'Gölgeye dokunursan,saçların alev alır.'
Hayal,hayat dolu,eğlenceli,gülmeyi seven bir kızdı.Hayat enerjisinin yanında parlayan aurası ışıl ışıldı.Hayal kurmayı çok severdi.İsminde de olduğu gibi.Gülmeyi enerjisini neşesini çevresindeki insanlarla paylaşmaya bayılırdı.Üniversite öğrencisi olmasının yanında çok güzel resimler yapar.Birçok pop müziği çıplak sesiyle seslendirmeyi severdi.Her şey çok güzeldi aslında.Yanında olan en yakın arkadaşı Beren ona hayata farklı bakmayı öğretiyordu.Berenle birlikteyken kendini denizin yanında bulduğu huzur gibi görüyordu.Ağacın sarmaşıkları ne kadar uzunsa öyle birbirlerine bağlı ve birbirlerini sevdiklerini düşünüyordu.Hayalin hayatında her şey yolunda demiştim değil mi?!.Haha hiçte değil!.
Hayal ders çalışmayı sevmezdi.İstediğinde çabaladığı her şeyi başarabileceğini düşünürdü.Dersleri için elinden geleni yapıyordu.Ama yeterince umursamadığını,odaklanmakta zorluk çektiğinin farkındaydı.Çabaladığı çok şey vardı.Bundan çok yorgun düşüyordu.Sürekli bir şeyler için çabalayıp yorgun düşmekten sıkılmıştı.Hedefleri yüksekti.Potansiyeli de vardı.Ama onu tutan neydi bilmiyordu.İnanmak istediği çok şey vardı ama neye inanacağını bilmiyordu.Hayalin yalnızlıktan şikayeti vardı.Sürekli fedakârlık çabası,bir omuza yaşlanma isteği..
Gerçekten sevilmeye olan açlığı..
Hayal hayata 1-0 başlamıştı.Başından beri..
Annesi gibi başarılı,kendi ayakları üzerinde duran bir kadın imajı çizmek istiyordu.Ama annesi kadar mükemmel olamazdı tabiki.Hayalin inandığı bir şey vardı.Asla yetersiz değildi, başarısız değildi.Koşmak istediğinde başarabilirdi.Takii..
Hayatına birçok erkeğin dahil olacağını bilmediği gibi..
'Bu kızın büyüyünce bir sürü koşanı olacak' diyorlardı.
'Kapıda yatanları sayamayacak' diyorlardı.
Hayal o zamanlar bunun anlamını bilmiyordu.O gün gelene kadar..
Bir sonbahar günüydü.Derslerin yoğunluğu ağırlığı o kadar çökmüş ve açlığın vücut tuttuğu bir hayaldi günlerden.Hayal'in diğer yakın arkadaşı olan Azra ile yemeğe okulun yemekhanesine gelmişti.Beraber yemek yiyeceklerdi.O sırada bir çocuk yanlarına yaklaştı.Okulun yemekhanesinde yemek için çocuğun uygulama indirmesi gerekiyordu.Fakat çocuğun öyle bir derdi yoktu.Hayale döndü.
'Benim için de para basabilir misiniz?.' diye sordu.
Hayal azıcık kalan son parasını o çocuk için bastı.O çocuğun bundan hiç haberi yoktu.Sorun da yoktu.Hayal iyilik yapmayı severdi.
Azra ile birlikte bir yere geçtiler.Çocukta yanlarına oturdu.Sohbet etmek Hayale iyi gelmişti.Uzun zaman sonra arkadaşları dışında farklı biriyle konuşmak onu rahatlatmıştı.Sanki yüklerinden biraz arınmış gibiydi.Hayal ve çocuğun konuşma esnasında bir sürü ortak alanı çıktı.Fakat hayal pek umursamadı.Umursadıkça kendinden bir şey kalmıyordu..Günler geçerken iki üç kere aynı çocuğu gördü.Göz devirmek,bakışlarını kaçırmakla yetindi.Birkaç günde başka kızlarla gezdiğini gördü.Bu çocuktan olmaz diye geçirdi içinden.Aslan burcuydu.Egoistin önde gidenidir.Anlaşamam daha sonra diye düşündü.Ve hayatı kendi akışına bıraktı.