2024 tüm hızıyla adeta su gibi ilerlemeye devam ederken sizlerle yine bir bilim kurgu yazma yarışmasıyla birlikteyiz!
Nisan ayına özel bir yönerge fikri, açıkçası Bilim Kurgu Ekibi olarak hepimizi heyecanlandırdı. Bilenleriniz vardır, unutanlarınız ya da daha önce rastlamamış olanlarınız... Biz hatırlatmış olalım bu ayın bizi ilgilendiren gününü:
22 Nisan Dünya Günü!
Bu özel gün, iklim değişiklikleri ve çevre kirliliği gibi konulara dikkat çekilmesi hedeflenen ve uluslararası çapta kutlanan bir gündür. Tüm güzelliklerini kutlamamız ve minnettar olmamız gereken mavi gezegenimizin maruz kaldığı tehditlere karşı, küresel anlamda mücadele verilmesi amacıyla çeşitli etkinliklerin düzenlendiği Dünya Günü'nü gündeme getirmek istedik ve sizler için aşağıdaki yönergemizi hazırladık!
🌎 YÖNERGE 🌍
İklim krizi kapıda, sebebi belli: İnsanlar! Ama bunu durdurmak da yine onların elinde. İç karartıcı bir iklim değişikliğinin ve çevre kirliliğinin eşiğine gelen canlılar için korkunç bir distopyada geri sayım neredeyse başladı. Dünya'yı dönüşü olmayan bir yola maruz bırakmadan önce sadece birilerinin değil, herkesin elini taşın altına koyması gerekiyor.
Bu zorlu mücadelede bizim için hep en iyisini yapmaya hazır olan Dünya ise en büyük destekçimiz. Birlik olup biz onu kurtarabilirsek, o da bizi kurtarabilir mi dersiniz?
Yarışmamıza gönderdiğiniz hikâyenizi dilerseniz yorum olarak bu paragrafa bırakabilir, bu yönergeye dair hikâyeleri okumak isteyenlere ulaştırabilirsiniz. ❤️ (Unutmayın, hikâyenizi yorum olarak yazmak, bir başvuru DEĞİLDİR! Başvurunuzu tamamlamak için KURALLAR bölümündeki maddeleri dikkatlice okuyup uyguladığınızdan emin olun.)
KURALLAR:
℘ Hikayenizi yukarıdaki yönergeye uygun olarak yazmalısınız.
℘ Hikâyenizde #scifitr ve #scifitrnisan24 etiketlerini kullanmalısınız.
℘ Hikayeniz birden fazla bölüm olabilir ancak toplam kelime 300-5000 arasında olmalıdır.
℘ Hikayeniz Wattpad İçerik Kuralları'na uygun olmalıdır.
℘ Katılımlar bu FORM ile sağlanacaktır, aksi durumda hikayeniz etiket bulundursa bile yarışmaya katılmamış sayılacaktır.
℘ Katılım formunu lütfen hikayenizi tamamladıktan sonra doldurun.
℘ Katılımlar 28 Nisan günü saat 23.59'da son bulacaktır. Sonuçlar ise 30 Nisan tarihinde duyurulacaktır.
ÖDÜLLER:
Sadece bu ayki yarışmamıza özel, uygun bulunduğu takdirde birden fazla kazanan seçilebilecektir.
Kazananlar;
℘ Yarışmalarımız için özel olarak hazırlanmış etiketin sahibi olacak,
℘ Bu hesabımızda okuma listesine eklenecek,
℘ Instagram hesabımızda (@ambassadors.tr) tanıtılacak.
SIKÇA SORULAN SORULAR:
1 - "5000 kelimeyi az miktarda geçen hikayeler ne olacak?"
Lütfen hikayelerinizin 300-5000 aralığında olmasına dikkat edin, eğer kısaltma gibi bir şansınız yoksa en fazla 100 kelime esnetme payına sahipsiniz. Bundan fazla kelime sayısına sahip hikayeler değerlendirilmeye alınmayacaktır.
2 - "Hali hazırda yayımda olan kitabıma yeni bölüm olarak yazabilir miyim?"
Kısa hikaye tadında kurgular için yeni bir çalışma yayımlamanız tercih edilmektedir.
3 - "Hikayemi bitirmeden başvurabilir miyim?"
Form ile başvuru alındığı için hikayenizi yayımlamış ve kabul görecek bir final vermiş olmalısınız. (Havada kalmamalı.) Yarışma bittikten sonra isterseniz hikayenize devam edebilirsiniz.
4 - "Hikayem birkaç bölüm olabilir mi?"
Toplam kelime sınırını geçmediğiniz sürece kaç bölüm olduğunun bir önemi yoktur.
5 - "Kaç kazanan olacak?"
22 Nisan Dünya Günü'ne dikkat çekebilmek ve bu konuyla ilgili olabildiğince güzel hikâyeyi öne çıkarmak istediğimiz için sadece bu yarışmamıza özel, uygun bulunduğu takdirde kazanan olabilme kriterlerini karşılayan birden fazla hikaye, kazanan olarak seçilebilecektir.
Şansınız bir hayli fazla! Bize Dünya'nın olmayı hak ettiği ve olması gereken hâlini göstermeniz için kalemlerinizi elinize almanızı istiyor ve her bir hikayeyi okumak için sabırsızlanıyoruz.
6 - "Birden fazla hikaye ile katılabilir miyim?"
Her ne kadar yaratıcılığınızı sonuna kadar kullanabilmenize imkân tanımak istesek de tüm yoğunluğunuzu tek bir hikâyeye vermenizi öneriyoruz. Bu yüzden her kullanıcı sadece bir hikâye ile katılabilir.
7 - "Hikayeler değerlendirilirken nelere dikkat edilecek? Kapağa dikkat edilecek mi?"
Hikayeler değerlendirilirken kurallara uygunluğa, İçerik Kuralları'na uygunluğuna ve yazıma dikkat edilecektir. Kapaklar dikkate alınmayacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bilim Kurgu Yarışmaları
RandomBilim kurgu ve onun şahane alt türlerinin tozunu attıracak türde yönergeler, kaleminizi daha da yüksek sesle duyurmanız için muhteşem bir fırsat olan yarışmalar ve bu yarışmaların gururla sunduğumuz kazananları... Hepsi, her ay bu çalışmamızda sizle...