Halilintar dan Gempa Bergaduh!

39 7 0
                                    

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Kau ni kan!!!berapa kali aku nak cakap jangan sibuk sangat kat  hal orang lain...tak serik ke dulu kau kena belasah dengan budak kat luar sana tu sampai lembab penuh kat tubuh tu!!?"

"Habis tu kau nak aku tolong tengok org dalam kesusahan pastu biarkan dia mati kat situ takde org nak tolong...!hali kau pun sama juga jangan sibuk pasal aku!"

"Hari hari kau buat macam tu gempa!aku dah oenat tengok kau balik dengan luka kat tubuh badan kau! Dah la tugas rumah kat sini...ISHHH! aku malas betul nak gaduh hari ni gempa pls..."halilintar memijit kepala nya pening melihat perangai si gempa ni.

Dua dua pun pergi berjalan bertolak arah sorang pergi naik bilik sorang lagi pergi keluar rumah.

Solar hanya diam dan tak tau nak buat apa bila kedua dua abang nya ni bergaduh..

'Uhh...'

(Keesokan harinya~)

"Gempa!aku dah muak gempa jangan tunjuk perangai degil kau dekat yang lain,kalau ada masalah bagitau aku!...stop dengan sifat keras kepala kau tu sebelum tangan aku ni sampai kat kau-"

"Apa lagi yang kau tak puas hati sangat ngan aku ni hahh!!mentang mentang kau sulung diantara kami tak bermaksud aku kena ikut arahan kau 24 jam!!and lagi bukan aku yang buat hal dulu,dorang yang start ganggu aku!takkan kau tak percaya kat adik sendiri!?kau ingat aku bodoh ke tak melawan bila nama family aku kena petik jadi bahan ejek dorang!! Hali plss....aku dah besar aku tau apa aku buat jangan masuk campur hal aku..aku tau macam mana nak selesai kan hal aku..."

"Dah la malas aku nak layan kau ni.."

"Aku dah bali-k....uhh sejuk apa jadi??" Pelik taufan memadang kesemua adik beradik nya.

Taufan yang baru balik dari lawatan kelab sekolah nya blur dengan suasana suram nan sejuk disana.

"Hali ngan gempa gaduh...gempa jadi mangsa buli pastu hali geram and marah sebab gempa tak bagitau dia...aku pun sebenarnya tak puas hati sekrang ni dengan pembuli tu..."bisik solar pelan di sebelah telinga taufan.

Taufan tersenyum lalu menganggukkan kepala nya puas sebab tahu masalah yang dua abang adik nya itu.

"Heyoooooo!!!hali hali ni aku ada bawakan kau ole-ole pikachu and gempa meh sini peluk aku tak rindu aku ke??seminggu kita tak jumpa..takkan nak sambut aku dengan muka monyok macam ni..."

Halilintar menyambut plushie pikachu yang dibaling taufan ke arah nya manakala gempa dipeluk erat oleh taufan sambil mengelus kepala gempa dengan gemas.

"Gemgem...esok pergi kat kelas aku..mana tau aku boleh tolong settle kan masalah kau...aku pro tau dlm hal ni dan hali..aku tau kau nak pukul gempa tadi ann..kau jangan pukul adik aku satu ni...hmmmppphh! Hali jahat..tak sayang hali.."

Halilintar mendengar kan itu membuatkan inner side nya retak seketika namun dia pura pura baik je.

"A-aku mana ada...tak,apa kau mengarut ni hahh!!kau nak aku gali kau hidup hidup ke hahh!!?" Taufan terkekeh puas hati menyakat halilintar dah merah padam akibat sifat gelagap nya hampir terkeluar apabila mendengar apa yang dikatakan taufan tadi.

Gempa mendengarkan itu terdiam dalam pelukan taufan,dia merasakan kehangatan dari tubuh sang angin tersebut yang masih sibuk menyakat si sulung tengah merah padam itu. Genpa terkekeh kecil dalam pelukan taufan dan dia membalas pelukan taufan dengan erat.

"Maaf..okeh esok aku tunjuk sape buli aku..."

"Hahhh!!?? Kat aku kau tak nak gitau masalah kau... bila kau dengan taufan, kau senang hati oulak nak beber masalah kau kat dia..amende kau ni?pilih kasih ke??" Tanya hali tak puas hati disela itu terdengar ketawanya si taufan melihat hali masih tak ouas hati kat situ.

Solar hanya mampu tersenyum lega termasuk dengan yang lain.

'nasib upan dah balik...' itu la apa yang difikirkan oleh adik adik mereka yang lain.


TBC....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 01 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Anak No.2{BoBoiBoy Fanfiction}Where stories live. Discover now