!!!!!!

Freen segera memberhentikan langkahnya dan menoleh kearah gadis yang telah mencampak botol air kearahnya..Dia melihat gadis itu dengan tatapan yang tajam lalu melangkah kearah gadis itu dengan perlahan-lahan..Pelajar yang berada di dalam dewan tersebut hanya mampu berdiam diri..

KAU KE YANG BERANI CAMPAK BOTOL TU KAT AKU?"_ Tanya Freen dengan nada yang marah..

Maaf saya tak sengaja "_ Jawab gadis tersebut dengan nada selamba menyebabkan pelajar di dewan tersebut terkejut dengan jawapan becky..Yes gadis yang mencampakkan botol tersebut adalah Becky pelajar baharu di universiti tersebut..

Freen yang mendengar jawapan becky tersebut hanya tersenyum sinis lalu perlahan-lahan dia menyiram becky dengn air botol yang dicampaknya tadi...Becky yang terkejut lalu meningikan suara kepada freen..

KAU DAH GILA KE?"_ Tengking becky kepada Freen

Sepatutnya aku yang tanya kau soalan tu...kau x kenal ke aku ni siapa haa..beraninya kau kacau aku ehh pompuan.."_Ucap Freen sambil jarinya menolak-nolak bahu becky..

Keadaan yang semakin tegang menyelubungi seluruh dewan tersebut.Becky yang sudah naik darah memutuskan untuk meninggalkan dewan tanpa berkata apa-apa..

Belum sempat Freen menarik tangan becky, Cikgu billy pun sampai dan mengarahkan mereka semua untuk masuk ke kelas masing-masing..

Tengok la nasib kau nanti Becky "_ Bisik Freen sebelum meninggalkan dewan tersebut..

 

Okay samapi sini je dulu episod 1 ni
maaf kalau ada typo
jangan lupa vote dan komen tau

Can you love me [Freenbecky] (End)Where stories live. Discover now