.
.
.
.
.
.
.{UPANNNN}
"Hali,taufan korang tolong aku pegi beli barang jap kepasar...nah list ak dh tulis dlm kertas ni"Arah gempa.
"Huhh kenapa aku??kau tau kan taufan tu suka buat benda pelik ii kan kat luar kalau disuruh.."
"Aishh sekejap je..ak nak kemas rumah ni,ayah dah nak balik nanti..blaze ngan ice tolong tok aba pastu duri ngan solar tolong aku mengemas sekali..tinggal korang je takde kerja lagi.."
Halilintar hanya pasrah.
Taufan pulak happy dengan riang mengambil list yang diberikan oleh gempa.
"Jom hali sekali sekala jalan-jalan dengan aku...hehe"
Sekali lagi hali hanya mampu pasrah ditarik paksa oleh taufan...
.................
Taufan memandang sekeliling nya mencari barang yang disuruh gempa tadi.
"Sayur dah,ayam dah,air,bawang dah, uhh??mana nak cari garam ngan gula ni??timun dan telur ayam...urghh taufan tolong la sekali mana nak cari barang semua ni??"
Taufan memandang halilintar yang buntu dah nak cari beberapa lagi bahan. Dia tersengeh seronok tgk hali dalam kesusahan >:(...
"Aku pun tak tau..." Mata dia memandang kesana kesini seolah mencari sesuatu.
Halilintar tak sedap hati
"Fan-" belum sempat lagi halilintar memanggil nama si angin tu owner dah lari kat org yang tak dia kenal.
"Hallo encik,encik saya nak tanya boleh?encik tau tak mana nak cari telur ayam kat sekitar sini..dari tadi saya cari tak jumpa jumpa..encik tau tak kat mana ada jual telur ayam..oh sekali dengan gula dan garam pastu timun.." tanya nya riang.
Orang taufan tanya kan tersebut blur,...i mean tourist yang datang dari jauh dan bukan orang lokal.
"Excuse me i dont really understand what do you mean..."
Halilintar dah merah padam dari jauh menyorok dari taufan,betul betul malu taufan dibuatnya.
"Sial betul kau,aku tak kenal aku tak kenal...." Orang sekeliling terkekeh kecil melihat gelagat taufan tersebut...
Halilintar betul-betul menyesal keluar berbeli belah dengan taufan dan mungkin ini kali terakhir nya dia keluar berseorangan dengan taufan dan dia lagi rela keluar dengan solar dari kembar nya satu ni...
.................
"Oh...korang dah balik...uhh?? Hali...kau dah kenapa??" Pelik dengan gelagat halilintar yang masuk terus berjalan dengan pantas melimpasi gempa.
"HAHAHAHAHAHA gemgem..dengar,tadi kan muka dia merah gile hanya sebab ak tanya org kat mana ada jual telur kat pasar pastu-" tak habis lagi ayat dia.
"KAU PEGI TANYA PELANCONG ASING TU DAH KENAPA BODOH SIAL!!NI AK TAK NAK KELUAR DENGAN KAU...LAGI SANGGUP AKU KELUAR DENGAN BUDAK POYO TU DARI KAU!!" Jerit halilintar dari dapur. sekali lagi muka nya merah bak tomato yang dah masak.
"HAHAHAHAHAHAH aku mana tau gile HAHAHAHA " taufan dengan senang hati menerima umpatan kasih sayang dari si merah tersebut.
Gempa hanya mampu menghela nafas pasrah dengan kedua abang nya ini..
"Hmm??mana garam??" Tanya gempa.
"Tehee~ oppss lupa..." taufan ketuk kepala sendiri dengan pelan sambil mengenyitkan mata sebelah dan menjelirkan lidah nya dengan nada bergurau...
Sekali lagi gempa hanya mampu menghela nafas dengan berat...
TBC...
YOU ARE READING
Anak No.2{BoBoiBoy Fanfiction}
Fanfictiononeshot random pasal taufan dengan BoEl.. Genre Random dan lain lain... Aku terfikir nak buat pasal ni sebab sifat upan memang dah periang,ceria and ramah...so kalau dia dengan sifat random khas anak no.2 ni kat si taufan..mcm mana la agak nye ehh...