Assalamualaikum and hi!
Dah lama tak menulis, rasa kekok pula. Heh.Our topic for today is, entahlah. Tak tahu. Tapi i have something to sharelah. Baiklah ceritanya begini, saya baru sampai kesekolah and terus pergi kantin. Sambil melihat matahari yang perlahan-lahan terbit menyinari seluruh alam, ada seorang hamba ni suka beli air botol astu suruh saya bukak cause ketat. Lets call her, Timah.
When Timah tengah beli air, I tengah murojaah my hafalan. I memang dah perasanlah dia nak datang dekat, sambil saya baca tu dia datang hulur air botol dia kat saya. So i tutup mushaf jap, astu i bukakan and habis.
But usually, Si timah ni akan suruh dulu and baru dia terus pergi untuk ke dewan. But for that day, tidak. Si Timah decide untuk stay kat tepi I, Tak kisah pun. But dia cam ehek tiber ah gitew.
After habis murojaah, Si Timah terus tanya. "Macam mana kau istiqamah weh?"
Terkejut jugak dia tanya macamtu, sebab saya ni bukanlah hebat mana pun. Saya dengan gelabahnya jawab "Kena ada niat yang betul, and make sure diri tu dikelilingi orang yang baik."
Tapi untuk si timah tu, aku pun tak tahu apa tips dia. Aku pun usaha jer tinggalkan benda yang buruk. Aku pun ada buat dosa yang kau sendiri tak sangka, aku tak tahu. Aku pun malu dengan diri aku dulu dan sekarang. Aku doa supaya Allah tutup aib aku rapat-rapat, Aku harap walaupun aku nampak baik depan mata engkau. Ketahuilah aku ni manusia yang lemah tapi tengah cuba sedaya upaya untuk kelihatan sempurna dia mata Dia.
Itu sahaja, bubye <3 . SAYANG KOWANG.