Albert Fish

34 5 1
                                    

Hamilton Howard "Albert" Fish (19 Mayıs 1870 - 16 Ocak 1936) Temmuz 1924'ten Haziran 1928'e kadar en az üç çocuk cinayeti işlemiş Amerikalı bir seri katil, tecavüzcü, çocuk tacizcisi ve yamyamdı. Gri Adam, Wysteria Kurt Adamı, Brooklyn Vampiri, Ay Manyağı ve Öcü Adam olarak da bilinirdi. Fish yaşamı boyunca en az on cinayetin şüphelisiydi, ancak polisin bilinen bir cinayetle izini sürebildiği yalnızca üç cinayeti itiraf etti. Ayrıca en az iki kişiyi daha bıçakladığını itiraf etmiştir.Fish bir keresinde "her eyalette çocukları olduğunu" söyleyerek övünmüş ve bir keresinde kurbanlarının sayısının yaklaşık 100 olduğunu belirtmiştir. Ancak tecavüzden mi yoksa yamyamlıktan mı bahsettiği ve bu ifadenin doğru olup olmadığı bilinmemektedir. Fish 13 Aralık 1934'te yakalanmış ve Grace Budd'ın kaçırılması ve öldürülmesi suçundan yargılanmıştır. Suçlu bulundu ve 16 Ocak 1936'da 65 yaşındayken elektrikli sandalye ile idam edildi.

Bilgiler

Bilgiler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Doğum: 

Hamilton Howard 'Albert' Fish

19 Mayıs 1870

Washington D.C. / Amerika Birleşik Devletleri

Ölüm:

16 Ocak 1936 (65 yaşında)

Sing Sing Hapishanesi, Ossining, New York / Amerika Birleşik Devletleri

Ölüm Nedeni: Elektrikli sandalye ile idam

Diğer İsimleri: 

- Frank Howard

- Thomas A. Sprague

- Robert Hayden

- John W. Pell

Güdüler:

- Cinsel sadizm

- Pedofili

- Yamyamlık

Mahkumiyet(ler)

- 1. dereceden cinayet

- Hırsızlık

Cezai Yaptırım: İdam cezası

Detaylar:

- Kurbanlar: 3-10+

- Suç Aralığı: 1924-1932

- Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

- Eyalet(ler): New York

- Yakalandığı Tarih: 13 Aralık 1934


Erken Dönem Yaşantısı

Albert Fish, Hamilton Howard Fish olarak 19 Mayıs 1870'te Washington'da Randall Fish (1795-1875) ve Ellen Francis Howell'ın (1838-1903) çocuğu olarak dünyaya geldi. Fish'in babası İngiliz kökenli bir Amerikalı, annesi ise İskoç-İrlandalı bir Amerikalıydı. Fish'in babası annesinden kırk üç yaş büyüktü ve Fish doğduğunda 75 yaşındaydı. Fish en küçük çocuktu ve yaşayan üç kardeşi vardı: Walter, Annie ve Edwin. Ölen kardeşinin ardından "Albert" olarak anılmak ve çocukluğunun büyük bir bölümünü geçirdiği yetimhanede kendisine takılan "Ham & Eggs" lakabından kurtulmak istiyordu. Fish'in ailesinde akıl hastalığı geçmişi vardı. Amcası mani hastasıydı, erkek kardeşlerinden biri devlet akıl hastanesine kapatılmıştı, baba tarafından üvey erkek kardeşi şizofreni hastasıydı ve kız kardeşi Annie'ye "akıl hastalığı" teşhisi konmuştu. Diğer üç akrabasına da akıl hastalığı teşhisi konmuş ve annesinde "işitsel ve/veya görsel halüsinasyonlar" görülmüştür.

Seri KatillerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin