pagi itu perhimpunan untuk streaming class .
'ya allah aku nak naik kelas.. tolonglah hambamu ini ' .. sambil memejam mata aku berdoa memohon moga aku dapat bertukar kelas pertama atau kedua.
"syifa husna dari 3D ke 3C tahniah , amirullah dari 3D ke 3E.. kenelah dgn awak amirul main² sangat hah ..'" ucap cikgu mun membaca senarai pelajar yang naik serta yang turun kelas . devaran kian memuncak .
"...... Alanna humaira" cikgu mun memandang kearah ku membuat ku berdebar ..
" tahniah alanna dari 3D ke 3A , " seraya tersenyum kearah ku. 'alhamdullilah' ucapku dalam hati seraya membalas senyuman cikgu mun dengan lapang dada.
debaran yang gemuruh tadi hilang dibawa angin . aku memandang kawan-kawan sekelasku yang lain. kebanyakannya turun kelas ke 3E . mereka kelihatan senang aku beralih kelas. aku tahu mereka tidak sukakan aku sebab aku menjadi murid yang digunakan oleh guru untuk dibandingkan dengan mereka maka mereka menganggapku sombong kerana selalu dipuji guru .
di dalam kelas 3D.
aku mengemas barang-barangku untuk dibawa ke kelas 3A yang berada di blok bangunan hadapan .
aku memasukkan pencil case kedalam beg lalu mengeluarkan file² yang berada didalam laci . beg aku pikul , file aku jinjit ." bapak arhh syok giler aku tengok anak emas cikgu-cikgu berambus daaa haha !" jerit asyira gadis yang bermasalah disiplin itu. aku hanya berdiamkan diri . aku melihat sekeliling kelas itu yang menjadi tempat bermainku sebelum ini sebelum aku mula focus untuk masa hadapan. aku mengeluh mengingatkan itu .
kaki menapak keluar dari kelas itu dengan barang yang banyak .
aku melintasi classmates ku yang tidak menghiraukan aku.Tiba di kelas 3A .
aku menarik nafas .
pintu ku ketuk,apabila dipanggil
kaki menapak masuk dengan perlahan-lahan ."assalamualaikum, saya bertukar kelas dari 3D " ucap ku kepada guru yang berada dalam kelas itu . guru itu tersenyum .
" Awak alanna ya, baiklah awak boleh duduk di sebelah eddy di barisan ketiga disana " ucap cikgu seeaya menunjukkan meja kosong .
aku mengucap terima kasih lalu berjalan ke meja itu . beg buku diletak lalu disumbat file kedalam laci. lalu aku duduk ."hye alanna " sapa gadis yang berada di meja depanku dengan pandangan teruja . aku menjadi awkward seketika .
"h-hhye " balasku perlahan
YOU ARE READING
Story Alanna
Romancedia gadis yang dikelilingi ahli keluarga dan sahabat yang tidak bermotivasi untuk belajar tinggi atau menyambung pelajaran namun tekadnya dia setelah bertemu seseorang yang tidak dikenali di internet , kata-kata daripada seseorang itu telah mewujudk...