Episod 2

1.1K 59 1
                                    

Becky Pov

Pompuan tak guna!! Aku dah minta maaf dah pun apa yang tak puas hati sangat..kalau marah sangat pun tak payah la sampai siram aku tadi..Habis basah baju aku "_ Bebel becky yang sedang berada si dalam toilet..

Hahhh Buat ape tu"_ Sergah Praewa sambil terkekeh gelak..

Kau ni kan terperanjat aku!!"_ Marah becky sambil tangan nya lalu memukul lengan sepupunya itu..

Aduh sakit la kak"_ ucap Praewa sambil mengosok-gosok tangannya...

Tahu pulak kau sakit..padan muka kau..pahal tetiba kau muncul ni..Tadi bukan main lagi hilang tak nampak bayang langsung"_ ucap becky dengan nada yang agak marah..

Flashback on

Sewaktu becky sampai di university,dia berjalan tanpa memikirkan apa-apa(jalan sambil termenung) Ntah kenapa dia begitu..Sedang ddia bejalan,dia terkejut dengan suara sergahan dari belakangnya..

Hahh Awal sampai "_ucap praewa sambil tersenyum pada becky

Awal la harini kan hari pertama"_ jawab becky

Ehh kak semalam aku ada nampak kau dekat club..dengan lelaki pulak tu..kau buat ape ehh?? Jangan² kau ada buat something semalam "_ Tanya praewa dengan muka yang tersenyum-senyum..

Ehh mana ada la..a a aku pergi suka-suka je"_ Jawab becky tergagap-gagap

Eleh kau buat something la tu semalam"_ ucap praewa yang tersenyum-senyum sambil berlari anak meninggalkan becky

Becky yang mendengarkan itu terus berlari mengejar praewa..Walaupun dia muda 2 tahun dari Becky namum mereka sudah rapat seperti adik beradik jadi praewa selalu menyakat kakak sepupunya itu..

Tangan becky dengan cepat membalingkan botol airnya ke arah praewa

PLAKKK

Alamak mampus aku"_ bisik becky menyedari botol yang dibalingnya terkena pada orang lain..

Muka becky menjadi pucat apabila melihat gadis yang berpaling memandangnya dengan muka bengis dan renungan tajam

Dia mencari sepupunya itu tetapi sepupunya itu hilang tak nampak dek bayang..Becky menelan air liurnya dan berlagak seperti biasa..

Korang tau kan apa yang berlaku lepas itu so min skip je bab ni okay

Flashback off

Kringgg kringgg

Bell loceng berbunyi menandakan waktu rehat telah tiba..Freen dan sahabatnya nam,noey dan kate pun bergerak ke kantin untuk memenuhkan perut mereka..Sesampainya di kantin dia melihat becky yang sedang membawa makanan ke meja kosong lalu dia dengan cepat menuju ke arah becky..

Ketepangg

Bunyi mangkuk yang jatuh mengejutkan seluruh pelajar di kantin tersebut..

Aduh sakit la gilaaa "_ Ucap becky dengan nada marah..Bunyi mangkuk tadi adalah bunyi yang dilakukan oleh becky yang terjatuh dari tempat duduknya..Dia menyedari Freen yang menaik kerusinya sewaktu dia mahu duduk itu lalu terjatuh akibat tidak dapat mengimbangkan badannya...

Oppsss Sorry..Tak sengaja "_Ucap Freen sambil tersenyum..

Becky yang melihat wajah freen yang tersenyum-senyum itu terus bangun dan..

Pangggg

Tangan kecil becky itu menampar muka Freen dengan kuat..Sahabat Freen dan yang lain hanya terkaku dengan tindakan yang becky buat itu..

Kau ni memang tak guna kan..Patut la tak ada siapa nak kawan dengan kau..Dasar perempuan gila!! "_ ucap becky dengan nada marahnya..

Freen yang mendengar kata-kata becky tersebut melihat ke arah becky dengan muka bengisnya lalu dia meninggalkan becky menuju laju ke rooftop universiti tersebut..Freen berbaring di sofa sambil memejamkan matanya

Kenapa hati aku ni sakit sangat bila becky cakap macam tu.. "_ bisik freen..Dalam tak sedar dia terlelap di sofa tersebut..

Dalam berberapa minit Freen terlalap dia mendengar suara suara seorang gadis

Awak tak apa-apa"_ ucap seorang gadi kecil sambil melihat Freen yang berada si sebuah rumah kosong..

Tolong aku "_ ucap Freen lemah

Clerkkkk

Tombol pintu dibuka.Freen yang sangat takut hanya mampu memandang sayu kearah lelaki yang berpakaian serba hitam..

Kau ni memang menyusahkan aku la.Kau nak sangat kan selamatkan kembar kau tu nahh ambik kau"_ ucap lelaki berpakaian hitam itu sambil memukul-mukul Freen sehingga Freen tidak sedarkan diri..Sebelum dia menutup matanya dia melihat seorang lelaki separuh umur berlari masuk menuju kearahnya...

Ahhh"_ jerit Freen yang berbangun dari mimpi ngerinya sambil mengeluarkan air mata..Dia sebenernya telah mengalami mimpi tersebut selama 12 tahun itu..

NOTE: CERITA INI TIADA KENA MENGENA DENGAN AGAMA JADI KORANG JANGAN PELIK KALAU ADA BAB YANG KURANG MENYENANGKAN

Sampai sini je dulu episod ni..amacam okay ke tak jalan cerita...Jgn lupa vote dan komen biar min semangat sikit nak upload episod baru 😜😜

Can you love me [Freenbecky] (End)Where stories live. Discover now