Sudah bebeberapa hari Freen tidak hadir ke universiti menyebabkan seluruh pelajar ni situ pelik..Freen adalah seseorang yang sangat mementingkan pelajarannya..
Lately ni tak nampak pulak si Freen"_ Ucap Irin memecah kesunyian..Mereka yang sedang mengisi perut mereka di kantin..
Aah la kak..Mane ehh kak Freen tu..jangan-jangan dia sakit tak.."_ucap Praewa..Semua menyambung makan..Becky hanya berdiam diri dari tadi..
Tak kan la aku tampar dia terus tak datang kot..Lemahh "_ bisik hati Freen..Sebenarnya becky juga tak tenang hati kerana Freen tidak hadir tetapi dia tetap dengan egonya sendiri..
____________________________________
Freen Pov
Sudah beberapa hari dia mimpi kejadian 12 tahun lalu jadi dia mengambil peluang untuk tidak hadir ke universiti atas sebab kesihatan..
Sayang bangun"_ Ucap mama Freen sambil membelai lembut umbut kepala Freen..
Sorry ma Freen malam tadi masih tak dapat tidur lena"_ Ucap Freen dengan nada yang lemah..
Tak apa sayang...Harini mama tak sibuk jadi biar mama teman Freen jumpa doktor."_Ucap mama Freen sambil menahan air matanya..Dalam hati mamanya itu remuk dek dihempas kebatu kerana dia sedih melihat anaknya itu..
Okay ma"_ Balas Freen singkat lalu dia segera untuk mandi
___________________________________
Freen dan ibunya telah mengunjungi hospital yang Freen menerima rawatannya sejak kejadian tersebut..
Maaf puan,nampaknya Freen kembali kepada masa lalunya..Saya rasa berkemungkinan besar akan jadi lebih teruk jika dibiarkan "_ Ucap doktor Rizz
Tersentak dengan jawapan doktor tersebut perlahan-lahan air mata Mama Freen menuruni pipinya itu..Sungguh dia sedih dengan keadaan yang menimpa anaknya itu..
Sabar puan dengar dulu penjelasan saya.. saya ada jalan untuk merawat penyakit anak puan"_ ucap doktor Rizz sambil tersenyum..
Apa dia doktor"_ Tanya Mama freen sambil mengelap laju air matanya itu..
Saya sarankan puan untuk mencari seseorang yang dapat membuka hati anak puan itu "_ Ucap doktor Rizz..
Selepas berbincang panjang bersama doktor rizz..mama Freen pun keluar dan mengajak Freen untuk pulang..
Freen pov end
____________________________________
DIRUMAH BECKYSayang daddy ada perkara nak bincang dengan kamu "_ Ucap daddy kepada becky
Ada apa daddy"_ Balas becky manja
Duduk dulu sayang "_ Ucap Mommy becky sambil tersenyum.Becky pun duduk...
Daddy mahu jodohkan becky dengan anak kawan daddy tetapi anak kawan daddy tu perempuan "_ Ucap daddy dengan nada serius..
Hah daddy ni waras ke tak..tak kan la daddy nak menantu kan perempuan kot"_ Ucap becky dengan nada terkejut..
Daddy tahu dia perempuan dan daddy tahu dia mampu menjaga kamu becky..daddy harap kamu dapat menerimanya"_ Ucap daddy dengan suara yang agak sedih..
Betul tu becky mommy pun yakin perempuan itu dapat menjaga becky lebih baik dari kami menjaga kamu "_ Ucap mommy becky
Becky hanya mampu setuju dengan keputusan yang ibu bapanya lakukan tetapi jauh disudut hati becky dia dengan sekerasnya ingin membantah perjodohan ini ..
Malam ni kita akan jumpa kawan daddy dan bakal suami kamu jadi pakailah cantik-cantik ye sayang"_ Ucap daddy becky sambil membelai lembut rambut becky..Becky mengangguk setuju lalu naik ke biliknya..
____________________________________
Malam pun sudah tiba jadi keluarga Armstrong's telah tiba di restoran yang ditempahnya petang tadi..Becky menolak kerusi roda yang dinaiki oleh daddy nya itu masuk ke ruang vvip restoran tersebut..[ayah becky terpaksa duduk di kerusi roda akibat kemalangan yang menimpanya 2 tahun lalu]..Mereka pun duduk lalu menunggu kedatangan keluarga kawannya itu..
Clerkkkkk
Bunyi pintu dibuka lalu muncul lah keluar kawannya itu..
Huhhh Freen serocha??"_ Bisik hati becky..Dia sangat terkejut dengan kehadiran Freen dan keluarganya..
Daddy..lama tak jumpa..Rindunya Freen dekat daddy "_ Ucap freen yang berlari anak kearah daddy becky lalu memeluk erat daddy Becky tersebut..
Becky hanya mampu tergamam dengan sikap manja Freen tersebut..
Dah kenapa minah ni..apa yang berlaku sebenarnya..kenapa freen memanggil daddynya seolah-olah dia rapat dengan daddynya itu..
Becky..kamu okay ke sayang??"_ Ucap mommynya risau melihat raut muka anaknya itu pucat..Becky yang tersedar dari lamunannya itu terus menganggukkan kepalanya..
Perkenalkan ini kawan daddy Tuan chankimha dan isterinya "_ Ucap daddy becky..Becky dengan sopan dia menunduk dan salam kedua ibu bapa Freen itu..
Dah besar anak kamu ni Armstrong's..Cantik pulak tu"_ Puji Papa Freen..Becky hanya tersipu malu lalu tersenyum manis kepada papa Freen..
Becky ini anak uncle Freen serocha"_ Ucap tuan chankimha sambil menunjuk kearah Freen..
Freen hanya mampu tersenyum melihat gelagat Becky yang tak tenang duduk..dia tahu becky terkejut dengan kehadirannya di malam itu..
Mereka pun berbincang tentang perkahwinan yang mereka telah rancang rapi..
Freen kamu setuju kan papa jodohkan kamu dengan becky?? "_Tanya papa freen serius..
Okay pa kalau dengan becky,Freen setuju je"_ Ucap freen dengan nada selamba dia tersenyum manis memandang becky
Sah dah la dia ni gila..macam tu je dia accept..Kenapa daddy percaya sangat dengan minah ni.."_Bisik hati becky
Okay la pasal tarikh tu kami dah tetapkan..Korang berdua akan berkahwih dalam masa 1 dari sekarang"_ Ucap Papa Freen
Uhukk hukk Terbatuk becky mendengarnya
Dia sangat terkejut dengan kata-kata papa FreenPapa boleh tak Freen nak tinggal sekali dengan becky? "_ Ucap freen mengejutkan semua yang berada dalam bilik tersebut..
Boleh sayang..Becky setuju kan??"_ Tanya daddy kepada becky
Aaa boleh je daddy"_ Ucap becky tergagap-gagap
Terima kasih sayang"_ Ucap Freen sambil tersenyum manis kearah becky..
Ha sudah pahal pulak minah ni panggil aku sayang...jangan² sebab aku tampar dia tempoh hari buatkan dia jadi tak betul"_bisik hati becky
Sepanjang makan malam tersebut becky hanya mampu mendengar dan tersenyum sahaja padahal di dalam hatinya sahaja yang tahu dia tak mahu berkahwih dengan Freen Serocha
Okay sampai sini je dulu
Jangan lupa vote okay bagi semangat sikit kat min nak tulis bahagian seterusnya 😜
YOU ARE READING
Can you love me [Freenbecky] (End)
RomanceBoleh ke becky terima freen sebagai isterinya??