Rasa Asing.
Kadang-kadang kita akan alami satu phase yang dimana kita akan rasa asing dengan orang.
Yang dulu rapat tapi sekarang renggang.
Yang dulu kita anggap sehidup semati tapi sekarang hilang.
Sedih bila kita imbau balik, nak kembali waktu yang dulu but tak boleh. We need to move foward bukan ke belakang.Jujur saya dulu pernah alami benda ni, It happened when I was darjah 4-6. I was a new student kat sekolah tu, at first dorang sangat baik. It was fun being with them, I like it so much cause dulu I do not have kawan yang tetap. They are were my truly friend.
Tapi semakin lama saya kawan dengan dorang I started realising yang semua benda ni toxic.They always talk behind my back.
Very toxic.Itulah rasa Asing yang saya rasa, semua benda kita buat untuk dorang tak kena kat mata dorang. Rasa macam berjalan atas ais.
Until saya darjah 6 nak masuk form1, I decided untuk cut off this friendship, cause I had enough. Saya penat, penat sangat-sangat. Demi Allah, Tahun-tahun tu I was at lowest in my life. Dengan berat hati, saya cakap dengan dorang. But at that time saya kecil lagi dan tak matang so it do not end with a good terms.
Since sekolah menengah kami sama, bila terserempak tu. Memang mengelak eyes contactlah, memang pura-pura tak kenal.
Itulah Asing yang saya cakap,
Yang dulu kita bercakap sambil pandang mata, tiba-tiba mata pun kita dah tak pandang dah.
Yang dulu dari jauh nampak kita akan tegur tapi, tiba-tiba kita buat tak kenal seolah-olah kau tak pernah wujud dalam hidup aku.Dengan rendah diri, pengajaran yang saya nak beri ialah. People come and go. So jangan expect orang tu akan stay sampai bila-bila hidup kita. Hidup kita diatur oleh Allah, bersangka baik. Mungkin Allah decide putuskan kita dengan dorang atas sebab Allah dengar benda yang kita tak dengar. Dan janganlah kita melakukan dosa ghibah, ini teguran untuk saya juga <3. Marilah kita berusaha kearah yang lebih baik. Amin.
Tapi niat saya bercerita ni bukan untuk jadi tempat saya balas dendam, saya mahu bercerita. Jujur walaupun sakit hati tu masih ada, tapi saya dah lama move on. Kadang-kadang saya pun ada berbual juga dengan dorang tapi hal-hal penting but still masih dikira. Sekian.