_✨Selamat Membaca✨_
*Ruang rapat Tapops*
"Ying dengan Yaya,serang dari belakang tempat ni,aku ngan Gopal akan serang dari depan!" Kata Fang..
"Tak boleh! Terlalu berbahaya,kali ni,musuh kita kali ni sedikit lebih kuat dari pada kita Fang,jadi jangan ambil resiko" Kata Y/n..
"Betul Fang,kita tak boleh terlalu ambil resiko,sebab ni boleh membahayakan kalian.." Kata Kokochi..
"Biar aku je yang pergi.."
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Betul ke kau nak pergi sorang Y/n?" Kata Fang dilayar monitor pesawat yang Y/n naiki.."Ye"
"Hati hati tau ye Y/n,kami semue akan tunggu kau disini,jage keselamatan!" Ucap Yaya..
Y/n hanya mengangguk,lalu mematikan telfon mereka tadi yang memakai layar monitor..
"Haih.." Y/n duduk dikursi mengemudi,hati nya benar benar tak tenang sekarang..
"Aku harap die baik baik saje.."
"Aku datang...Boboiboy.."
.
.
.
.
.
*Disuatu tempat..*"Adeh..sakit nya kepale ku.."
"Gempa! Sedar juge kau akhirnya!" Kata Taufan..
"Kita dimane ni?" Kata Gempa,lalu menoleh ke Hali..
"Kita dah kene tangkap,kita kene berusaha keluar dari sini sekarang juga!" Kata Hali tegas..
"Kita dah cube hancurkan pintu ni berkali kali,tapi tak boleh,sebab macam dialiri tenage" Kata Taufan..
"Ckh!" Hali mendesih..
"Cube kite call yang lain" Kata Gempa..
"Tak boleh..tah kenape.." Kata Taufan sedikit pelan namun terdengar..
.
.
.
.
*Diluar..*Y/n sudah berpecah,menjadi lima,kini..
"Oke,Zy dan Icy akan ikut aku"
"Sip kak Lin!" Ucap Zy dan Icy..
"Oke,Gemy ngan Fan,serang langsung dari depan untuk alihkan perhatian!
"Baik!"
"Kalau macam tu kite bergerak sekarang!"
.
.
.
.
.
.____
Aku,dengan Zy dan Icy menyusuri ruangan sembari saling melihat lihat..
Suara serangan Gemy dan Fan terdengar dari luar,kami segera menuju ruangan bawah..
Karna kitorang bertige akan mengincar Lia dan Lala sialan itu dahulu..
Aku akan selamatkan die..
____.
.*Disebuah ruangan*
"Mereke dah masuk,jom bersiap siap Lala" -Lia
"Ye" -Lala
.
.
.
.*Kite bertige berhenti di depan pintu yang sangat besar,Zy merusak paksa pintu itu hingga terbuka*
*Tidak ada siapepun,kami masuk,mencoba cari sesuatu yang penting yang mungkin diperlukan*Lin berjaga dipintu luar,sementara Zy dan Icy mengobrak abrik ruangan itu..
____
Perasaanku semakin tidak enak,aku mengeluarkan dua bilah pedang listrik merahku untuk berjaga jaga..
____"Kak Lin" Icy menyahut dari belakang,berjalan mendekat..
"Hn?"
"Kenape hawa ruangan ni lain ye?"
Oh,rupanya Lin tidak sendiri <( ̄︶ ̄)>
"Hn tah lah"
DUARGH!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Suara ape tu?" Gempa tiba tiba menyahut.."Jangan tanya aku ʘ‿ʘ" Taufan menjawab..
"Hali?" Gempa menoleh kearah Halilintar..
" . . . . " Tak ada sahutan..
"Haih.." Gempa menghela nafas..
"Cantum semule"
SLING!
"Aish..pening nye kepala ku.." Boboiboy merasa kepala nya sedikit pusing di+ berdenyut sedikit..
.
.
.
.
.
.
.
Skip!"Akh kepala ku sakit" Zy terhempas kedinding besi dengan hempasan serangan yang besar dari Lala..
"Meski kami kalah jumlah,tetapi itu tak mencegah aku dan Lia untuk mengalahkan kalian dan merebut apa yang sedang berusaha kau dapatkan" Lala menyeringai..
"Tombak Halilintar!" Dua bilah pedang berganti menjadi tombak dan menahan serangan Lia..
"Kalian urusi Lala!"
"Ais pembeku!" Lantai ruangan berubah menjadi es..
Lala hampir terjatuh,namun ia masih bisa mempertahankan keseimbangan nya..
"TINJU BERAPI!" Zy melancarkan serangan dari belakang Icy..
Serangan di elak,terkena dinding..
"Meriam pembeku!" Icy melancarkan tembakan pertama,masih bisa dielak..
CETAR! WUSH!!
"Hah..hah" Lin ngos ngosan,begitu juga dengan Lia..
Sementara itu..
"Akhirnya selesai,ayo kita bantu mereka" Fan menghampiri Gemy:D
"Jangan,sebaiknya kite cari dia dulu"
"Jom,mule dari sini!" Fan memunculkan hoverboard
"Hm!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.BRUK!
"Auch!"
"Kak Lin!!" Icy ingin menghampiri namun terhempas mengenai dinding ruangan tersebut..
"Siapa yang lemah ha?" Lia memunculkan pedang nya..
"Lontaran cakra api!" Zy melempar cakra yang ia pegang..
Sling!
"Hiakh!" Lin mengayunkan pedang nya..
"Icy!!" Icy langsung memunculkan busurnya lalu menembakkan anak panah Es nya..
😁
👉🏻👈🏻
Crash!
"Dasar! Awas kau!" Lala menyiapkan serangan nya..
"Sekarang!"
Ketiganya mengeluarkan serangan secara serentak..BOM!
✨ Bersambung ✨
Sorry slow up sebab sibuk dengan tugas sekolah:)
KAMU SEDANG MEMBACA
_ILove Youuuuu Y/N_
Fanfictionmaaf ya kalau cerita nya kurang bagus,soalnya saya baru pertama kali bikin cerita 😇 selamat membaca yaaaa