1. Stress

261 15 0
                                    


26 april 2023
Pov Matthy

Vandaag ga ik koningsnacht vieren in Utrecht met Raoul, hij zou een vriend meenemen. Ik vind het best wel spannend. Nieuwe mensen, überhaupt mensen, vind ik echt lastig. Maar Roel is echt m'n beste vriend en hij had er zo veel zin in, ik kan hem niet laten stikken. Toch?

Ik trek een oranje Ralph Lauren polo aan met een licht blauwe spijkerbroek. Roel had gezegd dat we gewoon iets casuals zouden doen, is dit casual genoeg? Voor de zekerheid bel ik hem even. "Met Milo, Raoul is er even niet, kan ik je ergens mee helpen?" Shit het is die vriend van Roel. "Eh nee hoor, ik- " ik hang op. Midden in m'n zin heb ik opgehangen. Wat zal hij wel niet van mij denken.

Ik sta op het punt om een appje te sturen dat ik me niet lekker voel en niet mee ga wanneer ik wordt gebeld. Raoul de graaf. Ga ik opnemen of niet, stel het is Milo die wilt vragen waarom ik zo raar doe, stel het is Milo om te vertellen dat hij niet wilt dat ik mee ga, stel het is Milo die me verteld dat ik normaal moet doen, stel.

Ik neem op."Hey Matt, het spijt me, ik was even aan het douchen. Gaat het goed? Waarom bel je?" Ik glimlach, Het is de welbekende overbezorgde Raoul "Nee Roel alles gaat goed maar, wat doen jullie aan? Ik heb echt geen idee." Hij lacht "Ik dacht dat er iets ernstigs was, Milo rende de badkamer in, hij zei dat hij bang was dat hij je liet schrikken." Ik glimlach, misschien is die Milo helemaal niet zo heel erg.

Raoul had verteld dat Milo en hij ook een gewoon shirtje met een spijkerbroek aantrokken. Niet zo stressen, het komt wel goed. Vertelde hij mij. Hij moest eens weten. Hij moest eens weten hoe moeilijk het is om BPD te hebben. Nu zit ik vol spanning in de auto, onderweg naar hartje Utrecht waar Raoul en Milo op me aan het wachten zijn.

Aangekomen bij het huis van Milo zet ik mijn auto op een parkeerplek. Raoul komt naar buiten gelopen "Hey Josti!" Roept hij, ik moet lachen en geef hem een knuffel. "Ik weet dat je het spannend vind Matt, maar Milo is echt een goede jongen. Als het echt niet meer gaat moet je het zeggen oké?" Hij klonk oprecht en geruststellend. "Zal ik doen papa" zeg ik lachend terwijl hij me een duw geeft. Samen lopen we naar binnen, ik friemel aan mijn sleutels. "Hey, ik ben Milo" zegt hij terwijl hij mijn kant op loopt en zijn hand uitsteekt. Ik glimlach, hij ziet er heel lief uit, misschien had Raoul toch gelijk. Ik schud zijn hand, "Matthy"

Koningsnacht Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu