Susabilmeli İnsan
Sus deyince susmalı insan çoğu zaman. Ama yapmadılar ya da yapmak istemediler. Mahfedince de her şeyi "n'oldu ki şimdi?" diye yüzsüzce sordular. Bir insanın katlanabilme süresi vardır,bilirsiniz. İşte o süreyi umursamadan herkes konuşuyorda konuşuyor. Ne dediğini kendin anlayabiliyor musun? Ciddi soruyorum. Ya cidden bazen oturup bütün gün bunu düşünüyorum. Onlar aynı şeyleri yaşasalardı ve biz onlara bunları deseydik nasıl hissederlerdi,ya da hissedebilecek kadar dayanabilirler miydi? Cevabına kesinlikle net olarak cevap verebilecek kadar uzun bir süre düşündüm bunu. Tabiki de hayır. Onlara kalsa nefeslerini zor alırlar. Ama işte,onlar yaşamadılar ya,her zaman en kolayı konuşmaktır ya... Susma susma hadi devam et. Sonra dersin ki "keşke konuşmasaydım." Evet,keşke konuşmasaydın. Düşünceleri daha da karartmasaydın,o tek parça kalan umut kırıntısını mahfetmeseydin,kalbini kırmasaydın,bir insanın gururunu ele geçirmeseydin... Farkettiysen hepsini sadece on dakikada yaptın,on dakikada ya. Sadece on dakikada bir vücudu nasıl çökertir insan? Bunun cevabını sen verebilirsin sadece. Cidden soruyorum,neden? Neden ya,bak cidden çok düşündüm ama bulamıyorum,yok. Neden susmadın? Ya da bence asıl soru,neden susmak istemedin? O sana ne yaptı? Her şey para mı? Bakın bunu anlayın artık, HER ŞEY PARA DEĞİL. Şimdi ciddi bir şekilde düşünün. O şuan ölse suçluluk duygusu yaşamaz mısınız? Dibine kadar yaşarsınız. Peki o zaman para kavramını biriniz ağzına alabilecek mi? Tabiki de hayır. O zaman susun. Ciddiyim susun. Bakın,hadi bir gün konuştun, iki gün konuştun hadi bir hafta konuştun en fazla bir ay konuştun... İnsan susmayı bilmeli. Ama bilemediniz ve her şeyi mahfettiniz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
| CÜMLELERDE KONUŞUR |
Non-FictionKısa kısa metinler var. İçimdekilerin edebiyata döküldüğü o anlarda ortaya çıkanlar. Okunsun diye değil anlasınlar diye... yalnız çocuğun gözyaşlarını şeytanlar siler... Lia Shine🖤... (bu söz tamda o gün benim için çok anlamlandı... 17.03.2024 gün...