1.

64 4 0
                                    

ARMY (LARRY AU)
HOOFDSTUK 1
+

+

+

+

De bus was er, een grote, gecamoufleerde bus stond recht voor Louis' huis.

Louis woont samen met Stan in een appartement. Ze deelden een kamer maar naarmate ze gingen verbouwen in het appartement, kregen ze beide een eigen kamer.

Alhoewel Louis alleen een koffer met kleren mee had, had Stan twee koffers vol met spullen die hij niet nodig had.

Stan trok zijn koffers mee en gaf ze aan de man die naast de deur stond. Louis gaf ook zijn koffer en liep de bus in, wachtend op het
ARMY-gebied.

Louis
Ik zocht een plek voor twee die er bijna niet meer waren. Het is niet als een of ander schoolreisje waar je dan vraagt of iemand ergens anders wil zitten.

Stan liep al aan het eind van de bus en zwaaide naar me. Ik liep naar hem toe en ging op de stoel naast het raam zitten.

De stoelen waren hard en zaten niet comfortabel. Stan liet zich ook in de stoel zakken.

De bus begon met rijden en er galmde een stem door de bus.

"Leeds; Lewis, Matthew, 33 minuten."

Ik had nog nooit van Leeds gehoord. De namen die ik op de lijst las kwamen me allemaal niet bekend voor.

Behalve Londen en Doncaster zelf dan.

Nadat Stan en ik ons hadden ingeschreven kregen we een brief met waar de bus zou komen en hoe laat.

Ik lees de brief gauw nog eens door.

Londen » 8:00
Lotun » 8:21
Milton Keynes » 9:06
Northhampton » 9:20
Leicester » 9:48
Derby » 10:04
Nottingham » 10:16
Chesterfield » 10:31
Doncaster » 10:55

Een diepe zucht verlaat mijn mond, de mensen uit Londen hebben hier al drie uren moeten zitten.

Ik las het lijstje verder.

Doncaster » 10:55
Leeds » 11:28
Bradford » 11:40
Manchester » 12:40
Warrington » 13:13
Holmes Chapel » 13:26
Wolverhampton » 14:16

Ik stop het briefje weer terug in mijn jaszak en ookal lag de stoel niet te lekker, ik viel toch in slaap.

Ik werd wakker door de piepende deuren van de bus. We waren allang langs Leeds geweest en waarschijnlijk ook al langs Bradford.

"Manchester; Calder, Tina en Calder, Eleanor, 60 minuten."

Stan zat me slaperig aan te kijken.

STAN:"Waar zijn we?"

Ik pak het briefje weer en maak het open. We gingen naar Manchester, dus dan zijn we nu in..

LOUIS:"Bradford. We gaan nu naar Manchester."

Stan mompelde iets wat ik niet verstond en draaide zich weer om. Ik keek even uit het raam.

Ik draai me om als ik verstappen hoor. Het is waarschijnlijk de jongen uit Bradford. Hij gaat voor me zitten en pakt de brief met de tijden er op. Ik volg elke beweging die hij maakt.

Mijn gedachten dwalen weer af naar buiten.

Al snel voelde ik het koude glas tegen mijn wang aan plakken en ik val tegen het raam weer in slaap.

Ik bleef wakker nadat we Manchester vertrokken.

Het duurde drieëndertig minuten om naar Warrington te gaan en ik viel maar niet in slaap.

Ik heb het briefje uit mijn hoofd geleerd dus ik wist waar we heen gingen.

Holmes Chapel.

Het was een onbekende plaats voor mij. Maar we zouden er alleen maar stoppen om twee andere, of maar een, op te halen.

(info NIET DE INSTRUCTIES)

Sommige waren alleen en zouden teams moeten maken in de
ARMY-sessies.

Daarna zouden de ARMIES tegen elkaar gezet worden.

Blauw en geel.

Ze zouden moeten vechten voor zichzelf en voor anderen.

En de ARMY-staf dacht dat dat allemaal kon.

Dit jaar was jaar 10 en er waren al 9 ARMY-sessies geweest.

Elk jaar honderd.

900.

En elk jaar zouden er 50 niet terugkomen.

450.

Louis
Iedereen had een brief gekregen met instructies die ze in de bus mochten openen.

Ik las de brief 4 keer door en schrok.

Ik had mezelf diep in de nesten gewerkt. Ik dacht na of ik Stan wakker zou maken om hem zijn brief te laten lezen, maar de stem van de buschauffeur kwam ertussen.

"Holmes Chapel; Grimshaw, Nick en Styles, Harry."

683 woorden
hele research voor dit hoofdstuk tho
bedankt voor het lezen btw
(ik wil Loving_The_Larry bedanken omdat je dit boek aan je leeslijst toe hebt gevoegd, voor jou deze update !!)
vote??

ARMY [H.E.S.][L.W.T.]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu